Wysłany: Sob Cze 18, 2011 09:01 [420Di] Przybywa oleju
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam!
Od jakiegoś czasu ubywa w zbiorniku płynu chłodzącego, ostatnio więcej. Nie widać nigdzie wycieku. Wczoraj zauważyłem podczas kontroli oleju poziom ponad max, sporo. Wskazuje to na uszkodzenie uszczelki, czy może coś innego? Który warsztat polecacie? Jestem z Końskich - świętokrzyskie.
_________________ Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
Ostatnio zmieniony przez yosot Sob Cze 18, 2011 19:18, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 18, 2011 09:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[ Dodano: Sob Cze 18, 2011 20:07 ]
Można samemu sprawdzić chłodnicę oleju, czy dać do mechanika? Nie daje mi spokoju myśl o tym, że to jednak uszczelka!
_________________ Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
Mam taki sam silnik i ten sam rocznik tylko, że jak mi poszła chłodniczka to mi ubywało oleju a znów płynu przybywało no i straszny problem z wypłukaniem całego układu chłodzącego. Na początku myślałem,że to uszczelka ale niestety po ściągnięciu głowicy wyszło na to,że wszystko było OK. Chyba, że Ci pękła głowica na kanale wodno-olejowym ale to są tylko moje przypuszczenia
Czyli jak pójdzie chłodnica oleju, to następuje ubytek oleju? U mnie płynu ubywa, dużo, na 100 km spada od max do min. Obserwuję to od dłuższego czasu, ale dawniej tak dużo nie ubywało. Poza tym nie stwierdziłem żadnych zmian w pracy silnika - śmiga tak jak po kupnie przed 4-erema latami, żadnych ubytków mocy, pali malutko. Nie wiem co dalej robić, teraz to się wystraszyłem, na razie nie jeżdżę, doradźcie co robić, nie chcę czegoś popsuć, to jest dobre auto.
_________________ Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
no chyba, że ta chłodniczka pękła w takim miejscu,że rzeczywiście w tym układzie się dostaje woda do oleju. Sprawdź na miarce czy nie ma na niej żadnych kropelek wody. Jeśli właśnie masz takie objawy to głowica i uszczelka powinna być OK. Na pewno gdy tylko stwierdzisz płyn w oleju to będzie go trzeba cały wylać i sprawdzić chłodniczkę, jest to łatwiejsze i tańsze niż rozbieranie głowicy wraz z wymianą uszczelki
ja osobiście tego nie robiłem ale mechanik mi to zrobił w jeden dzień. Rozebrał dospawał odłamek, który mi się urwał i wstawił. Wyczyścił cały układ i gnot. Ja za to wszystko razem z robotą zapłaciłem 150. No i jeśli stwierdziłeś wodę na bagnecie lepiej nie jeździj bo to wiesz czym się może skończyć
Nie jeżdżę. Tak myślę, że jeśli uległaby awarii chłodnica oleju, olej dostawałby się do obiegu wody, a nie odwrotnie, ponieważ olej ma dużo wyższe ciśnienie. Ale tylko tak myślę.
[ Dodano: Pią Cze 24, 2011 11:25 ]
Na gorącym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju widać na nim kropelki wody, na bagnecie też. Twarz mi blednie, włos mi rzednie!
[ Dodano: Sob Sie 13, 2011 22:41 ]
Już po wymianie uszczelki pod głowicą (jednak). Wymienione uszczelniacze.
_________________ Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum