Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] problem z obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] problem z obrotami
Autor Wiadomość
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



  Wysłany: Sob Cze 11, 2011 14:03   [R400] problem z obrotami
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich serdecznie! Postanowiłem opisać mój problem gdyż nie mogę nigdzie znaleźć czegoś dokładniejszego i aktualnego opisującego tą usterkę a że jestem nowym posiadaczem R nie jestem dobrze zorientowany co i gdzie więc z góry przepraszam jeśli temat się powtarza.

Opis moich usterek : samochód ma problem z 1 paleniem każdego dnia tzn musi dobrą chwile zakręcić aby odpalić później już pali na dyg nie ważne czy silnik zimny czy ciepły. Drugą sprawą jest to że silnik bezpośrednio po przygazowaniu opada do 1000 obr i dopiero po chwili spadnie do prawidłowych obrotów czyli 850/900, dodatkowo jeszcze przy ok 3000 obrotów odcina mi paliwo. Możliwe że coś jest nie tak z pompą wtryskową (za duża dawka paliwa) lecz nie jestem fachowcem. Następną zagadką jest to że jadąc w ciepły dzień na trasie (krótkiej ok 60 km) czujnik temperatury wariuje tzn pokazuje w pewnym momencie że temperatura jest w normie a za chwile wskazówka potrafi dojść do czerwoności zauważyłem że podczas włączenia dmuchawy od ogrzewania wskaznik pokazuje wyższą temperaturę gdy wyłączę temperatura spada . Opisuje to wszystko gdyż możliwe że te rzeczy mają coś wspólnego ze sobą. Na koniec dodam że samochód stał dłuższy okres czasu ok pół roku.
Bardzo proszę o pomoc a przynajmniej doradzenie do jakiego typu fachowca mam się wybrać :) Pozdrawiam i z góry dziękuje !
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Cze 12, 2011 09:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 11, 2011 14:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
plemaster 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 391
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 12, 2011 07:15   

A czy wymieniałeś filtry? Zaczął bym od tego. Możliwe że filtr paliwa jest zapchany.
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 09:32   

imus23 napisał/a:
samochód ma problem z 1 paleniem każdego dnia tzn musi dobrą chwile zakręcić aby odpalić później już pali na dyg nie ważne czy silnik zimny czy ciepły


Może paliwo cofać do zbiornika po dłuższym postoju (zaworek zwrotny w gruszce)
Ja tą gruchę wywaliłem całkiem i śmigam na samym przewodzie paliwowym w przyszłości zakupie zaworek.

imus23 napisał/a:
Drugą sprawą jest to że silnik bezpośrednio po przygazowaniu opada do 1000 obr i dopiero po chwili spadnie do prawidłowych obrotów czyli 850/900, dodatkowo jeszcze przy ok 3000 obrotów odcina mi paliwo


Sprawdź błędy,możesz sam je wybłyskać - http://www.roverki.pl/ind...el#comment-1440
Dodatkowo czyszczenie wiązki pompy wtryskowej,użyj opcji szukaj jest sporo tematów na temat wiązki pompy.

imus23 napisał/a:
Następną zagadką jest to że jadąc w ciepły dzień na trasie (krótkiej ok 60 km) czujnik temperatury wariuje tzn pokazuje w pewnym momencie że temperatura jest w normie a za chwile wskazówka potrafi dojść do czerwoności zauważyłem że podczas włączenia dmuchawy od ogrzewania wskaznik pokazuje wyższą temperaturę gdy wyłączę temperatura spada


Czy sprawdziłeś faktyczną temperaturę cieczy jak wskaźnik wchodzi na czerwone pole ?
Być może sam czujnik oszukuję a temperatura jest w normie.
Jeśli jest inaczej czyli gotuję płyn/wodę to do sprawdzenia będzie termostat być może się zawiesza/zacina i nie masz obiegu na chłodnice.

Auto świeżo zakupione wiec zaczynał bym od wymian podstawowych rzeczy:
- Rozrząd (sprawdzić kąt wtrysku paliwa)
- Olej + filtr
- Filtr paliwa + filtr powietrza
- Sprawdzić świece

Pozdrawiam
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 12:25   

Spróbuje jeszcze wyciągnąć całkiem tą gruchę ale nie wiem czy to jej wina bo gdy podpompuje gruszką nic to nie daje rzekłbym że jeszcze gorzej ma zapalić. Błędy dopiero sprawdzę w przyszły weekend z braku czasu a jeśli chodzi o rozrząd i wszystkie filtry oleje to zostały wymienione zaraz po zakupie chłodnica przepłukana wymieniony płyn ale niestety nic to nie zmieniło. Jeśli chodzi o tą temperaturę to raczej musi coś nie tak być z czujnikiem bo nie możliwe żeby na takim ciężkim czerwonym nie zagotowało wody. Zresztą włączenie dmuchawy powodowało wzrost temperatury o 1/5 a nawet 1/4 skali. Ale tylko wtedy gdy jest dobrze zagrzany i jest ciepły dzień.
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 13:26   

imus23 napisał/a:
Zresztą włączenie dmuchawy powodowało wzrost temperatury o 1/5 a nawet 1/4 skali. Ale tylko wtedy gdy jest dobrze zagrzany i jest ciepły dzień.

Włączenie nadmuchu zimnego ?
Ogólnie jeśli jest sprawny termostat to skazówka tem. powinna być w połowie skali i tak trzymać bez jakichkolwiek skoków.
Jeśli gotuje Ci płyn to termostat jest zwalony (wymontuj i sprawdź w garnku z wrzątkiem czy się otwiera i zamyka pod letnią wodą)
Wiec masz do sprawdzenia dwie rzeczy czujnik i termostat.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 14:24   

włączenie dmuchawy nie ważne czy nadmuchu zimnego czy ciepłego tylko wystarczyło włączyć dmuchawę na max i temp wskakiwała pod czerwone gdy wyłączyłem dmuchawę temp opadała.
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 07:38   

Zwarcie w instalacji. Jesli czujnik temperatury "na deske" zwiera z masą to wskazówka szybko skacze na maxa.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 08:59   

Podzielam zdanie mirvin'a i dodam od siebie, że jeżeli auto długo stało, wszystkie połączenia elektr. kostki wypiąć i potraktować kontaktem, odkręcić i przeczyścić masy.
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Pon Lip 04, 2011 18:18   

Po sprawdzeniu błędów dowiedziałem się ze mam padnięty przepływomierz ale na dobrym jest bez różnicy cały czas odcinka przy 3000obr, dodam jeszcze ze na zimnym silniku dokręcił się do ponad 4000obr czy jest możliwe ze coś jest nie tak z pompa ? Miał już ktoś taki przypadek ? Im większe obciążenie tym szybciej odcina paliwo. Zauważyłem tez ze śrubka od dekielka pompy była odkręcana.
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 04, 2011 18:26   

imus23 napisał/a:
Zauważyłem tez ze śrubka od dekielka pompy była odkręcana.

może nastawnik pompy padl.
w kazdym bądź razie sprawdź narazie wiązkę pompy wtryskowej, może jest szansa ze jest gdzieś przerwana.
Nic innego jak na pompę mi to nie wygląda. Choć warto jak już tam będziesz zaglądal przejrzeć cała instalację.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Pon Lip 04, 2011 22:03   

Po podpięciu do kompa wygląda jakby były dawki źle ustawione. No sprawdzę jeszcze wiązkę ale wątpię żeby tylko taka głupota była :( Jest jakaś opcja sprawdzić sterownik pompy ?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Lip 05, 2011 00:24   

W Twoim aucie nie ma sterownika pompy.
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 11:51   

ustawiłem się ze specem od pomp może coś się dowiem :)

[ Dodano: Nie Lip 24, 2011 12:51 ]
Nareszcie udało się wyczekać w kolejce z pompą :P niestety gość twierdzi ze pompa była sprawna i że raczej na 100% to nie będzie wina pompy ale tak czy siak przewinął mi cewkę wyregulował pompę teraz trzeba założyć i spróbować ale wątpi że cokolwiek to zmieni.
Zastanawia mnie co może jeszcze być nie tak :S na pewno ważnym szczegółem jest to ze na zimnym silniku dokręca się do 4tys obr myślałem jeszcze nad potencjometrem w pedale gazu ewentualnie katalizator? Już brakuje mi pomysłów :SS
 
 
esiok23 



Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 1
Skąd: kraków



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 12:56   

dziwna sprawa a instalacje przepatrzyłeś?
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 19:00   

mechanik przepatrzył instalacje wymontował pompę po czym gdy pompa wróciła od gościa od pomp zamontował i bez efektów...
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 18:28   

odłącz zawór cisnienia turbiny (ten taki plastikowy po lewej stronie przy nadkolu - waw10050 czy coś takiego) i zobacz czy cokolwiek się zmienia.. tzn możesz normalnie odpalić i przejechać sie..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
imus23 



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 37
Skąd: Jasło



  Wysłany: Sro Lip 27, 2011 16:24   

Okazało się jednak że była to wina pompy po prostu była rozregulowana za duża dawka paliwa :) Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie :) Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 RT] Problem z obrotami
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Sty 31, 2015 18:06
AndrewS
Brak nowych postów [R400]Problem z obrotami do 3 tyś
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Wrz 13, 2011 07:54
Bialy1990
Brak nowych postów [r400 1,6 16v 99r.] Problem z obrotami silnika.
daro76 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Maj 20, 2010 15:14
daro76
Brak nowych postów [R400 1.6 16V 98 Benzyna]Problem z obrotami
problem z obrotami
LoL.PL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Lut 07, 2010 14:43
des
Brak nowych postów [R400]Problem z obrotami i przyspieszaniem
knoq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Kwi 23, 2016 16:20
knoq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink