Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i] Automatyczny wyłacznik świateł dziennych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i] Automatyczny wyłacznik świateł dziennych
Autor Wiadomość
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



  Wysłany: Nie Lip 24, 2011 14:24   [R214i] Automatyczny wyłacznik świateł dziennych
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam,

posiadam w swoim aucie lampy LED do jazdy dziennej, chciałbym, aby wyłączały się po włączeniu świateł mijania. Na aukcjach internetowych znalazłem przekaźnik PRE0004 sprzedawany jako taki wyłącznik, moje pytanie jest takie: jak podłączyć do aby spełniał funkcję wyłącznika świateł LED po włączeniu ś. mijania??

Przekaźnik
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 24, 2011 14:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Lip 26, 2011 12:42   

To może być dowolny przekaźnik samochodowy, w moim przypadku koszt jednego wyniósł 1,50zł. Ja u siebie skleciłem taki układ:

_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 13:25   

PTE napisał/a:
To może być dowolny przekaźnik samochodowy, w moim przypadku koszt jednego wyniósł 1,50zł. Ja u siebie skleciłem taki układ:

Obrazek



Da się to zrobić na jednym przekaźniku, bo tu rozumiem, że światła dzienne wyłączają się również gdy kolega wrzuca wsteczny tak??:) To raz a dwa co to jest za część układu z napisem 600 i ta chyba dioda obok??:/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 13:38   

to jest raczej rezystor ktory sie uzywa zeby dioda sie nie spalila :)
i oczywiście da się musisz tylko wyrzucić jeden przekaźnik P1
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 14:01   

bolcik napisał/a:
to jest raczej rezystor ktory sie uzywa zeby dioda sie nie spalila :)
i oczywiście da się musisz tylko wyrzucić jeden przekaźnik P1



To dioda sygnalizująca działanie świateł do jazdy dziennej w kabinie tak? :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Lip 26, 2011 14:21   

tomi83 napisał/a:
(...)bo tu rozumiem, że światła dzienne wyłączają się również gdy kolega wrzuca wsteczny tak??:)


Nie. Na wyłączniku świateł biegu wstecznego pojawia się napięcie z chwilą przekręcenia kluczyka w pozycję II. W tym momencie przekaźnik P1 zwiera styk 30 z 87 i włączają się światła. W moim przypadku to było najbliższe źródło napięcia, które mogło sterować pracą przekaźnika P1. Zastosowałem dwa przekaźniki aby wszystko było zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. aby:
1) światła uruchamiały się po włączeniu zapłonu/silnika,
2) gasły z chwilą włączenia świateł mijania.
W pierwszym przekaźniku użyty jest styk zwierny, w drugim - rozwierny.

Cytat:
To raz a dwa co to jest za część układu z napisem 600 i ta chyba dioda obok??:/


To jest dioda sygnalizacyjna umieszczona w kabinie informująca o tym, iż światła do jazdy dziennej są włączone. Tą część układu można spokojnie pominąć.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 01:40   

Przekaźniki P1 i P2 mają po 4 nóżki tak?? Kolega może podać ich symbole??:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 06:59   

kolega narysował 4 bo tyle akurat potrzebujesz. nawet masz ładnie ponumerowane pod Twój przekaźnik. żeby miał tylko 4 nóżki to potrzebujesz żeby miał w opisie "1 styk zwierny NC" jak nie znajdziesz nic takiego to może być spokojnie też ten który podałeś bo on ma "1 styk zwierno-rozwierny NC/NO". jeżeli nic nie kupujesz więcej to moim zdaniem nie ma co się bawić w zakupy przez internet tylko podjedź do elektronika i powiedz co chcesz.
 
 
tomi83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 186
Skąd: Dmosin



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 09:51   

bolcik napisał/a:
kolega narysował 4 bo tyle akurat potrzebujesz. nawet masz ładnie ponumerowane pod Twój przekaźnik. żeby miał tylko 4 nóżki to potrzebujesz żeby miał w opisie "1 styk zwierny NC" jak nie znajdziesz nic takiego to może być spokojnie też ten który podałeś bo on ma "1 styk zwierno-rozwierny NC/NO". jeżeli nic nie kupujesz więcej to moim zdaniem nie ma co się bawić w zakupy przez internet tylko podjedź do elektronika i powiedz co chcesz.



Czyli może być jeden zwierno/rozwierny przekaźnik taki jak ten, który podałem, albo dwa które podał kolega, jeden zwierny a drugi rozwierny tak?? :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 11:32   

hmmm inaczej. jezeli chcesz aby:
-swiatla gasły z chwilą włączenia świateł mijania potrzebujesz jednego przekaznika (P2 na schemacie kolegi)
-dzialaly one tylko wtedy kiedy jest przekrecony kluczyk potrzebujesz drugiego przekaznika (P1).
nie obsluzysz tego za pomocą przekaznika z jedna cewka. aby oba punkty były spełnione potrzebujesz:
1x przekaźnik ze stykiem zwiernym NC
1x przekaźnik ze stykiem zwiernym NO
ponieważ częściej występują przekażniki ze stykiem zwierno-rozwiernym NC/NO to potrzebujesz
2x przekaźnik ze stkiem zwierno-rozwiernym.
wiec podejdź do elektronika i powiedz ze potrzebujesz dwa przekazniki do samochodu jeden ze stykiem normalnie otwartym drugi z normalnie zamkniętym na 12VDC. Pomogą Ci dobrać coś na podstawie tego co mają
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover 200]Podłączenie kabla i świateł dziennych.
marwer84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Mar 15, 2011 20:18
marwer84
Brak nowych postów [R25 1,9TDi 01r] Wyłącznik/włącznik świateł
Czeslaw.B Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Cze 14, 2010 17:12
Czeslaw.B
Brak nowych postów [R216 Si '97 1.6benz] Wrażliwość na wodę i automatyczny gaz?
1. Auto nie reaguje na zdjęcie nogi z gazu. 2. Wrażliwość na wodę - gaśnie w małej kałuży.
Khel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Sie 17, 2007 10:10
piter34
Brak nowych postów [r214si 98r.]Rozrząd-napinacz manualny czy automatyczny
Czy zamienne są oba zestawy??
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Cze 03, 2008 23:00
AndrewS
Brak nowych postów [R25] Wyłącznik wstrząsowy
Kwasiek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Maj 01, 2011 16:31
gwidon1701



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink