Wysłany: Sob Cze 25, 2011 11:44 [MGF/TF] Strona z częściami
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Wpadłem ostatnio na pomysł wymiany końcówek z moim MGFie.
Jednak bardzo popularne Delphi niezbyt mnie urządzały, więc postanowiłem szukać innych.
Przez przypadek znalazłem stronkę, która oferuje prawie wszystkie części do Naszych wspaniałych autek
Wysłany: Sob Cze 25, 2011 11:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 25, 2011 13:18
Gratuluję znajomości rynku. Kolejny sklep, który korzystając z bazy dużych hurtowni robi sobie sklep internetowy. Żadna z wymienionych końcówek nie ma ceny... Co znaczy, że w magazynie nie ma nic. Można zamówić i liczyć, że za miesiąc przyjdzie lub nie.
Największy wybór jest w TecDoc'u... tylko kto to w Polsce ma
Ale w takim wypadku mamy kody wszystkich artykułów, które możemy wykorzystać w każdej hurtowni więc jest to już duże ułatwienie.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 25, 2011 16:28
lukasz07 napisał/a:
Ale w takim wypadku mamy kody wszystkich artykułów, które możemy wykorzystać w każdej hurtowni więc jest to już duże ułatwienie.
Programy wyszukiwania części w większości hurtowni oparte są na TecDoc'u i korzystają mniej więcej z tej samej bazy danych. Nie trzeba znać indeksu części każdego producenta z osobna, aby odszukać zamienniki. Wystarczy znać numer OE, który w tym wypadku to QJB100140. Po tym numerze można odszukać zamienniki.
Wszędzie gdzie zobaczysz to logo (czyli praktycznie wszędzie... może z wyjątkiem POLCARU i kiedyś Japan Cars), wszystkie inne hurtownie pracują na TECDOC'u. Korzystając z tego programu można odszukać również zamienniki po numerze części znanego, renomowanego producenta...
TecDoc pociąga za sobą również niebezpieczeństwo, w które wpadają wszyscy, którzy bezgranicznie w niego wierzą (czyli praktycznie wszyscy, którzy nie są fachowcami w danej marce). Jeśli w programie jest błąd (a jest ich tam bez liku), to w każdym "ogólnym" sklepie motoryzacyjnym, hurtowni czy na Allegro, błąd ten zostanie powielony.
Problemem nie jest nieznajomość zamienników (bo do TecDoc'a mają praktycznie wszyscy, którzy zajmują się motoryzacją), a jedynie firmy, która zainwestuje (zamrozi) własne pieniądze, aby trzymać na stocku części do niszowego modelu niszowej marki.
Oczywiście można kupować wszystko na Ebayu... tylko to trochę kosztowane zamawiać jedną końcówkę i dopłacać 10 funtów za samą wysyłkę...
Numery oryginalnych części nie są tajemnicą, bo odszukać je można zarówno w moim sklepie (www.tomateam.pl), jak i na sklepie (www.rimmerbros.co.uk).
No wiesz Tomi nie znam się może na wszystkim ale właśnie dzięki mojemu sprytowi udało mi się zakupić końcówki FEBI BILSTEIN za 32,31 zł brutto/szt. Tak więc oszczędności niewielkie zrobiłem i nie jest to Delphi.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 25, 2011 21:22
lukasz07 napisał/a:
No wiesz Tomi nie znam się może na wszystkim ale właśnie dzięki mojemu sprytowi udało mi się zakupić końcówki FEBI BILSTEIN za 32,31 zł brutto/szt. Tak więc oszczędności niewielkie zrobiłem i nie jest to Delphi.
A sprzedawca poinformował Cię, że to może być turecki FEBI?
Dla mnie to on może być nawet i mongolski byle by był dobry
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 25, 2011 21:46
Sęk w tym, że przy obecnej globalizacji jedyną marka, która gwarantuje jakość jest Lemforder. Nawet jeśli czyjeś produkty są dobre i producent cały czas je produkuje (co nie jest regułą, gdyż własna produkcja czasem jest droższa lub bardziej opłaca się produkować do nowszych modeli) lub własna produkcja nie wyrabia, producenci podkupują od siebie i pakują w swoje opakowania.
A spotkałem się już parokrotnie z tym, że FEBI właśnie jest częściej pakowaczem... szczególnie do aut "nieniemieckich".
[ Dodano: Sob Cze 25, 2011 22:46 ]
Choć oczywiście sytuacja może być taka, że to właśnie FEBI jest producentem, a Delphi pakuje je w swoje opakowania
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Sob Cze 25, 2011 21:47
lukasz07 napisał/a:
Dla mnie to on może być nawet i mongolski byle by był dobry
Łukasz,
Tomi próbuje Ci uświadomić, że dzisiaj "znana marka" to nie koniecznie "dobra marka", wiele producentów swoje części produkuje tam gdzie jest taniej, co za tym idzie z gorszych materiałów, etc.
Dlatego, jeżeli ten Twój FEBI będzie turecki (ewentualnie mongolski), to na pewno nie będzie on dobry.
Sam dobrze wiesz, że nasze drogi weryfikują stan elementów zawieszenia w 5 minut.
Pozdrawiam,
Marcin
_________________ "Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
Sam dobrze wiesz, że nasze drogi weryfikują stan elementów zawieszenia w 5 minut.
To niestety prawda. Sam na codzień jeżdżę służbowym nowym peugeotem 207, który przy 40.000km
miał wymianę prawie wszystkich elementów zawiasu.
Jednak uważam iż dziś czynnikiem gwarantującym sprzedaż jest cena
I mówię to z doświadczenia ponieważ od 4 lat pracuje jako przedstawiciel w firmie o globalnym zasięgu. Jednak do jednego macie obaj rację cena nie zawsze równa się jakość- i z tym się muszę zgodzić.
A nie chciałem Delphi ponieważ poprzednio maiłem Delphi i nie posłużyły za długo
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 25, 2011 22:06
lukasz07 napisał/a:
Skwirek napisał/a:
Sam dobrze wiesz, że nasze drogi weryfikują stan elementów zawieszenia w 5 minut.
To niestety prawda. Sam na codzień jeżdżę służbowym nowym peugeotem 207, który przy 40.000km
miał wymianę prawie wszystkich elementów zawiasu.
Jednak uważam iż dziś czynnikiem gwarantującym sprzedaż jest cena
I mówię to z doświadczenia ponieważ od 4 lat pracuje jako przedstawiciel w firmie o globalnym zasięgu. Jednak do jednego macie obaj rację cena nie zawsze równa się jakość- i z tym się muszę zgodzić.
A nie chciałem Delphi ponieważ poprzednio maiłem Delphi i nie posłużyły za długo
Ja dodam tyle, że elementy zawieszenia, które dostępne są tylko w oryginale (w pudełkach MG ROVER), mają oznaczenia TRW-Lucas lub tylko TRW. Podobnie elementy hamulcowe pochodzą od tego producenta... tylko czy to te same elementy co w pudełkach TRW??
Oczywiście na klockach jest Rover Service Line a nie TRW. Jest jedynie mała logo TRW na dole... zresztą oryginale elementy hamulcowe do VAG'ów też robi TRW (przynajmniej na pierwszy montaż).
Więc jeśli miałbym szukać elementów zawieszeniowych zbliżonych do oryginału, z pewnością było by to TRW/Lucas.
... tylko czy to te same elementy co w pudełkach TRW??
Szczerze to zapewne nie. Bo taka procedura nosi nazwę Marki Własnej i wtedy np. TRW uruchamia specjalną produkcję dla MG Rovera- i używa do tego przyzwoitych materiałów, ponieważ firma MG Rover przeprowadza częste kontrole jakości wyrobów w zakładach produkcyjnych. A dodatkowo dochodzi kosz (nie mały) koncesji jaką TRW musi zapłacić firmie MG Rover- w takich wypadkach współpraca oraz jakość muszą być wyjątkowo dobre.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Cze 25, 2011 22:10
Skwirek napisał/a:
Sam dobrze wiesz, że nasze drogi weryfikują stan elementów zawieszenia w 5 minut.
Niestety to jest domena MGF/TF. Te samochody mają bardzo wrażliwy układ zawieszenia. W R200/25 i MG ZR kompletnie ten problem nie istnieje... a w MGF praktycznie w każdym, który przyjeżdża na przegląd są do wymiany conajmniej swożnie.
ja wymieniam koncówki drążków co 3-4 miesiące, co z moją jazdą i drogami jakie mamy w Radomiu i okolicach wcale mnie nie dziwi, na szczęscie 100pln za 2 sztuki delphi, dostawa na drugi dzien, wymiana samemu + zrobienie zbieznosci u mechanika da się przeżyc
nooo, jak na moje oko właśnie koncówki + sworznie, najgorsze jest to ze na stacji diagnostycznej niewiele widac, ostatnio mi facet powiedzial ze "prawa strona jest ok", a w domu podnioslem go na lewarku, poruszałem kołem i luzy że aż puka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum