Wysłany: Wto Lut 05, 2013 23:52 [R 416] Zmiana Skrzyni JAKA ??? + odelzone koło
Pytanie do starszej gwardii
Od czego podejdzie skrzynia do 416 1,6 97r. Potrzebuję skrzyni z dłuższym przełożeniem bo seryjna ma za krutkie biegi. Oraz czy sprzęgło jest takie same i mocnowanie (łapy)
Między czasie przy wymianie skrzyni będę odchudzał koło zamoachowe o 30%
Skrzynię i tak będę musiał zmieniac na dniach. Mam drugą seryjną w zapasie ale wolałbym właśnie coś z dłuższym przełożeniem. Do tego skrucenie drążka zmiany biegow o 2cm ( z doswiadczenia wiem ze wystarczy )
Z góry THX za nfo
_________________ ------> .... do 400 setek....
------
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 05, 2013 23:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Od czego podejdzie skrzynia do 416 1,6 97r. Potrzebuję skrzyni z dłuższym przełożeniem bo seryjna ma za krutkie biegi. Oraz czy sprzęgło jest takie same i mocnowanie (łapy)
ciężka sprawa, dłuzsza jest chyba z 1,8 ale to juz pg1...
RafalTBG napisał/a:
Między czasie przy wymianie skrzyni będę odchudzał koło zamoachowe o 30%
RafalTBG napisał/a:
Skrzynię i tak będę musiał zmieniac na dniach. Mam drugą seryjną w zapasie ale wolałbym właśnie coś z dłuższym przełożeniem. Do tego skrucenie drążka zmiany biegow o 2cm ( z doswiadczenia wiem ze wystarczy )
a po co Ci dłuższa skrzynia? zamiast skracać drążek kup shorta do r65
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
greg-si z tego co mi sie wydaje to 185/65/14 albo 185/60/14 na dzis dzien. Wiem czego chce bo nie raz zmienialem przelozeniea tylko wlasnie nie wiedzialem jak to jest w 416 1,6 czy cos podejdzie do tego samego sprzęgła, mocowania i przegubów.
zmiana z np 0,95 na 1,05 daje kolosalną różnicę
przykład opel 2,0 słynne 8zaworowe OHC po zmianie z F16 CR na F16 WR KOOOOOOOOLOOOOSALNA RÓŻNICA .
no nic pozostaje tylko odelżyć kułko i momentu sporo przybedzie za to kucyki uciekną hehe
będę zmienial jeszcze kolektor dolot na VVC z racji tego ze dawca ma nitro LPG.
Obiło mi się coś o forum że można zmienic wałki rozrządu z czegos tam i mamy 135 kucy z 112. Jest to na pewno realne tylko z jakiego pieca są te wałeczki i jak sprawa z kompem czy seryjny pociągnie czy jest zamiennik pod seryjne wtyczki z innego modelu ( ten co ma te wałki)
Cytat:
a po co Ci dłuższa skrzynia? zamiast skracać drążek kup shorta do r65
zamiast tracic tyle kasy to sam to zrobie w 15 i dużo prościej a efekt nawet lepszy. POLECAM
_________________ ------> .... do 400 setek....
------
przykład opel 2,0 słynne 8zaworowe OHC po zmianie z F16 CR na F16 WR KOOOOOOOOLOOOOSALNA RÓŻNICA .
Konkretnie jaka?
Uważam że skrzynia w 1.4/1.6 jest bardzo ok pod względem przełożeń. Jak ją 'wydłużysz' to na niskich obrotach będzie tragedia. W serii jest nie najlepiej a jak będzie dłuższa to wogóle.
Ale właśnie, nic nie słyszałem o różnicach w przełożeniach R65. Jak już to wolałbym zaadaptować PG1, tam już coś możesz pokombinować (skrzynia z R420Si jest długa).
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
własnie że nie bo po to chce odelzyc koło ( baaaardzo poprawia moment)
Chetnie zobacze wykres z przed i po odelzeniu z ta bardzo duza poprawa momentu Prawda jest taka, ze odelzone kolo zamachowe w aucie do uzytku codziennego ma wiecej wad niz zalet i to Ci napisze kazdy kto sie zna na temacie. Odsylam do roznych for tematycznych gdzie oprocz za i przeciw mozna sobie podziwiac fotki co sie dzieje gdy nieumiejetnie odelzymy seryjne kolo
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Za duży kilerek z 1.6 nie będzie chyba, ze mu turbo zapodasz w innym wypadku objedzie cię większość klekotów po czipie Nie mam nic konkretnego na myśli tylko kilka fotek ukazujących jak za mono odelżone i źle wyważone koło może się zachować. Na SR bodajże były fotki aut, w których koło zamachowe postanowiło się przemięscić na jednej ZTCP przebiło ściane grodziową i kawałki wleciały do srodka. Dlatego przy poważnych modach zamiast odelżac przez mocną obróbkę ubytkową gdzie osłabia się konstrukcje, stosowane są koło z lżejszych i zarazem mocniejszych materiałów + wyważanie całego układu, a nie samego koła. Ogólnie w tym seryjnym 1.6 gra nie warta świeczki gdybyś zrobił pomiar przed i po zobaczył byś, ze przyrost jeśli w ogóle będzie to minimalny i to przeważnie w górnych zakresach obrotów.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum