Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpalaniem - CDT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpalaniem - CDT
Autor Wiadomość
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 13:55   [R75] Problem z odpalaniem - CDT
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,
Po godzinnym postoju kolega próbował rozpalić mój samochód. A, że on jeździ benzyniakiem nie wiedział, że trzeba nagrzać świece. Więc od razu próbował rozpalić. Niestety nie mógł. Zacząłem się śmiać, ale bardzo wielkie było moje zdziwienie, gdy ja również nie mogłem tego uczynić, mimo nagrzania świec. Akumulator kręcił ale auto nie chciało rozpalić, tak jakby paliwo nie dochodziło. Otworzyłem maskę posprawdzałem przewody paliwowe ale nadal nic i dopiero po kilkunastu próbach udało mi się go uruchomić. Teraz auto pali normalnie ale nie wiem co było przyczyną tego stanu rzeczy.
Pomożecie?:) Czy to wina nienagrzanych świec??
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lip 05, 2011 20:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 28, 2010 13:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 14:23   

Raczej nie. Bardziej prawdopodobne zawieszenie pompy paliwa lub jakiś syf w układzie paliwowym. Może też po woli padać czujnik wału lub wałka rozrządu
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 14:28   

Na 100% to nie świece, przy tej temp. powietrza to świec może nie być.
Jeżeli jeszcze raz cię to spotka to popukaj w pompkę paliwa tylko z wyczuciem. Pompka jest obok akumulatora za filtrem paliwa. Wypnij też z niej wtyczkę i przeczyść i spryskaj "kontaktem". Te pompki czasami lubią się zawiesić.
pozdrawiam
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 14:40   

jak na razie wszystko jest ok:) więc nie będę nic kombinował. A czy to może być wina filtru paliwa, bo po tym jak zdjąłem i ponownie założyłem przewody paliwowe auto rozpaliło??
Może czas wymienić świece??
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 28, 2010 14:45   

Prędzej pompy paliwa i poruszałeś nią jak zdejmowałeś przewody.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 14:46   

Świecom daj spokój, jak pisałem wyżej , one są teraz praktycznie zbędne.
Jak ruszałeś przewodami to i ruszyłeś pompkę paliwa którą obstawiam. A jak byś miał zapchany filter paliwa to byś i tak nie odpalił albo auto by ci się dusiło przy wyższych obrotach.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 15:09   

mozę macie i rację z tą pompą paliwa, ale na razie wszystko śmiaga więc niech tak zostanie:)
gdyby się coś działo to będę pisał.
o a jaki jest koszt wymiany takiej pompy??
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 15:11   

Oryginał ok 1000zł.
Podróbka ok 170zł.
Regeneracja starej ok 250zł
:wink:
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 20:19   

Niestety moja przekonanie o tym, że to był jednorazowy wybryk roverka był mylący:(
Dziś ponownie po zgaszeniu auta i po 5 min. próba odpalenia skończyła się niepowodzeniem. Tak jakby nie dochodziło paliwo, na chwilę auto zaskakiwało ale nie dało się go rozpalić. "Pukanie" w pompę paliwa też nic nie dało. Auto postało 15 minut postoju z trudnościami ale odpaliło. Oczywiście teraz pali normalnie:/ Nie mam pojęcia co to może być. Jutro wymieniam filtr.

[ Dodano: Pon Mar 01, 2010 20:19 ]
I mam jeszcze jedno pytanie.
Czy to normalne, że gdy zdejmę (od strony filtru paliwa) przewód łączący filtr paliwa z pompą paliwa i przekręcę kluczyk w pozycję 1 (zapłonu) to z przewodu tryska paliwo??

ps. podobno nie ma głupich pytań:)
 
 
 
szamanpl 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 83
Skąd: j-w



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 20:59   

po każdym przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon,zapala się na chwilę pomarańczowa kontrolka (rysunek silnika),sprawdź, czy jak nie zapala, to ta kontrolka się pokazuje i po drugie czy słychać przed uruchamianiem szum pompki paliwa (tej przy aku), jeżeli nie to szukaj winy na stykach sterownika silnika,lub w nim samym,po trzecie wyjmij czujnik położenia wałka rozrządu i włóż na 5 min do lodówki,jeśli potem zapali, to wina tego
czujnika :ok:
ps.gdybyś potrzebował ten czujnik to mam nowy oryginał BMW-taniej o 100zł.-pisz na priv
_________________
sprzedany
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 21:03   

Czujnik raczej odpada, bo auto po tym jak już rozpali raz to uruchamia się bez problemu, ale dzięki na info jak coś to na pewno się odezwę.
Szum pompki słychać, tak jakby działał prawidłowo, już sam nie wiem, dziwne są te objawy.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 21:05   

Jak mocno tryska paliwo? Prawidłowo powinieneś mieć wszystko zalane w obrębie 0,5m od samochodu po wyciągnięciu przewodu paliwowego za filtrem. Powinno walić jak z hydrantu.

Ja po wyciągnięciu miałem cały silnik zalany i siebie. :grin:
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 21:47   

dokładnie, przez 2 sekundy miałem praktycznie cały silnik zalany, więc pompka chyba sprawna. poczytałem trochę forum i objawy popsutego czujnika wałka rozrządu też raczej odpadają, wymienię jutro filtr i dam znać.
 
 
 
mapis79 



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: kąty



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 22:23   

Siemka w tamtym tygodniu miałem ten sam problem też zdejmowałem przewód i paliwo tryskało ale i tak skończyło sie na wymianie pompy w paliwa w komorze silnika ponieważ dopiero stawała pod obciążeniem które daje zawór ciśnieniowy zwrotny . wymieniłem na podobno niby orginał i na razie śmiga. pierwszym jednak sygnałem nawalenia tej pompy jest spadek mocy ,tak jakby turbo padło
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Mar 02, 2010 06:41   

Ale u mnie z mocą wszystko jest ok, tak mi się przynajmniej wydaje, zero spadku mocy.

[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 06:41 ]
A ile kosztowała Cie wymiana?? Jeśli można wiedzieć.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Mar 02, 2010 16:13   

jacekmarus, pompy, wtryski i zawór na pompie do sprawdzenia.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Mar 02, 2010 20:01   

A czy po podłączeniu pod komputer powinny pokazać się błędy, bo jutro zamierzam to zrobić, choć dziś samochód palił bez problemu.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 02, 2010 20:10   

Wszystko wyjdzie jeżeli podepniesz się pod T4. Pod innym możne nie pokazać wszystkiego.
 
 
jacekmarus 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 178
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 17:40   

Byłem dziś u mechanika i wymieniłem filtr paliwa, a po podłączeniu po komputer pokazały się następujące błędy:
1) świece żarowe
2) czujnik prędkości

Czy czujnik prędkości to to samo co czujnik położenia wałka??
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 15:06   

jacekmarus napisał/a:
Czy czujnik prędkości to to samo co czujnik położenia wałka??

Nie.
Trzeba było sprawdzić ciśnienia, a nie tylko same błędy...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
Lion Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Sty 06, 2012 23:47
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
kandj Rover serii 75, MG ZT 23 Sob Maj 11, 2013 20:34
sew87
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
zbig1967 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lip 06, 2008 00:52
zbig1967
Brak nowych postów [R75] problem z odpalaniem
blabson Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Sie 29, 2015 21:28
sknerko
Brak nowych postów [75] Problem z odpalaniem
Patryk2082 Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Lip 31, 2017 11:14
Bandzior



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink