Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i] Wymiana tarcz i klocków tył
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i] Wymiana tarcz i klocków tył
Autor Wiadomość
remo_78 



Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 88
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 21:52   [R214i] Wymiana tarcz i klocków tył
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Postanowiłem wymienić tarcze i klocki kół tylnych z racji ich prawie zerowego działania (kilku milimetrowy pasek zdradza że klocki ledwo dolegają). Ponadto na diagnostyce powiedziano mi ze lewy tylny ręczny to już historia. Czego się spodziewać, może był już podobny temat którego nie mogę odszukać a który prowadził za rączkę co i jak zrobić by nie zepsuć.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 23, 2011 21:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Lip 23, 2011 21:55   

Tutaj masz na przykład artykuł o wymianie klocków.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
remo_78 



Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 88
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 09:30   

Znam ten temat w TECHNICZNYM też jest o R100... Tyle że to tyczy się przodu a z tyłu czeka mnie niespodzianka w postaci linki ręcznego gdzieś tam mocowanej :wink: Więc jakich niebezpieczeństw z tej strony można się spodziewać i na co zwrócić uwagę żeby zrobić to sprawnie i nic nie zepsuć...
 
 
Gucjan 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: Bych

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 24, 2011 11:07   

Wiec tak sam nie dawno wymieniałem tarcze i klocki tylnie wiec dużego problemu z tym nie ma. Jak juz zdejmiesz koło to trzeba odkręcić 2 śruby, które trzymają szczękę. Tarcza natomiast jest przykręcona na 2 lub 3 śruby. Po odkręceniu powinna lekko zejść. Klocki w moim przypadku były trochę za ciasne i musiałem je trochę zeszlifować, ja już tarcza i klocki są na swoim miejscu to musisz teraz wkręcić tłoczek żeby to wszystko weszło. Z przodu jest podobnie tylko tam żeby schował się tłoczek to musisz odkręcić odpowietrznik. Mam nadzieje ze nic nie pominąłem ;)
_________________
Gucjan
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 24, 2011 11:37   

Gucjan napisał/a:
Z przodu jest podobnie tylko tam żeby schował się tłoczek to musisz odkręcić odpowietrznik.

Nic takiego robić nie trzeba.
Różnica pomiędzy wymianą przód/tył jest jedna o której wspomniał Gucjan. Z przodu tłoczek się wciska a z tyłu tłoczek się wkręca. Ot i filozofia.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
remo_78 



Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 88
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 21:53   

dzieki za rady w tygodniu sie z to zabiore

[ Dodano: Sob Lip 30, 2011 22:48 ]
No to tarcze i klocki wymienione. Okazało się że tłoczki były już zablokowane delikatnie skorodowane po zewnętrznej części pod gumką. Prowadnice tez były zablokowane. Poszło trochę "smaru do tłoczków" pod gumki i póki co zaczęło to wszystko pracować. Jedno jednak pytanko mam w związku z tym. Czy tłoczek po naciśnięcia hamulca cofa się później samoistnie tak by nie naciskać klocków czy cały czas dociska klocki? Jak to prawidłowo powinno wyglądać?

[ Dodano: Pon Sie 01, 2011 22:39 ]
Hm teraz sie okazało że coś mi delikatnie blokuje lewe tylne koło, poza tym ręczny nie łapie na to samo koło a linka od niego jest pod popielniczka luźna. Czyżby dodatkowo regeneracja zacisku hamulca ręcznego mnie czekała coś mogło się zablokować/zapiec?

[ Dodano: Wto Sie 02, 2011 22:53 ]
Jeszcze raz rozebrałem koło i okazało się że linka hamulca po zaciągnięciu nie odbija bo blokuje się gdzieś w środku pancerza, czas więc na nową.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 03, 2011 07:21   

remo_78 napisał/a:
Czy tłoczek po naciśnięcia hamulca cofa się później samoistnie tak by nie naciskać klocków czy cały czas dociska klocki? Jak to prawidłowo powinno wyglądać?


po puszczeniu hamulca klocki "odlepiają" się od tarczy i nie powinny trzeć, jest tam minimalna odległość, wzrokowo to wygląda tak jakby dalej dociskały tarcze
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i 8v '97] Wybor tarcz i klockow.
Tylko ebay uk
koziolek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Cze 26, 2007 21:29
Ant
Brak nowych postów [R 200 2.0SDI] Wymiana tarcz i klocków
kriss_one Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Kwi 20, 2010 22:36
Remigiusz
Brak nowych postów [220SD] Grubość tarcz i klocków
misiu26 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Cze 14, 2007 18:05
Brt
Brak nowych postów [R25 iDT 01r] wymiana tarcz
gralu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 15, 2008 10:25
gralu
Brak nowych postów [R 200, 97] wymiana tarcz hamulcowych
Oś tylnia
DawidNB Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Mar 21, 2011 10:31
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink