Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 25] - opony, egr, wspomaganie itd.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Wto Mar 15, 2016 13:34
[rover 25] - opony, egr, wspomaganie itd.
Autor Wiadomość
Pawelgt 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 17



  Wysłany: Wto Mar 15, 2016 12:11   [rover 25] - opony, egr, wspomaganie itd.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Na wstępie pragnę powitać wszystkich forumowiczów, z racji iż jestem nowy na forum.
Mam nadzieje, że z Waszą pomocą doprowadzę mój nowy nabytek do przyzwoitego stanu.

Do rzeczy:

-Czy wejdą mi opony z foty na oryginalne (chyba) 15 alusy nie będzie nic obcierało?. Zawieszenie raczej seria.

- Chcę zaślepić egr czy nie wywali mi żadnego błędu po tej czynności? w którym miejscu najlepiej zaślepić? zaraz przy kolektorze poziomo nr 1 na focie? czy pionowo nr 2 na focie?. Może być blacha na okucia dachowe ocynk lub alucynk?

- Co to za przewody/węże idą od egr, bo nie mam pojęcia? i czy zaślepienie to dobry pomysł, ale z drugiej strony nie chcę żeby się rover dusił swoimi spalinami...

- Gdzie znajduje się bezpiecznik od czujników cofania, bo dość irytuję mnie ten dźwięk

-Jaki olej silnikowy najlepiej zalać?, gość od którego kupiłem twierdził, że lał full syntetyk. Auto ma na budziku 120 tyś. przejechane i wszytko wskazuję na to że przebieg ten jest wiarygodny.

-Kierownica chodzi jak w c-330. Padnięta pompa wspomagania?, próbować zalać gęściejszym olejem?

- Jak sprawdzić czy przepływomierz jest sprawny?, bo moja rodzicielka wozi się identycznym roverem idt z tym, że z 2000r.(101), A mój to niby wersja (113)kuni a jeżdżą identycznie, nawet powiedział bym, że matki ciut lepiej się zbiera.


Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość.
Ostatnio zmieniony przez Pawelgt Wto Mar 15, 2016 13:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 15, 2016 12:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Mar 15, 2016 12:47   

Opony za duże, przy pełnym skręcie mogą Ci obcierać o nadkole.
Najlepiej zaślepić przy cyferce "1" i w ogóle wywalić całą chłodnicę - po co Ci ona ;)
Tylko musisz połączyć węże od chłodnicy.

Kierownica powinna chodzić dosyć lekko, ale nie tak, jak w najnowszych samochodach z elektrycznym wspomaganiem. Ale skoro masz porównanie to znaczy, że rzeczywiście ciężko chodzi. Wymień płyn na początku, o ile masz wystarczającą ilość. Sprawdź czy nie masz bąbelków w płynie.

Olej najlepiej taki, jaki był lany wcześniej - lepiej nie zmieniać co chwilę.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Pawelgt 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 17



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 12:57   

Nawet na tył tych opon nie wrzucę?, olej wsp. jest na full, zobaczę czy są pęcherzyki.


Z tym, że sprzedawca sam nie pamięta jaki silnikowy dokładnie olej zalał, kartki brak ale twierdzi że full syntetyk.

Proszę o odpowiedź na wszystkie pytania.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Mar 15, 2016 14:18   

Oczywiście, że możesz :)
Tyle, że jak będziesz miał z przodu np. 185/55, a z tyłu 195/65 to będzie Ci wywalało błąd ABS - tylna oś wg. ABSu będzie jechał z inną prędkością, niż przód :)

Jak koleś nie wie jaki olej to ja też nie do końca ufałbym, że pełen syntetyk. Może to być niepopularne, co powiem, ale zlej dobrze poprzedni olej (rozgrzej silnik dobrze, tylko się nie poparz :P ) i zalej 10W40, tak jak było seryjnie.

Malutki wężyk do EGR to podciśnienie, dwa większe to płyn chłodniczy, który się ogrzewa w chłodniczce EGR.

Nie mam czujników cofania, ale albo pod maską (przy aku), albo pod kierownicą.

Jak masz wtryczkę i jakiś program to najlepiej sprawdzić jakie odczyty daje przepływka. Możesz także odpiąć. Jeśli poczujesz wtedy zmianę na plus to znaczy, że padnięta.
I uważaj, na odpiętej zawsze będzie lepiej z dołu ciągnął, jeśli masz seryjny soft. Chodzi bardziej o zakres obrotów 2000-3000 rpm.

Ja demontuje swojego, więc jeśli chcesz chipa tanim kosztem to kompa Ci swojego mogę sprzedać. Wlutowane podstawki, więc możesz sobie zmieniać kości dowolnie + wsadzony program na 135 KM.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Pawelgt 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 17



Wysłany: Sro Mar 16, 2016 09:20   

Krzysi3k napisał/a:

Malutki wężyk do EGR to podciśnienie, dwa większe to płyn chłodniczy, który się ogrzewa w chłodniczce EGR.



Wlutowane podstawki, więc możesz sobie zmieniać kości dowolnie + wsadzony program na 135 KM.




Mam je zostawić tak jak są i zaślepić tylko egr, czy ominąć egr i je połączyć?

A ten chip na kompie zrobiony to ten który pozwala na jazdę bez przepływki?
Napisz coś więcej na temat tego kompa - jakie to kości i o co z nimi chodzi? :razz:

[ Dodano: Sro Mar 16, 2016 09:10 ]
Czy jeśli odepnę przepływke pojawi się check engine?

Pytam bo nie mam sprzętu do diagnostyki/ usuwania błędów a Pan ździchu bierze 40-50zł :neutral:

[ Dodano: Sro Mar 16, 2016 09:20 ]
To już lepiej zainwestuję w kabel. Czy ten będzie odpowiedni? Przypominam, że mój r25 iDt Jest z 2004r

http://allegro.pl/kabel-d...5492512582.html
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Mar 16, 2016 10:02   

Pawelgt, z czipem chyba juz sie porozumiales z odpowiednia osoba? , co do opon to są w cholere za wysokie, nawet na tył nie ma sensu ich pchac, zrobisz jednak jak uważasz :ok:
Krzysi3k, błędu nie wywala żadnego jak masz inne opony tył przód, nie mniej to głupota troche
 
 
 
Pawelgt 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 17



Wysłany: Sro Mar 16, 2016 12:47   

Dzięki Panowie :mrgreen: , a co z resztą pytań?

[ Dodano: Sro Mar 16, 2016 12:47 ]
bociannielot napisał/a:
Pawelgt, z czipem chyba juz sie porozumiales z odpowiednia osoba?


Tak z Remigiuszem ze Strzyżowa zna się chłop? :P :D
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Mar 16, 2016 12:49   

no to o oleju Ci powiem ze zmien na 10w40, jak Ci juz pisalem 5min roboty i znajdziesz o tym info na forum, stronie klubowej itp, błąd przy mapach mafless po odpieciu przeplywki nie wyskoczy, na serii to nie wiem, elma pod bluetooth bym szukał a nie na kabel
 
 
 
Pawelgt 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 17



Wysłany: Sro Mar 16, 2016 12:56   

bociannielot napisał/a:
Pawelgt, z czipem chyba juz sie porozumiales z odpowiednia osoba?


Tak z Remigiuszem ze Strzyżowa zna się chłop? :P :D
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 16, 2016 13:04   

bociannielot,
Właśnie, że wywala. Zapala się kontrolka ABS i wyłącza ABS.
Z moich obserwacji wynika, że dzieje się tak przy różnicy profilu o 10 ;)

Co do EGR - te grube węże musisz połaczyć ze sobą. Cienki od podciśnienia możesz zakleić jeśli chcesz :)

Co do chipa to Remi jest na pewno odpowiednią osobą :D
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Mar 16, 2016 13:11   

Krzysi3k, no ja mialem 205/50/16 i 185/65/14 i nie wywalił, róznica dosc znaczna w srednicy (ponad 11mm)
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 16, 2016 13:43   

Mi wywalało :)
Z przodu miałem wtedy chyba 195/50/16, a z tyłu 205/60/16.

PS. Błąd wywalało chyba powyżej 120 km/h ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Pawelgt 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 17



Wysłany: Sro Mar 16, 2016 20:19   

Odpiąłem przed chwilą wtyczkę przepływomierza od mojej niby 113 kunnej furmanki i samochód nie chciał kręcić powyżej 4 tys. tryb awaryjny? no i jeszcze słabszy się zrobił, check'a nie wywaliło. Po wpięciu z powrotem wróciło wszystko do normy czyli przepływka dobra (chyba). Choć co to za norma jak i tak odrobinę słabszy od r25 (101) seniorki - nie mogę tego przeboleć :mad:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 16, 2016 21:39   

Pawelgt napisał/a:
Odpiąłem przed chwilą wtyczkę przepływomierza od mojej niby 113 kunnej furmanki i samochód nie chciał kręcić powyżej 4 tys. tryb awaryjny?


Dokładnie tak, na awaryjne mapy przeszedł.

Pawelgt napisał/a:
no i jeszcze słabszy się zrobił, check'a nie wywaliło. Po wpięciu z powrotem wróciło wszystko do normy czyli przepływka dobra (chyba). Choć co to za norma jak i tak odrobinę słabszy od r25 (101) seniorki - nie mogę tego przeboleć :mad:


I tak powinno być. Na odpiętej przepływce masz 70 KM, moment szybko rośnie do 2k rpm, potem szybko spada i przy 4k odcinka. Mapy tzw. mafless to po prostu zmieniona druga (powiedzmy roboczo - awaryjna) mapa. Więc pozbywasz się problemu przepływki, choć może wzrosnąć Ci spalanie, bo komputer teoretycznie nie dobiera tak idealnej mieszanki, jak przy pełni sprawnej przepływce. Niestety przy uszkodzonej też nie dobiera idealnie :)

Może 25 była dłubnięta? Są aplikacje pod OBD II, które niby mierzą moc, ale wątpliwej jakości pomiary wychodzą.
Najlepiej jakbyś na hamowni zmierzył oba samochody.
Może Twoja 25 ma inne koła? Większe felgi z szerszymi kapciami zabierają trochę momentu.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Pawelgt 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 17



Wysłany: Czw Mar 17, 2016 00:04   

U matki są r15/195/50

U mnie r15/185/60

Muszę namówić brata żeby wsiadł do jednego i ustawił sie ze mną gdzieś przed światłami, bo starej raczej nie namówię na drag'a z pod świateł :P

Wtedy będzie wiadomo na 100% który lepiej idzie :smile:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 17, 2016 07:58   

Nie do końca :)
Czynnik ludzki pozostaje w tym wypadku - czyli zmiana biegów ;)
Lepiej na trójce toczcie się z tą samą prędkością i w jednym momencie gaz do końca.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Pawelgt 



Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 17



Wysłany: Czw Mar 17, 2016 10:19   

Brat bliźniak monojajowy :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 220 SDI-'97] wspomaganie,wskaźnik poziomu paliwa
stan_w._j. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Lip 29, 2007 15:13
emes
Brak nowych postów [Rover 25]Cieżko chodzace wspomaganie. Babelki w zbiorniczku
gorski32 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pią Lip 19, 2013 12:23
Julek
Brak nowych postów [Rover 200] Opony
Dawidoff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Mar 30, 2009 08:59
Brt
Brak nowych postów [Rover 214 97 r.]Opony
siwy91 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Pią Lis 05, 2010 02:37
marcin316



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink