Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam.
Mam ustawiony kąt 2st. auto odpala od dotknięcia ale jest mułowate i kopci na trasie.
Z tego co słyszałem powinno być na odwrót.
Od 60-100 km/h na 4 biegu wychodzi ponad 10 sekund, a jak się rozpędziłem do 160 to pojawiła się za mną chmura dymu. Do 2000obr jest strasznie mułowaty no i wyskakuje mi błąd 34 przy jednostajnej jeździe - po dodaniu lub odjęciu gazu "check" gaśnie
Mechanik wymieniał mi pompę i boję się że coś spartolił.
Czy mieliście jakieś doświadczenia w tym temacie i czy przestawienie kąta z 2 na 4 stopnie wymaga tyle roboty co twierdzi mechanik?
Może na pasku jest przestawiony o jeden ząbek i stąd takie reakcje...
_________________ Pozdrowionka...
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 28, 2011 16:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przerabiałem zbliżony temat, generalnie to co on twierdzi to nieprawda...
1. jeśli miał byś o jeden ząbek przestawiony to różnicy było by mniej więcej 10 stopnii
2. przestawienie o 1-2-3-4-10 stopni odbywa się za pomocą przesunięcia głównego koła w prawo bądź lewo, popuszczasz te 4 śruby i na nich masz możliwość przesunięcia (więc o 2 stopnie to dosłownie milimetry, ale w którą stronę to nie pamiętam, ale robisz to podpinając się pod kompa to Ci pokaże czy za dużo czy za mało)
3. sprawdź czy nie wypaliło Ci uszczelki na kolektorze, mi pod spodem zrobiła się dziura, auto było mułowate a przy jeździe na jednostajnych obrotach wywalało błąd, na forum pisałem teraz już nie pamiętam, który ale właśnie przy jednostajnej jeździe (wywalało checka i tryb serwisowy)
4. jeździłem na koncie 4 potem na 2, autko chodziło płynnie i elastycznie ale jak to określił mój Magik, za twardo jak na diesla, i zmieniłem na 4 z powrotem, chyba jest jednak lepiej, bo autko pracuje tak jak powinno
Ja już mam dosyć tych magików:) chciałbym sam sprawdzić tą uszczelkę na kolektorze tylko powiedz czy dawało to jakieś objawy widoczne poza mułowatościa i błędem na kompie?
Czy ustawiał ktoś kąt wtrysku samemu? mam 2 st. powinno być 4 czyli opóźnić trzeba wtrysk czyli obrót przeciwny do ruchu wskazówek zegara z tego co pąmiętam o pare mm, a później jechać na kompa na sprawdzenie?
Czy w takim razie może to mieć związek z EGR? jak go zaślepić? Ten czyjnik pod szybą brzęczy po odpuszczeniu gazu (to chyba normalny objaw) z niego idzie rurka do tego grzybka na kolektorze. Zdjąć rurkę i zatkać czymś oba otwory? Może wystarczy wyczyścić tylko jak zdjąć ten grzybek?
to zwiększy spalanie, + błąd w kompie, a zaślepienie ERG doda parę złudnych koni przy niskich obrotach bo będzie silnik więcej miał powietrza z dolotu ale minusem jest jazda nie ekologiczna
zaślepienie zrobisz przy okazji sprawdzenia uszczelki (odkręć rure od IC tą grubą, potem sam kolektor) uszczelka podała mi pomiędzy nim a blokiem silnika (użyłem sylikonu do wysokich tem. zrobiłem uszczelkę z niego i przykręciłem, po sprawie)
zapalał mi się CHECK, tryb awaryjny i wtedy brak mocy, zawsze przy jeździe na jednostajnych obrotach, blok silnika w tym miejscu był już lekko zarzygany olejem, ale nie było widać bo zasłania go kolektor
zaślepienie EGR to również prosty temat, wytnij z aluminium, czy innego metalu cienką blaszkę +/- taką jak otwór, przytnij, dotnij, spiłuj - i wsadź pomiędzy rurę metalową a blok silnika, po lewej stronie od kolektora.
co do konta, poluzujesz na 4ch śrubach przekręcasz (na forum pisali już jak się dodaje stopnie a w którą stronę odejmuje) ja nie pamiętam, przesuniesz i przykręcasz, potem odpalasz i kompem sprawdzasz ile jest (lepiej robić to przy kompie a nie jechać i sprawdzać, bo możesz ustawić dopiero za 3-5 razem, bo to niewiele potrzeba by przeholować lub aby brakowało)
[ Dodano: Czw Lip 28, 2011 22:54 ]
+ jest brak syfu w dolocie , nie trzeba sie pitoli z blaszkami
spalanie na 150 % nie jest wieksze , niewiem skad wziąłeś tą informacje
tak robi sie błąd przepływki ktory znika po 55 przekreconym zapłonie
w SDi można ją wogole wywalic bo jest zbędna
[ Dodano: Czw Lip 28, 2011 23:02 ]
ja bym obstawiał gdzieś nieszczelność w dolocie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
z 50x na tym forum czytałem już. że odpięcie przepływki to właśnie powoduje, szczególnie w tematach o szarpaniu autem, falowaniu obrotów itp.
więc wziąłem ją z tego forum a jeśli to nie prawda to po co robiłem sobie tą blaszkę pewnie, że lepiej są odpiąć tylko, że samodiagnostyka robi się co przekręcenie kluczyka więc cały czas codziennie uruchamiając auto będziemy mieli ten błąd ?!
Troszeke zle to napisalem po "naprawieniu" czyli ponownym wpieciu przeplywki blad zniknie po 55 przekreceniu zaplonu. Oczywiście czek sie nie świeci to nei iDT
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dzisiaj przestawią mi kąt zobaczymy co się poprawi.
Wracając do tego EGR to czy da sięgo wyjąć i wyczyścić tak jak robią to znajomi w innych autach diesla? Słyszałem taką teorię że EGR się powinien zamknąć powyżej np. 2000 obr, a jeśli tego nie zrobi to ciśnienie z turbiny częściowo będzie szło do wydechu. Idąc tym krokiem jeśli u mnie się nie domyka to jest mułowaty? poprawcie mnie jeśli się mylę.
Kąt przestawiony, auto inaczej pracuje trochę ciszej, ale mułowaty jest dalej. Na IV bieku od 60 do 100 ponad 10 sekund. Zabrałem się dzisiaj za ten zawór EGR. Mam pytanie: czy blaszaną zaślepkę daliście pod samym zaworem EGR czy przy tej bocznej odnodze co wraca do silnika? i czy przewód podciśnienia trzeba zaślepiać czy może sobie tak zaciągać powietrze z komory silnika?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum