Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 1.6 99r] Zmiana Oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 1.6 99r] Zmiana Oleju
Autor Wiadomość
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



  Wysłany: Sob Cze 04, 2011 17:02   [R400 1.6 99r] Zmiana Oleju
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam,
Panowie i Panie :lol: planuje w najbliższym czasie wymianę oleju w roverku, i mam mały dylemat, jeżdżę teraz na półsyntetyku Mobil1 ale mechanik który z rozmowy wydaję się mieć pojęcie o Roverach polecił mi olej Castrol mineralny powyżej 100000km, mineralny jeest gęstszy i myślę że będzie to dobre rozwiązanie bo klepią mi zawory i silniczek oleju też troche bierze, natomiast drugi mechanik u którego zawsze roiłem samochód kategorycznie odradził mineralny(nie pamiętam dokładnie czym to uzasadnił)
co mam teraz począć, jeździ ktoś z Was na minerale? Można zalać? bo widać co majster to inna szkoła...
pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 04, 2011 17:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
driftdreamer 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 393
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Cze 04, 2011 17:34   

Moim zdaniem nie powinieneś lać mineralnego tak jak radził Ci drugi mechanik
jaki masz przebieg?
ja leje mobila półsyntetyka cały czas i nie narzekam, cena tez jest ok, a castrola tym bardziej odradzam. Przejście na inny olej a nawet marke będzie niezdrowe dla silnika.
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Sob Cze 04, 2011 19:45   

mam najechane 180kkm, głównie chce się pozbyć stukotu zaworów i miałem nadzieję że wymiana oleju na mineralny chociaż trochę wyciszy pracę silnika...
 
 
 
Robert_ 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 181
Skąd: Wieliszew k.Warszawy

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 05, 2011 07:42   

Przejście na inną markę oleju nie zaszkodzi silnikowi(no chyba że to będzie jakaś firma krzak i olej nie będzie spełniał norm), ale pod warunkiem, że parametry oleju będą te same.
Mianowicie, jeśli miałeś olej 10W40 to taki wlewasz, nawet innej firmy - zalecane jest w miarę możliwość spuszczenie całego starego oleju.
Oleje mineralne posiadają właściwości "spulchniające" wszelkie uszczelki niemetalowe i zaleca się go kiedy silnik naprawdę dużo ma przejechane, w silniku byby już uszczelki wymienione tyle razy że nie można już planować głowicy, a olej nadal cieknie.
Bądź nie masz pieniędzy na wymianę uszczelki.Owszem, wycisza silnik.
WAŻNE!
Po zastosowaniu oleju mineralnego nie powinno się wracać na półsyntetyk ani tym bardziej syntetyk, bez wymiany wszelkich elementów uszczelniających w silniku.
Ja jeżdżę w tej chwili na Castrolu 10W40 i zawory słychać tylko zaraz po rozruchu.
Od kiedy kupiłem R to zmieniłem olej z Elfa- taka była plakietka pod maską- na Castrola.
Kilku mechaników, których znam poleca właśnie Castrola, co ważne, sami tez jeżdżą na nim, a nie tylko pociskają kit, że dobry.
_________________
Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
 
 
NiceMan 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 178
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Cze 05, 2011 10:07   

Pawson napisał/a:
mam najechane 180kkm, głównie chce się pozbyć stukotu zaworów i miałem nadzieję że wymiana oleju na mineralny chociaż trochę wyciszy pracę silnika...

Ja miałem stuki w zaworach i gwarantuje Ci, że ŻADEN OLEJ tego nie wyeliminuje.
Polecam pojechać do punktu który zajmuje się typowo wymianą oleju. I tam mienić. Tylko jak zmieniasz klasę oleju polecam użyć środka wspomagającego wypływanie oleju.
Środek kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Lejesz go do zbiornika z olejem przejeżdżasz ok 15-20km i zmieniasz olej ;)


Pozdro
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 07:03   

Z moich informacji Castrol to niestety bardzo słaby olej, przynajmniej ten dostępny w Polsce. Ale to nie miejsce na dyskusje, każdy ma swoich mechaników i swoje źródła informacji. Kto ma rację pojęcia nie mam.

Mój silnik o dziwo wyciszył się (i to zauważalnie) po zmianie Castrola 10W40 na w pełni syntetyczny Midland 5W40 (ma 186 tys przebiegu). Więc cholera wie jak to jest z tym wyciszaniem gęstszym olejem. Castrol miał tylko 6tys przejechane i był lany z beczki w zakładzie polecającym te oleje.

Ale mineralny 15W40 High Mileage pośle pewnie K-Series na złom. Jeżeli już chcesz coś pomóc silnikowi w złym stanie to zalej Valvoline MaxLife 10W40, nic więcej raczej nie zrobisz.
Sprawdzone, także na tym forum, że wyraźnie zmniejsza zużycie oleju.

Natomiast ten silnik nie jest przystosowany do jeżdżenia na 15W40, można mu zalać 5W, niektórzy jeżdżą nawet na 0W ale 15W to bym nie ryzykował i raczej nikt tego tu nie zaleci.

Poza tym olej mineralny jest gęstszy więc później dociera we wszystkie zakamarki. Zawory będą przy rozruchu klepać jeszcze bardziej. Należy też pamietać, że olej syntetyczny zawsze chroni silnik lepiej niż mineralny, zwłaszcza w zimie. Aha no i na mineralnym spadnie nieco moc.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 07, 2011 18:08   

ja latalem na valvoline maxlife 10-w40, teraz sobie sprawilem motula synergie 6100+ :) tez 10w40. POLECAM, troche kosztuje ale jest extra
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 06:36   

To prawda motule są extra, jeżeli jednak silnik jest w złym stanie to MaxLife będzie (wydaje mi się) odpowiedniejszy. Zawiera dodatki uszczelniające silnik, ale nie poprzez gęstość oleju, a substancje "regenerujące" uszczelki. Jest nawet w wersji 5W40. Na pewno lepiej zalać taki olej "uszczelniający" niż o klasę gorszy.
15W40 jest poza minimalną specyfikacją klasy oleju dla tych silników (czyli 10W40) i jeżdżenie na takim pewnie źle się skończy.
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sro Cze 08, 2011 15:08   

Cytat:
Z moich informacji Castrol to niestety bardzo słaby olej, przynajmniej ten dostępny w Polsce

Castrol dostaniesz na Allegro prosto z Niemiec w bańkach 5L taniej niż rozlewany w kraju w 4L pojemnikach.
Kupuję ten półsyntetyk magnatec i jestem zadowolony.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Cze 09, 2011 09:35   

Zawsze myślałem że im gęstszy olej tym trudniej chodzą tłoki i wszystkie inne materiały wykorzystujące go do pracy czy to tłocznej czy ślizgowej. Moim zdaniem tak jak pisał 'sobrus' zmiana na mineralny pogorszy prace silnika, będzie chodził głośniej i "ciężej". Mineralny stosuje się tylko wtedy gdy jest rozszczelniona komora silnika żeby pozatykać miejsca upływu (jak pisał "Robert"), a dla mechanika z reguły wygodniej jest zalać auto z dużym przebiegiem mineralnym bo mniejsze ryzyko przecieków.

Reasumując jak chcesz cicho to półsyntetyk albo syntetyk ale musisz mieć jak najbardziej "szczelne" miejsce gdzie ów olej ma pracować. Jeśli masz rozszczelnienia (czyt. silnik bierze olej) to mineralny żeby pozatykać dziury.

Jeśli miałbym coś proponować to zmiana uszczelek i półsyntetyk Motula jak zaleca karta katalogowa cudownego Roverka :)
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 23:12   

Wymianka zrobiona, pozostałem przy Mobilu półsyntetyku nie powiem bo w pracy silnika widać różnicę;) co prawda na starym oleju nie było przejechane nawet 10kkm ale był prawie 1,5 roku;)

dzięki wszystkim za wyrażanie opinii;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Zmiana typu oleju w silniku...
z 15W40 na 10W40
jarcat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sro Sty 09, 2008 12:53
Stacho
Brak nowych postów [R45] Zmiana oleju
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sty 31, 2008 14:21
jarcat
Brak nowych postów [R45] Zmiana oleju z 15W40 na 10W40
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Mar 14, 2008 13:52
pluto
Brak nowych postów [R416sli 95r] zmiana oleju na mineralny??
utal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Lut 26, 2010 22:40
yamaha00
Brak nowych postów [R416 1996] Zmiana oleju a popychacze
s0ya Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 33 Sro Lis 04, 2009 23:37
hertz25



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink