Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDi 99r.] Kąt wtrysku a moc.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDi 99r.] Kąt wtrysku a moc.
Autor Wiadomość
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Czw Lip 28, 2011 16:48   [R200 SDi 99r.] Kąt wtrysku a moc.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam.
Mam ustawiony kąt 2st. auto odpala od dotknięcia ale jest mułowate i kopci na trasie.
Z tego co słyszałem powinno być na odwrót.
Od 60-100 km/h na 4 biegu wychodzi ponad 10 sekund, a jak się rozpędziłem do 160 to pojawiła się za mną chmura dymu. Do 2000obr jest strasznie mułowaty no i wyskakuje mi błąd 34 przy jednostajnej jeździe - po dodaniu lub odjęciu gazu "check" gaśnie
Mechanik wymieniał mi pompę i boję się że coś spartolił.
Czy mieliście jakieś doświadczenia w tym temacie i czy przestawienie kąta z 2 na 4 stopnie wymaga tyle roboty co twierdzi mechanik?
Może na pasku jest przestawiony o jeden ząbek i stąd takie reakcje...
_________________
Pozdrowionka...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 28, 2011 16:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 16:57   

Hey,

przerabiałem zbliżony temat, generalnie to co on twierdzi to nieprawda...

1. jeśli miał byś o jeden ząbek przestawiony to różnicy było by mniej więcej 10 stopnii
2. przestawienie o 1-2-3-4-10 stopni odbywa się za pomocą przesunięcia głównego koła w prawo bądź lewo, popuszczasz te 4 śruby i na nich masz możliwość przesunięcia (więc o 2 stopnie to dosłownie milimetry, ale w którą stronę to nie pamiętam, ale robisz to podpinając się pod kompa to Ci pokaże czy za dużo czy za mało)
3. sprawdź czy nie wypaliło Ci uszczelki na kolektorze, mi pod spodem zrobiła się dziura, auto było mułowate a przy jeździe na jednostajnych obrotach wywalało błąd, na forum pisałem teraz już nie pamiętam, który ale właśnie przy jednostajnej jeździe (wywalało checka i tryb serwisowy)
4. jeździłem na koncie 4 potem na 2, autko chodziło płynnie i elastycznie ale jak to określił mój Magik, za twardo jak na diesla, i zmieniłem na 4 z powrotem, chyba jest jednak lepiej, bo autko pracuje tak jak powinno
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Czw Lip 28, 2011 17:19   

Ja już mam dosyć tych magików:) chciałbym sam sprawdzić tą uszczelkę na kolektorze tylko powiedz czy dawało to jakieś objawy widoczne poza mułowatościa i błędem na kompie?
Czy ustawiał ktoś kąt wtrysku samemu? mam 2 st. powinno być 4 czyli opóźnić trzeba wtrysk czyli obrót przeciwny do ruchu wskazówek zegara z tego co pąmiętam o pare mm, a później jechać na kompa na sprawdzenie?
_________________
Pozdrowionka...
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 17:29   

kąt wtrysku powinien byc miedzy 2-4 mocy ci to nieda ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Czw Lip 28, 2011 17:54   

Czy w takim razie może to mieć związek z EGR? jak go zaślepić? Ten czyjnik pod szybą brzęczy po odpuszczeniu gazu (to chyba normalny objaw) z niego idzie rurka do tego grzybka na kolektorze. Zdjąć rurkę i zatkać czymś oba otwory? Może wystarczy wyczyścić tylko jak zdjąć ten grzybek?
_________________
Pozdrowionka...
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 17:55   

Egr wyłączysz odpinając przepływke
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 21:40   

Raptile napisał/a:
Egr wyłączysz odpinając przepływke


to zwiększy spalanie, + błąd w kompie, a zaślepienie ERG doda parę złudnych koni przy niskich obrotach bo będzie silnik więcej miał powietrza z dolotu :) ale minusem jest jazda nie ekologiczna :P

zaślepienie zrobisz przy okazji sprawdzenia uszczelki (odkręć rure od IC tą grubą, potem sam kolektor) uszczelka podała mi pomiędzy nim a blokiem silnika (użyłem sylikonu do wysokich tem. zrobiłem uszczelkę z niego i przykręciłem, po sprawie)

zapalał mi się CHECK, tryb awaryjny i wtedy brak mocy, zawsze przy jeździe na jednostajnych obrotach, blok silnika w tym miejscu był już lekko zarzygany olejem, ale nie było widać bo zasłania go kolektor

zaślepienie EGR to również prosty temat, wytnij z aluminium, czy innego metalu cienką blaszkę +/- taką jak otwór, przytnij, dotnij, spiłuj - i wsadź pomiędzy rurę metalową a blok silnika, po lewej stronie od kolektora.

co do konta, poluzujesz na 4ch śrubach przekręcasz (na forum pisali już jak się dodaje stopnie a w którą stronę odejmuje) ja nie pamiętam, przesuniesz i przykręcasz, potem odpalasz i kompem sprawdzasz ile jest (lepiej robić to przy kompie a nie jechać i sprawdzać, bo możesz ustawić dopiero za 3-5 razem, bo to niewiele potrzeba by przeholować lub aby brakowało)

pozdrawiam
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 22:02   

kruszan,spalanie ? hahaha dobre sobie ;)

[ Dodano: Czw Lip 28, 2011 22:54 ]
+ jest brak syfu w dolocie , nie trzeba sie pitoli z blaszkami
spalanie na 150 % nie jest wieksze , niewiem skad wziąłeś tą informacje


tak robi sie błąd przepływki ktory znika po 55 przekreconym zapłonie

w SDi można ją wogole wywalic bo jest zbędna

[ Dodano: Czw Lip 28, 2011 23:02 ]
ja bym obstawiał gdzieś nieszczelność w dolocie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 22:03   

z 50x na tym forum czytałem już. że odpięcie przepływki to właśnie powoduje, szczególnie w tematach o szarpaniu autem, falowaniu obrotów itp.

więc wziąłem ją z tego forum :) a jeśli to nie prawda to po co robiłem sobie tą blaszkę :twisted: pewnie, że lepiej są odpiąć :) tylko, że samodiagnostyka robi się co przekręcenie kluczyka więc cały czas codziennie uruchamiając auto będziemy mieli ten błąd ?!
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 28, 2011 22:07   

Troszeke zle to napisalem ;) po "naprawieniu" czyli ponownym wpieciu przeplywki blad zniknie po 55 przekreceniu zaplonu. Oczywiście czek sie nie świeci ;) to nei iDT
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Pią Lip 29, 2011 08:49   

Dzisiaj przestawią mi kąt zobaczymy co się poprawi.
Wracając do tego EGR to czy da sięgo wyjąć i wyczyścić tak jak robią to znajomi w innych autach diesla? Słyszałem taką teorię że EGR się powinien zamknąć powyżej np. 2000 obr, a jeśli tego nie zrobi to ciśnienie z turbiny częściowo będzie szło do wydechu. Idąc tym krokiem jeśli u mnie się nie domyka to jest mułowaty? poprawcie mnie jeśli się mylę.
_________________
Pozdrowionka...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 29, 2011 09:48   

niedziu, nie możesz po prostu zaślepić egr-u?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Lip 29, 2011 13:06   

Jak EGR jest zacięty to ani odłączanie przeplywki ani zaworu podciśnienia nic nie da, najlepiej zaślepić i po problemie :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 21:04   

Kąt przestawiony, auto inaczej pracuje trochę ciszej, ale mułowaty jest dalej. Na IV bieku od 60 do 100 ponad 10 sekund. Zabrałem się dzisiaj za ten zawór EGR. Mam pytanie: czy blaszaną zaślepkę daliście pod samym zaworem EGR czy przy tej bocznej odnodze co wraca do silnika? i czy przewód podciśnienia trzeba zaślepiać czy może sobie tak zaciągać powietrze z komory silnika?
_________________
Pozdrowionka...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 03, 2011 06:35   

ja mam zaślepioną jak to nazwałeś odnogę przy samym kolektorze dolotowym na górze
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sro Sie 03, 2011 09:36   

A co z wężykiem podciśnienia z czujnika EGR? czy można zostawić nie zaślepiony otwór?
_________________
Pozdrowionka...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 03, 2011 09:48   

ja mam wszystko podłączone i zaślepione tylko tam u góry jak napisałem wcześniej
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sro Sie 03, 2011 09:51   

dzięki, też tak zrobię
_________________
Pozdrowionka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] 2.0 SDi kąt wtrysku
Tomek_D. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Gru 08, 2009 11:10
Brt
Brak nowych postów [R200, '99, SD] Spaliny spod wtrysku
deflection Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Lip 23, 2009 17:12
deflection
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R200 sdi ] ustawienie kąta wtrysku
Jacek11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Paź 30, 2011 14:03
tronsek
Brak nowych postów [R200] Błędy 62 i 34 po wymianie wtrysku sterującego
endi9244 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Wrz 29, 2014 07:56
endi9244



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink