Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF/TF] Strona z częściami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF/TF] Strona z częściami
Autor Wiadomość
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 11:44   [MGF/TF] Strona z częściami
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam.
Wpadłem ostatnio na pomysł wymiany końcówek z moim MGFie.
Jednak bardzo popularne Delphi niezbyt mnie urządzały, więc postanowiłem szukać innych.
Przez przypadek znalazłem stronkę, która oferuje prawie wszystkie części do Naszych wspaniałych autek :)

http://www.czesci.autotra...03,75-4463.html

Może komuś się to przyda :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 25, 2011 11:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 25, 2011 13:18   

Gratuluję znajomości rynku. Kolejny sklep, który korzystając z bazy dużych hurtowni robi sobie sklep internetowy. Żadna z wymienionych końcówek nie ma ceny... Co znaczy, że w magazynie nie ma nic. Można zamówić i liczyć, że za miesiąc przyjdzie lub nie.

Największy wybór jest w TecDoc'u... tylko kto to w Polsce ma :)
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 14:29   

Ew. z ebuja ciągnąć ;)
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 15:38   

Ale w takim wypadku mamy kody wszystkich artykułów, które możemy wykorzystać w każdej hurtowni więc jest to już duże ułatwienie.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 25, 2011 16:28   

lukasz07 napisał/a:
Ale w takim wypadku mamy kody wszystkich artykułów, które możemy wykorzystać w każdej hurtowni więc jest to już duże ułatwienie.


Programy wyszukiwania części w większości hurtowni oparte są na TecDoc'u i korzystają mniej więcej z tej samej bazy danych. Nie trzeba znać indeksu części każdego producenta z osobna, aby odszukać zamienniki. Wystarczy znać numer OE, który w tym wypadku to QJB100140. Po tym numerze można odszukać zamienniki.



Wszędzie gdzie zobaczysz to logo (czyli praktycznie wszędzie... może z wyjątkiem POLCARU i kiedyś Japan Cars), wszystkie inne hurtownie pracują na TECDOC'u. Korzystając z tego programu można odszukać również zamienniki po numerze części znanego, renomowanego producenta...

TecDoc pociąga za sobą również niebezpieczeństwo, w które wpadają wszyscy, którzy bezgranicznie w niego wierzą (czyli praktycznie wszyscy, którzy nie są fachowcami w danej marce). Jeśli w programie jest błąd (a jest ich tam bez liku), to w każdym "ogólnym" sklepie motoryzacyjnym, hurtowni czy na Allegro, błąd ten zostanie powielony.

Problemem nie jest nieznajomość zamienników (bo do TecDoc'a mają praktycznie wszyscy, którzy zajmują się motoryzacją), a jedynie firmy, która zainwestuje (zamrozi) własne pieniądze, aby trzymać na stocku części do niszowego modelu niszowej marki.

Oczywiście można kupować wszystko na Ebayu... tylko to trochę kosztowane zamawiać jedną końcówkę i dopłacać 10 funtów za samą wysyłkę...

Numery oryginalnych części nie są tajemnicą, bo odszukać je można zarówno w moim sklepie (www.tomateam.pl), jak i na sklepie (www.rimmerbros.co.uk).
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 21:05   

No wiesz Tomi nie znam się może na wszystkim ale właśnie dzięki mojemu sprytowi udało mi się zakupić końcówki FEBI BILSTEIN za 32,31 zł brutto/szt. Tak więc oszczędności niewielkie zrobiłem i nie jest to Delphi.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 25, 2011 21:22   

lukasz07 napisał/a:
No wiesz Tomi nie znam się może na wszystkim ale właśnie dzięki mojemu sprytowi udało mi się zakupić końcówki FEBI BILSTEIN za 32,31 zł brutto/szt. Tak więc oszczędności niewielkie zrobiłem i nie jest to Delphi.


A sprzedawca poinformował Cię, że to może być turecki FEBI?
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 21:25   

Dla mnie to on może być nawet i mongolski byle by był dobry :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 25, 2011 21:46   

Sęk w tym, że przy obecnej globalizacji jedyną marka, która gwarantuje jakość jest Lemforder. Nawet jeśli czyjeś produkty są dobre i producent cały czas je produkuje (co nie jest regułą, gdyż własna produkcja czasem jest droższa lub bardziej opłaca się produkować do nowszych modeli) lub własna produkcja nie wyrabia, producenci podkupują od siebie i pakują w swoje opakowania.

A spotkałem się już parokrotnie z tym, że FEBI właśnie jest częściej pakowaczem... szczególnie do aut "nieniemieckich".

[ Dodano: Sob Cze 25, 2011 22:46 ]
Choć oczywiście sytuacja może być taka, że to właśnie FEBI jest producentem, a Delphi pakuje je w swoje opakowania :)
 
 
Skwirek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 21:47   

lukasz07 napisał/a:
Dla mnie to on może być nawet i mongolski byle by był dobry :)


Łukasz,

Tomi próbuje Ci uświadomić, że dzisiaj "znana marka" to nie koniecznie "dobra marka", wiele producentów swoje części produkuje tam gdzie jest taniej, co za tym idzie z gorszych materiałów, etc.

Dlatego, jeżeli ten Twój FEBI będzie turecki (ewentualnie mongolski), to na pewno nie będzie on dobry.

Sam dobrze wiesz, że nasze drogi weryfikują stan elementów zawieszenia w 5 minut.

Pozdrawiam,
Marcin
_________________
"Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
 
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 21:56   

Skwirek napisał/a:
Sam dobrze wiesz, że nasze drogi weryfikują stan elementów zawieszenia w 5 minut.


To niestety prawda. Sam na codzień jeżdżę służbowym nowym peugeotem 207, który przy 40.000km
miał wymianę prawie wszystkich elementów zawiasu.
Jednak uważam iż dziś czynnikiem gwarantującym sprzedaż jest cena :)
I mówię to z doświadczenia ponieważ od 4 lat pracuje jako przedstawiciel w firmie o globalnym zasięgu. Jednak do jednego macie obaj rację cena nie zawsze równa się jakość- i z tym się muszę zgodzić.
A nie chciałem Delphi ponieważ poprzednio maiłem Delphi i nie posłużyły za długo ;/
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 25, 2011 22:06   

lukasz07 napisał/a:
Skwirek napisał/a:
Sam dobrze wiesz, że nasze drogi weryfikują stan elementów zawieszenia w 5 minut.


To niestety prawda. Sam na codzień jeżdżę służbowym nowym peugeotem 207, który przy 40.000km
miał wymianę prawie wszystkich elementów zawiasu.
Jednak uważam iż dziś czynnikiem gwarantującym sprzedaż jest cena :)
I mówię to z doświadczenia ponieważ od 4 lat pracuje jako przedstawiciel w firmie o globalnym zasięgu. Jednak do jednego macie obaj rację cena nie zawsze równa się jakość- i z tym się muszę zgodzić.
A nie chciałem Delphi ponieważ poprzednio maiłem Delphi i nie posłużyły za długo ;/


Ja dodam tyle, że elementy zawieszenia, które dostępne są tylko w oryginale (w pudełkach MG ROVER), mają oznaczenia TRW-Lucas lub tylko TRW. Podobnie elementy hamulcowe pochodzą od tego producenta... tylko czy to te same elementy co w pudełkach TRW??

Oczywiście na klockach jest Rover Service Line a nie TRW. Jest jedynie mała logo TRW na dole... zresztą oryginale elementy hamulcowe do VAG'ów też robi TRW (przynajmniej na pierwszy montaż).

Więc jeśli miałbym szukać elementów zawieszeniowych zbliżonych do oryginału, z pewnością było by to TRW/Lucas.
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 22:08   

Tomi napisał/a:
... tylko czy to te same elementy co w pudełkach TRW??


Szczerze to zapewne nie. Bo taka procedura nosi nazwę Marki Własnej i wtedy np. TRW uruchamia specjalną produkcję dla MG Rovera- i używa do tego przyzwoitych materiałów, ponieważ firma MG Rover przeprowadza częste kontrole jakości wyrobów w zakładach produkcyjnych. A dodatkowo dochodzi kosz (nie mały) koncesji jaką TRW musi zapłacić firmie MG Rover- w takich wypadkach współpraca oraz jakość muszą być wyjątkowo dobre.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Cze 25, 2011 22:10   

Skwirek napisał/a:

Sam dobrze wiesz, że nasze drogi weryfikują stan elementów zawieszenia w 5 minut.


Niestety to jest domena MGF/TF. Te samochody mają bardzo wrażliwy układ zawieszenia. W R200/25 i MG ZR kompletnie ten problem nie istnieje... a w MGF praktycznie w każdym, który przyjeżdża na przegląd są do wymiany conajmniej swożnie.
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 22:16   

Tomi napisał/a:
są do wymiany conajmniej swożnie.


Własnie... Sworznie też muszę sobie wymienić :P
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 03:25   

ja wymieniam koncówki drążków co 3-4 miesiące, co z moją jazdą i drogami jakie mamy w Radomiu i okolicach wcale mnie nie dziwi, na szczęscie 100pln za 2 sztuki delphi, dostawa na drugi dzien, wymiana samemu + zrobienie zbieznosci u mechanika da się przeżyc :)
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 09:06   

Mad napisał/a:
wymiana samemu + zrobienie zbieznosci u mechanika da się przeżyc


No dobra ale jeździłeś moim F-em i wiesz, że wymaga ingeencji w zawieszenie bo aż strach nim 80km/h jechać :)
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 10:31   

nooo, jak na moje oko właśnie koncówki + sworznie, najgorsze jest to ze na stacji diagnostycznej niewiele widac, ostatnio mi facet powiedzial ze "prawa strona jest ok", a w domu podnioslem go na lewarku, poruszałem kołem i luzy że aż puka. :wink:
 
 
lukasz07 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 80
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 16:57   

Twój sami zrobiliśmy to i z tym damy radę :)
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 23:46   

a jak :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] pęknięta obudowa wariatora strona pasażera
Materatz MGF i MG TF 7 Pon Kwi 25, 2022 09:10
MultecFSO



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink