Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416]- Problem z czujnikiem podciśnienia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 416]- Problem z czujnikiem podciśnienia
Autor Wiadomość
mirasomo 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: Zielonki



Wysłany: Czw Cze 30, 2011 23:39   [Rover 416]- Problem z czujnikiem podciśnienia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam. Mam następujące pytanie. Miał ktoś kiedyś problem z czujnikiem podciśnienia w roverku? Jakie były objawy? co wymienialiście? Proszę o odpowiedź.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 30, 2011 23:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 11:47   

Silnik ciężko odpala, przerywa, w końcu po chwili gaśnie, w starszych roberkach jakoś z przed 97-98 roku czujnik ten zintegrowany jest z komputerem - w razie awarii trzeba wymieniać cały ECU, natomiast w nowszych czujnik jest już "osobno" poza komputerem i można wymienić sam czujnik. Sprawdź na początek przewody podciśnienia idące do komputera/czujnika pod względem drożności.
Jeśli coś pokręciłem to proszę mnie poprawić
pozdrawiam
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lip 01, 2011 20:49   

slax, :ok:

[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 20:49 ]
slax napisał/a:
Sprawdź na początek przewody podciśnienia idące do komputera/czujnika pod względem drożności


i szczelności
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mirasomo 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: Zielonki



Wysłany: Sob Lip 02, 2011 15:12   

Sprawdziłem. Mam drugi komputer Ecu tylko mam takie pytanie. Bo sam komputer nie wystarczy. Czy można zgrać komputer z immobilajzerem z innego rovera 416 za pomocą tesbooka T4?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lip 02, 2011 20:29   

mirasomo napisał/a:
Czy można zgrać komputer z immobilajzerem z innego rovera 416 za pomocą tesbooka T4?

Można i nawet trzeba - inaczej nie zapalisz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piogrys 



Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: peterborough



Wysłany: Nie Lip 03, 2011 22:13   ja tez mam pytanie

czy moge wlutowac do ecu czujnik podcisnienia z innego ecu?
tam sa chyba tylko 3 lub cztery nozki do przylutowania
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 22:55   

Czemu nie, jeśli sprawny i taki sam (lub zmiennik) to oczywiście.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lip 04, 2011 12:30   

piogrys napisał/a:
czy moge wlutowac do ecu czujnik podcisnienia z innego ecu?


Jak najbardziej tak :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 04, 2011 16:49   

Weź jeszcze pod uwagę to, że cała płytka jest pociągnięta środkiem zabezpieczającym przed wilgocią, utlenianiem i tego rodzaju pierdołami - po lutowaniu zabezpiecz to z powrotem jak należy :wink:
 
 
mirasomo 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: Zielonki



Wysłany: Wto Lip 05, 2011 21:02   

Czyli można z innego ecu wlutować a tamten czujnik co jest? trzeba się go poźbyć ? Boje się że wyrwanie go uszkodzi komputer
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 21:22   

mirasomo, ale na początek upewnij się czy aby na pewno winny jest ów czujnik
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
mirasomo 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: Zielonki



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 13:53   

Byłem na diagnostyce i wykryło mi błąd właśnie czujnika podciśnienia w dolocie

[ Dodano: Sro Lip 06, 2011 13:53 ]
Zastanawiam się też czy to może jednak być sonda lamba bo jesli tyle mi spala.
A mieliście kiedyś problem ze sondą? Czy objawem jest tylko duże spalanie? Mi spala około 16 litrów więc drugie tyle. Czy na diagnostyce mógł mi wyjść inny błąd niż rzeczywiście jest.
Zastanawia mnie fakt że jak byłem na diagnostyce to tylko na zapłonie dało się podpiąć do auta. Na zapalonym silniku nie dało się sprawdzić nie łączył się komputer. Za tydzień dostaję wypłatę więc jadę do byłego serwisu rovera w krakowie i jeszcze raz go podepnę.
Moje pytanie. Miał ktoś z was takie jaja z tym spalaniem, szarpaniem, jak stoi z dwa tygodnie problem z odpaleniem, gaśnie. Mieliście podobnie?
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lip 06, 2011 14:45   

A pod jaki komputer się podłączałeś, poszukaj Testbooka t4 w twojej okolicy, Co do sondy to może być jeśli masz takie spalanie, podjedź sobie jeszcze na stacje diagnostyczną i zrób analize spalin , jeśli będą złe to też może wskazywać na sondę
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
mirasomo 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: Zielonki



Wysłany: Pon Lip 18, 2011 07:08   

właśnie teraz zamierzam jechać na testbooka T4 powinno wykryć dobrze

[ Dodano: Pon Lip 18, 2011 07:08 ]
Analiza spalin zrobiona nic nie wykryło:) Ale... przelutowałem czujnik podciśnienia i wszystko prawie jest w porządku samochód mniej spala, nie gaśnie i juz tak bardzo nie szarpie obroty nie falują. Nawet nie widać wody w tłumiku jak to było do tej pory. Ale przy niskich obrotach gdy szybko wćisne pedał gazu to dalej poszarpuje. Co to może być? Ja osobiście myślę że może być przepustnica zasyfiona. aha jeszcze pytanie. Przed wymiana czujnika podciśnienia był bład tego czujnika. Czy po przelutowaniu trzeba ten błąd kasować? Wydaje mi się że roverek sam się nauczył pracy na nowym czujniku. Proszę pomóżcie
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lip 18, 2011 11:09   

Siema, przeczyść przepustnice i silnik krokowy, do tego wykonaj adaptacje przepustnicy ( kluczyk w pozycje zapłon -> 5 razy gaz w podłogę -> następnie dopalasz silnik i zostawiasz odpalony tak długo aż załączy się wentylator chłodnicy), co do błędu, to raczej należało by go wykasować ( sam się nie skasuje), wydaje mi się ,że błąd w pamięci ECU też może powodować niedomaganie autka
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 19, 2011 15:28   

raz odłączyłem tps'a przy włączonym silniku i później ciągle auto gasło na sprzęgle. Dopiero skasowanie błędu usunęło problem wiec komp raczej cię nie ominie. Zaciekawił mnie opis adaptacji przepustnicy - tak podaje rave czy to prywatne dojście do takich wniosków?
 
 
mirasomo 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 20
Skąd: Zielonki



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 07:34   

A jeszcze jedno pytanie. Miał ktoś z was taką przypadłość że gdy chce ostro ruszyć, ostro daje gaz to samochód jakby zgasł nie słychać silnika. Dopiero po puszczeniu gazu słychać jak pracuje co to może być? Samochód mam od 2 lat od tego czasu nie zmieniałem kabli WN czy to może być to? Ostatnio jak dotknąłem kabel idący od cewki do aparatu zapłonowego to mnie kopnął. Proszę o odpowiedź.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 11:07   

mirasomo napisał/a:
Ostatnio jak dotknąłem kabel idący od cewki do aparatu zapłonowego to mnie kopnął


Najwyższy czas wymienić przewody zapłonowe bo padną w najmniej odpowiednim momencie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 22:34   

kable do wymiany. Świece, kapulka, palec były wymieniane? Jeżeli nie to tez trzeba zmienić.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Problem z czujnikiem podcisnienia
mirasomo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pon Gru 13, 2010 20:35
staszekPZN
Brak nowych postów [rover 414si 99r] problem z czujnikiem bezwzglednego
piogrys Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Sie 22, 2010 21:59
ADI-mistrzu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 400 99' 1.4 16v] problem z czujnikiem wentylatora
marian_666 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lip 08, 2010 15:41
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Problem z czujnikiem temperatury
moro545 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lip 07, 2013 13:18
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink