Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam wszystkich forumowiczów.Czy ktoś pokusił się o montaż "samego" termostatu dedykowanego dla bmw E46 (ponoć to ten sam silnik)-w istniejącą sprawną obudowę rowerkową ?
Termostaty o których piszę występują w wersji oem, w cenach od 34do 40 zł+porto.
Gdyby to podpasowało,to lekko licząc 200 zł w kieszeni-(oczywiście u mechanika,bo tyle zaśpiewał za wymiane termostatu).Szok!!
Prosze o wypowiedzi wszystkich z poobnymi dylematami,a może i "gotowcami" na rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam gorąco.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 24, 2011 12:09, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 14:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 15:42
MARCONI13 napisał/a:
Witam wszystkich forumowiczów.Czy ktoś pokusił się o montaż "samego" termostatu dedykowanego dla bmw E46 (ponoć to ten sam silnik)-w istniejącą sprawną obudowę rowerkową ?
Ktoś na forum już montował. Musisz poszukać.
MARCONI13 napisał/a:
Gdyby to podpasowało,to lekko licząc 200 zł w kieszeni-(oczywiście u mechanika,bo tyle zaśpiewał za wymiane termostatu).Szok!!
Prosze o wypowiedzi wszystkich z poobnymi dylematami,a może i "gotowcami" na rozwiązanie problemu.
Nie koniecznie. Podczas demontażu może się okazać że obudowa niestety jest zmurszała i trzeba tez wymienić. Pesymistyczna wersja.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 21:10
MARCONI13 napisał/a:
Termostaty o których piszę występują w wersji oem, w cenach od 34do 40 zł+porto
Ja niedawno wymieniałem ( na orgnał ) i teraz mam mój stary w ręku i też mi się zdaje że ten od bmw będzie pasował . Tylko nie znalazłem nigdzie samego wkładu. Więc jak możesz to podaj namiary gdzie można taki dostać.
Chętnie podepnę się pod temat...mój termostat prawdopodobnie również nadaje się do wymiany. Przy obecnych temperaturach czyli w przedziale od 0 do -16 silnik (2.0 CDT) na trasie 50 km przy prędkości 90 km/h nie jest wstanie osiągnąć normalnej temperatury, wystarczy podczas jazdy wrzucić na luz aby zauważyć, że temperatura wyraźnie się obniża. Interesuje mnie nr katalogowy oryginalnego termostatu tudzież zamiennika. Przyznam się, że na stronie 4land znalazłem termostaty do frilandera ale ani ja ani sprzedawca nie wiemy który będzie pasował.
Moja radość była przedwczesna prawie robi jednak dużą różnicę...ten termostat za 130 nie pasuje...było by idealnie gdyby faktycznie można było wymienić sam wkład.
Tak wiem to tylko wzór dzięki któremu chciałem zasugerować jakie wymiary termostatu mnie interesują. Dzisiaj byłem w serwisie BMW i zmierzyłem termostat z E46. Sprzedawca powiedział że nie sprzedają samych wkładów, tylko w zestawie z obudową, twierdzi że w momencie wyciągnięcia termostatu z obudowy może się uszkodzić. Trochę mnie to dziwi ponieważ wystarczy przekręcić termostat o kilkanaście stopni aby go wyciągnąć z obudowy.
Nie sprzedają wkładów w BMW. Ponieważ w tych autach nie miało by sensu, ze względu na bardzo wysoką awaryjność plastikowych łapek, które trzymają wkład termostatu w obudowie. Problem dotyczy zarówno termostatu głównego jak i termostatu EGR. Najczęściej termostat w tych autach jest ok ale pęknięte nóżki powodują otwarcie obiegu i w afekcie wymianie podlega komplet.
Tak czy inaczej dla zainteresowanych podaję wymiary termostatu (samego wkładu) od BMW E46. Rysunek jest mojej produkcji więc zrozumiałe, że odbiega jakościowo od oryginału.
Samego wkładu nie kupisz do BMW
Kupować razem z obudową i podmieniać sam wkład w R75 to pozorna oszczędność
Termostat z obudową do BMW 130zł, do R75 200zł.
Jak wiadomo, bardzo często uszkadza się obudowa. Robota przy wymianie termostatu jest też duża, bo dojście tragiczne.
Wymienisz wkład i po jakimś czasie odbudowa zacznie puszczać i robota od nowa.
Moim zdaniem lepiej wymienić nowy komplet i masz z głowy.
Nie che kupować samego wkładu.
W mailu zaczynającym ten watek jest:
"Termostaty o których piszę występują w wersji oem, w cenach od 34do 40 zł+porto. "
Natomiast ten za 130 zl to: PBM100040 Termostat Rover 25, 45, MG ZR, ZS - 2.0 diesel
Nie jest więc dziwne, że nie pasuje do 75.
Wygląda, że można kupić termostat od BMW za 50 zł, wyciągnąć wkład i włożyc w obudowę termostatu od Rovera.
Wówczas 50zł + 150 zł (czytałem, że tyle ktoś zapłacił za robociznę) =200 zl a nie 400zł
Czy oszczędnośc jest pozorna niech każdy sam decyduje.
Chciałbym tylko się dowiedzieć czy ktoś może stwierdzić, że tak zrobił i to działa.
Wersje OEM-owe, są nic nie warte. Poczytaj na forach BMW.
Wspominałem o termostacie do E46 (diesel), taki orginalny kosztuje 130zł i więcej.
Kiedyś sprzedawca z Allegro potwierdził mi, że numery nabite na wkładzie od E46 i od R75 są takie same (2 248 038), temperatura otwarcia 88°.
Ja, za wymianę termostatu w swoim R75 zapłaciłem 110zł.
[ Dodano: Pon Gru 27, 2010 21:16 ]
arturwar napisał/a:
Tak czy inaczej dla zainteresowanych podaję wymiary termostatu (samego wkładu) od BMW E46. Rysunek jest mojej produkcji więc zrozumiałe, że odbiega jakościowo od oryginału.
Sprawdziłem wymiary wkładu z R75 odpowiednio do rysunku kolegi, wymiary podane od góry
Czyli by pasował, wprawdzie te dwa ostatnie wymiary są różne ale 3 rozmiar niema większego znaczenia, natomiast 4 mieści się w tolerancji błędu ( w ostateczności można zeszlifować różnicę ).
Ale tak jak kolega wcześniej napisał czy to pozorna oszczędność czy nie każdy musi sam sobie na to odpowiedzieć. Nadmienię , że ja swojego jeszcze nie wymieniłem i raczej nie będę wymieniał...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum