Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] "Cykające" urządzenie - klimatyzacja.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] "Cykające" urządzenie - klimatyzacja.
Autor Wiadomość
Monika98 



Dołączyła: 01 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Cze 01, 2011 18:42   [R200] "Cykające" urządzenie - klimatyzacja.
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Chciałam się Was zapytać co to za urządzenie i czy normalne jest, że wydaje z siebie charakterystyczny dźwięk cykania.

Zacznę od początku...
Ostatnio oddałam mojego rovera do serwisu klimatyzacji, gdzie napełniono na nowo układ ( było mało czynnika chłodzącego i klimatyzacja w praktyce nie chłodziła) - usługę wykonano, układ jest szczelny (sprawdzono to trzymając auto na "miernikach" przez kilka godzin).

Klimatyzacja chłodzi teraz poprawnie.

Jednak... pojawiło się cykanie wydobywające się z okolic schowka pasażera.
Cykanie (jest cykliczne co 0,5-1min) pojawia się gdy auto jest na obrotach (zaczyna się w okolicach 2000obr).
W momencie cyknięcia tego urządzenia wyłącza się lub załącza sprężarka klimatyzacji.
Wnioskuję, że je jest to jakiś zawór odpowiedzialny za utrzymywanie prawidłowego ciśnienia w układzie klimatyzacji ( tak też wyczytałam na forum).

Problem jest w tym, że to cyknięcie pojawia się dość często i jest... delikatnie rzecz ujmując denerwujące :evil:

Klimatyzacja do auta została dodana - nie wyjechała z nim z fabryki.

Oto fotka urządzenia, które znalazłam za schowkiem:



Z góry dziękuję za pomoc :wink:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 01, 2011 18:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Sro Cze 01, 2011 20:15   

witaj!

ja akurat mam fabryczna klimatyzacje i mam w komorze silnika (ale po stronie pasarzera) puszke z przekaznikami ktora cyka przy zalaczaniu/wylaczaniu klimatyzacji. dodatkowo kazdemu zalazceniu klimatyzacji towarzyszy szczekniecie elektro-sprzegla w sprezarce.

faktycznie moze byc tak ze klima chodzi w okreslonym przedziale obrotow (powyzej 2tys) i ma jakis zawor bezpieczenstwa ktory odlacza co jakis czas urzadzenie.... ale niech wypowiedza sie bardziej obeznani w temacie :)

pozdr
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Cze 01, 2011 21:47   

Za dużo czynnika i z tego powodu zbyt wysokie ciśnienie, czujnik ciśnienia wyłącza sprężarkę po czym po obniżeniu ciśnienia włącza ją ponownie, a czym wyższe obroty i większa w związku z tym wydajność sprężarki tym częstsze wł i wył sprężarki

[ Dodano: Sro Cze 01, 2011 22:47 ]
Ciśnienie spoczynkowe powinno wynosić około 4,8-5 atm . Spróbuj odessać tyle czynnika by doprowadzić ciśnienie do tej wartości i powinno wszystko działać poprawnie.
_________________
rom
 
 
Monika98 



Dołączyła: 01 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Cze 02, 2011 21:20   

Faktycznie okazało się, że w układzie było za dużo czynnika. Zmniejszenie jego ilości pomogło.
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Cze 02, 2011 21:51   

Ja tam widzę (niech mnie ktoś sprostuje, jak błądzę) termostat.
W samochodzie ma on za zadanie niedopuścić do zamarznięcia parownika i pewnie stąd to cykanie.
Pytanie brzmi:
1. Ile czynnika jest w układzie a ile powinno być ?
2. na jaką temperaturę jest nastawiony? Jeżeli za wysoko, np. więcej niż 4 st. C, to zadziałania będą fałszywie za częste, a klima nie będzie wydajnie działać mimo prawidłowego działania i stanu czynnika. Zmniejszenie ilości czynnika spowoduje słabsze działanie klimy -> rzadsze zadziałanie termostatu. Cykanie ucichnie ale funkcjonowanie klimy będzie :niee:

Taka tam sobie filozofia, która nie musi oznaczać, że tak jest u Ciebie ;p :D
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Cze 03, 2011 09:22   

Czujnik temperatury parownika ma ustawienia fabryczne,co do ilości czynnika zdarzają się sytuacje że w układzie jest za dużo oleju i wprowadzenie właściwej ilości czynnika powoduje zbyt wysokie ciśnienie i częste wł i wył klimatyzacji i też mniejszą wydajność :grin:
_________________
rom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] dziwne "pykanie" silnika podczas pracy
capsoft Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Maj 09, 2014 16:57
capsoft
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Problem z "kierunkami" podczas zamykania sa
Migały a teraz nie migają...
kumilek23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Kwi 25, 2010 16:40
kumilek23
Brak nowych postów [R200 SDi 99r] "Problem przy skręcie w lewo"
Raptile Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Kwi 24, 2010 21:31
Firq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink