Forum Klubu ROVERki.pl :: [420Di] Przybywa oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[420Di] Przybywa oleju
Autor Wiadomość
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



  Wysłany: Sob Cze 18, 2011 10:01   [420Di] Przybywa oleju
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam!
Od jakiegoś czasu ubywa w zbiorniku płynu chłodzącego, ostatnio więcej. Nie widać nigdzie wycieku. Wczoraj zauważyłem podczas kontroli oleju poziom ponad max, sporo. Wskazuje to na uszkodzenie uszczelki, czy może coś innego? Który warsztat polecacie? Jestem z Końskich - świętokrzyskie.
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
Ostatnio zmieniony przez yosot Sob Cze 18, 2011 20:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 18, 2011 10:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 18, 2011 10:10   

to może być chłodnica oleju, w pierwszej kolejności
uszkodzenie uszczelki w tym silniku to rzadkość
 
 
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



Wysłany: Sob Cze 18, 2011 20:07   

Jak to sprawdzić?

[ Dodano: Sob Cze 18, 2011 20:07 ]
Można samemu sprawdzić chłodnicę oleju, czy dać do mechanika? Nie daje mi spokoju myśl o tym, że to jednak uszczelka!
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
 
 
adamos 



Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: luboń



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 19:37   

Mam taki sam silnik i ten sam rocznik tylko, że jak mi poszła chłodniczka to mi ubywało oleju a znów płynu przybywało no i straszny problem z wypłukaniem całego układu chłodzącego. Na początku myślałem,że to uszczelka ale niestety po ściągnięciu głowicy wyszło na to,że wszystko było OK. Chyba, że Ci pękła głowica na kanale wodno-olejowym ale to są tylko moje przypuszczenia :neutral:
 
 
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 19:59   

Czyli jak pójdzie chłodnica oleju, to następuje ubytek oleju? U mnie płynu ubywa, dużo, na 100 km spada od max do min. Obserwuję to od dłuższego czasu, ale dawniej tak dużo nie ubywało. Poza tym nie stwierdziłem żadnych zmian w pracy silnika - śmiga tak jak po kupnie przed 4-erema latami, żadnych ubytków mocy, pali malutko. Nie wiem co dalej robić, teraz to się wystraszyłem, na razie nie jeżdżę, doradźcie co robić, nie chcę czegoś popsuć, to jest dobre auto.
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
 
 
adamos 



Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: luboń



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 20:34   

no chyba, że ta chłodniczka pękła w takim miejscu,że rzeczywiście w tym układzie się dostaje woda do oleju. Sprawdź na miarce czy nie ma na niej żadnych kropelek wody. Jeśli właśnie masz takie objawy to głowica i uszczelka powinna być OK. Na pewno gdy tylko stwierdzisz płyn w oleju to będzie go trzeba cały wylać i sprawdzić chłodniczkę, jest to łatwiejsze i tańsze niż rozbieranie głowicy wraz z wymianą uszczelki
 
 
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 21:46   

Takie coś właśnie na bagnecie widać. Trudno będzie sprawdzić tą chłodniczkę?
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
 
 
adamos 



Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: luboń



Wysłany: Nie Cze 19, 2011 22:36   

ja osobiście tego nie robiłem ale mechanik mi to zrobił w jeden dzień. Rozebrał dospawał odłamek, który mi się urwał i wstawił. Wyczyścił cały układ i gnot. Ja za to wszystko razem z robotą zapłaciłem 150. No i jeśli stwierdziłeś wodę na bagnecie lepiej nie jeździj bo to wiesz czym się może skończyć
 
 
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



Wysłany: Sob Sie 13, 2011 22:41   

Nie jeżdżę. Tak myślę, że jeśli uległaby awarii chłodnica oleju, olej dostawałby się do obiegu wody, a nie odwrotnie, ponieważ olej ma dużo wyższe ciśnienie. Ale tylko tak myślę.

[ Dodano: Pią Cze 24, 2011 11:25 ]
Na gorącym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju widać na nim kropelki wody, na bagnecie też. Twarz mi blednie, włos mi rzednie!

[ Dodano: Sob Sie 13, 2011 22:41 ]
Już po wymianie uszczelki pod głowicą (jednak). Wymienione uszczelniacze.
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [420Di] Korek wlewowy oleju do skrzyni biegów
yosot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Wrz 17, 2013 07:43
yosot
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [420Di] Korek wlewowy oleju do skrzyni biegów
yosot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Wrz 14, 2013 20:55
szoso
Brak nowych postów [420Di r.96] ABS
rybakowy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Gru 14, 2009 18:58
czapaja
Brak nowych postów [r 420Di 97r] Problem z klimą...
Haidi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Maj 26, 2010 22:27
azer
Brak nowych postów [420DI 97] Wybór akumulatora
SeevS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Sty 16, 2010 20:22
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink