Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 21:25 Witam ja i moja srebrna "terenówka"
Witam wszystkich
Dzisiaj stałem się posiadaczem R25 w wersji Streetwise
2003 rok, 1.4 103KM, 100tyś. przebieg
Co do wyposażenia:
- ABS
- 2x Air Bag
- 2x el. szyby
- halogeny
- el. szyberdach
- klimatyzacja
- skórzana tapicerka
- czujniki parkowania z tyłu
- radio fabryczne (nawet takie coś mam ) + sterowanie przy kierownicy
W zestawie dostałem oponki na zimę i lato
Jest kilka detali, które trzeba ogarnąć. Mianowicie:
- klakson w kierownicy nie działa -> włącznik jest przeniesiony w okolice lewego kolana
- włącznik od wycieraczek wygląda na nadłamany albo guma tak się wyrobiła, że popękała i nie trzyma
- dzisiaj w drodze wysiadły mi kierunki i nie działają awaryjne (ale to już w innym temacie)
- nie działa włącznik od przeciwmgielnych tylnych
- no i tłumik końcowy jest do wymiany - ale jeszcze trochę się pojeździ
W celach aktualizacyjnych wpiszę co nastąpiło:
- wymienione opony na letnie
- kierunkowskazy naprawione -> bezpiecznik się przepalił
- dzisiaj w planach wymiana wycieraczek przednich i dolanie płynu do spryskiwaczy (bo nie ma nic ) i w związku z tym test, czy spryskiwacze działają
- wczoraj doszedł do mnie nowy włącznik od przeciwmgielnych tylnych -> mam nadzieję, że dam sobie dzisiaj z tym radę
Co jeszcze do zrobienia:
- w przyszły weekend powinienem wymienić tłumik końcowy
- wymiana przełącznika zespolonego i przy okazji kupię chyba taśmę do kierownicy, bo nie działa mi klakson i właściciel tego samochodu jeszcze w Niemczech, przełożył włącznik w okolice lewego kolana, w związku z czym klakson w kierownicy nie działa.
Myślicie, że wymiana taśmy pomoże
Jeśli rzeczywiście problem leży w taśmie, to czy w związku z tym poduszka też może być nie podłączona
Jeżeli jest jakiś problem z poduszką to powinna migać kontrolka SRS (w R400 tak jest, ale
wydaje mi się ze w każdym samochodzie z poduchami coś takiego być powinno).
Denerwują mnie takie niezrozumiałe kombinacje, jak np przełożenie tego klaksonu (bardziej typowe kombinacje to podłaczanie wentylatorów chłodzenia po swojemu ew wymontowywanie termostatów na stałe). Ludziom którzy takie rzeczy robią powinno się zamieniać miejscami ręce z nogami
Jeżeli zamierzasz dokładnie poznać budowę swojego autka (a przyda Ci się teraz przynajmniej budowa kierownicy) - to nie zapomnij pobrać podręcznika RAVE do swojego autka. Jest tu na forum.
Podręcznik już pobrałem (o ile mówiąc Rave masz na myśli po prostu instrukcję).
Kontrolka nie miga. Przy zakupie zwracałem nawet dokładnie uwagę na kolejność gaśnięcia kontrolek ABS i SRS. Najpierw gasła ABS a później SRS czyli poprawnie
Tak czy inaczej ponawiam pytanie.
Czy to, że klakson nie działa przy kierownicy może oznaczać uszkodzoną taśmę
Z tego co szukałem na Allegro to taśmy są bardziej do SRS. Nie widziałem w opisach, żeby odpowiadały też za prawidłowe działanie klaksonu.
A bardzo zależy mi na tym, żeby wymianę taśmy połączyć z wymianą przełącznika zespolonego, bo kierownica i tak będzie już zdjęta
No i kolejna aktualizacja:
- wymieniony został wreszcie przełącznik od wycieraczek
- nareszcie jest nowa rejestracja
Co zostało:
- wyjaśnić sprawę z klaksonem (a dokładnie ustalić, gdzie jest spięcie i czy to właśnie przez to przeciwmgielne tylne nie świecą)
- zamontować gaz (termin ustalony na 31 maja)
- wymienić tłumik końcowy
- wsadzić alu ramki w zegary i panel nawiewu
- pomalować zaciski na czerwono (bębny też )
- ponownie umyć samochód i wypolerować
Przy okazji zauważyłem, że mam urwany uchwyt od korbki do regulacji wysokości fotela :-(
Czy ma ktoś coś takiego na zbyciu, bo na Allegro nie mogę znaleźć :-(
Dżizas Dudek czym Ty robisz te zdjęcia
I dlaczego wrzucasz je jak amator w posta, zamiast założyć sobie garaż na forum
Szkoda, że nie skorzystałeś z konkursu foto na miesiąc maj (do kalendarza klubowego), akurat jest temat Rover w trakcie porządków A fotek streetwise'a nie ma jeszcze.
Przyjedź na ten spot w końcu to Ci dopieścimy to auto
Dudek napisał/a:
- pomalować zaciski na czerwono (bębny też )
Koniecznie! I progi
Czemu czerwony akurat? Jak już chcesz odświeżyć, to nie lepiej w kolor zbliżony do oryginału, jakiś taki stalowy? Osobiście nie jestem zwolennikiem takich malunków, ale jeśli trafia to w Twój gust i lepiej będziesz się czuł na drodze, to maluj
Chyba, że chcesz wyglądać jak ten z allegro co go dzisiaj na SB wklejali
http://moto.allegro.pl/pi...52.html#gallery o taki... kółeczka takie malutkie, wygląda jak na szczudłach.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witaj. Mam pytanko: Co to jest za radio? Jaki producent i model? Wlasnie takiej kolorystyki szukam. Pozdrawiam
To jest radio fabryczne Jak opuszczę panel to z tyłu jest nawet napisane "MG ROVER"
Niestety chyba odmówiło czytania CD :-( Poza tym jakoś dźwięku pozostawia trochę do życzenia, dlatego szykuję się do kupna radyjka a później chyba będzie wymiana głośników
Planuję kupić Alpine CDE-120RM
bo nawet kolorem podświetlenia podpasuje do reszty Chyba, że kupię inne i później zmienię podświetlenie zegarów, zegarka i panelu nawiewu
MaReK napisał/a:
Dżizas Dudek czym Ty robisz te zdjęcia
I dlaczego wrzucasz je jak amator w posta, zamiast założyć sobie garaż na forum
Zdjęcia robię latarką A tak na serio to telefonem, bo niestety nie dorobiłem się jeszcze cyfrówki :-( A nad garażem myślałem i jak będę miał chwilę wytchnienia to zrobię
MaReK napisał/a:
Szkoda, że nie skorzystałeś z konkursu foto na miesiąc maj (do kalendarza klubowego), akurat jest temat Rover w trakcie porządków A fotek streetwise'a nie ma jeszcze.
Nie wiem tylko czy te moje "porządki" nie są za małe Jedyne co, to odkurzyłem cały samochód, do tego umyję szybki jak i cały samochód Na więcej nie mam czasu :-(
MaReK napisał/a:
Przyjedź na ten spot w końcu to Ci dopieścimy to auto
No chciałbym się pojawić, ale zawsze coś wypada :-( Teraz w niedzielę mam zajęcia wg planu do 20 :-( Chyba, że uda mi się wyrwać wcześniej albo będzie ładna pogoda i posiedzicie dłużej, a ja będę miał siłę to przyjadę
MaReK napisał/a:
Dudek napisał/a:
- pomalować zaciski na czerwono (bębny też )
Koniecznie! I progi
Czemu czerwony akurat? Jak już chcesz odświeżyć, to nie lepiej w kolor zbliżony do oryginału, jakiś taki stalowy? Osobiście nie jestem zwolennikiem takich malunków, ale jeśli trafia to w Twój gust i lepiej będziesz się czuł na drodze, to maluj
Co do bębnów to było pytanie, ale rzeczywiście, lepiej będzie pomalować na stalowy
Jeśli chodzi o zaciski i czerwony kolor, to pasuje mi on do logo z przodu
P.S.
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy ktoś zamawiał do siebie TAKIE ramki na zegary
Czy będą do nich pasowały jeszcze TAKIE ramki na pokrętła nawiewu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum