Forum Klubu ROVERki.pl :: [Civic 20T2N] czasem nie przyśpiesza,dławi się i temp rośnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Civic 20T2N] czasem nie przyśpiesza,dławi się i temp rośnie
Autor Wiadomość
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 11:10   [Civic 20T2N] czasem nie przyśpiesza,dławi się i temp rośnie
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

od jakiegoś czasu zauważyłem że autko ma problem po przejechaniu pewnego odcinka trasy. problem polega na tym że autko zaczyna się dusić... np jazda pod górkę, i nie ważne czy daje w rurę żeby powyprzedzać czy żeby spokojnie wyskoczyć na górkę... objaw jest taki sam że nagle brak mocy i wciskanie pedału gazu nic nie daje i np silnik nie przekroczy 3tys rpm, albo 2,5tys... jak mu się uwidzi... a po chwili pracuje normalnie i można ciągnąć do 4tys rpm...

przeglądając forum doczytałem że w podobnym przypadku czujnik przy pedale hamulca był winowajcą... ale tam nie było wspomniane o jeszcze jednej rzeczy... mianowicie to zazwyczaj występuje gdy temperatura silnika się podniesie... i np jadąc 100~110km/h cały czas silnik nie utrzymuje swojej temperatury, jak pojeździ po górkach to już tum bardziej temp. skacze zdecydowanie wyżej (zazwyczaj do 5mm od czerwonej kreski)...

kiedyś wskaźnik głupiał to go wymieniłem, pompa wody nowa, chłodnica nowa, olej 10w40 castrol, (za niedługo wymiana oleju i filtrów, ale żeby od tego to było to nie wiem...) na budziku 230tys km ale ile w rzeczywistości to czort wie ale sprzęgło chyba jeszcze pierwsze, wężyk podciśnienia jakiś czas temu naprawiony (poprzedni właściciel nawet nie wiedział od czego to było i nic z tym nie robił) i ogólnie żadna kontrolka się nie zapala... raz rok temu tylko się zaświeciła na autostradzie i komp ograniczył prędkość do 100km/h, ale nie dławiło się autko.... teraz to i przy 80km/h się zadławi... czasem i przy stałej prędkości wyczuwalne jest szarpanie...

z góry przepraszam za haos w poście... ale nie mam pojęcia o co tu może biegać....
turbina może sobie tak pracować jak się jej zachce? skąd skoki temp? (wiatrak na chłodnicy się włącza)

i nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jak przed tymi problemami nie miałem problemu utrzymać średnie spalanie 5,7l tak teraz trochę się muszę namęczyć żeby mieć 6l na setkę... (fakt że opony zmieniane były <szerokość ta sama> ale teoretycznie miały nawet obniżyć spalanie a nie podnieść...)

aaaa a jak temp podrośnie to klima mówi papa... ale to chyba inny problem ;)

z góry dziękuję za sugestie ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 25, 2011 11:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 11:13   

Jak temperatura nie trzyma, to na początek zacząłbym od wymiany termostatu.

Przegrzewający się silnik może robić różne cyrki, spadek mocy itd.

Być może klimatyzacja także odmawia posłuszeństwa z tego powodu, że jej włączenie jeszcze bardziej podniosłoby temperaturę, a juz jest za wysoka.
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 12:25   

sprawdziłem termostat domowym sposobem i wydaje się być sprawny....
tzn zimny silnik, rozruch, pare minutek pyrkania i czy dwie czy jedna rur chodnicy ciepłe... no i górna ciepła a dolna zimna po 7min pracy... więc chyba termostat jest ok...
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 12:31   

Ale może się otwierać częściowo, albo czasami otwierać częściowo.
Sam to przerabiałem. Czasem bez wyraźniej przyczyny się przegrzewał.

Na postoju bez obciążenia go tak łatwo nie przegrzejesz, tym bardziej ze to diesel.
Ale jak sam napisałeś od jazdy po górkach wskazówka idzie do góry - a nie powinna.

Czy kiedy wszystko było ok wskazówka też tak "szalała"?
Jeżeli silnik się przegrzewa, najpierw postarałbym się to jakoś załatwić. Tym bardziej że możesz go w ten sposób zniszczyć.

A potem martwić się resztą (jeżeli sama nie ustąpi).

czyli do sprawdzenia na razie
- termostat
- pompa wody
- poziom płynu
- chłodnica
- czujniki temperatury

edit: nie zauważyłem że pompa wody i chłodnica nowa ... no to zostaje reszta.
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 13:08   

- poziom płynu ok - bo skoro chłodnica wymieniana to trzeba było nalać od nowa ;)
- czujnik temp zmieniany jakieś pół roku temu, więc powinien być jeszcze ok ;)

to pewnie wymienię ten termostat... w sklepie zaśpiewali 64zł to nie majątek... a jak temp rosła to szybki w dół i ciepłe powietrze do środka ;) jakoś się ją zbijało wtedy ;)

wskazówka kiedyś szalała ale to ona była walnięta bo zmieniłem ją i było ok ;) ale wtedy to mijała czerwone pole i zostawiała je w tyle ;) a wystarczyło wyłączyć i włączyć silnik i nagle cudowne ochłodzenie albo wystarczyło włączyć nawiew i nagle +30 stopni było ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 25, 2011 13:22   

piter-t napisał/a:
w sklepie zaśpiewali 64zł to nie majątek...

to cię wprowadzili w błąd, do naszych silników termostat kosztuje około 100-120zł i zmienia się go razem z obudową a nie sam wkład
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 13:27   

dzwoniłem do 3 sklepów co mam na miejscu.... i mówili ceny 64, 74, 220zł, pytając się o opis wizualny to był taki sam.... taka bańka z dwiema rurkami z jednej strony i jedną z drugiej strony... czyli chyba jednak z obudową.... jakieś francuskiej firmy...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 25, 2011 13:31   

to pewnie Vernet, ja bym tego nie brał
kup w Hondzie lub tutaj ten:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869
chyba że chcesz znowu wymieniać
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 13:56   

no to chyba będzie trzeba zamówić...

a tak jeszcze zapytam.... czy też od tego zależy jak pracuje nawiew ciepłego powietrza wewnątrz kabiny? bo zauważyłem że np leci sobie ciepłe powietrze a nagle wylatuje znacznie cieplejsze...
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Lip 25, 2011 14:31   

piter-t, skoro cieplejszy płyn chłodniczy to i cieplejsze powietrze z nagrzewnicy :)
Być może masz parę różnych problemów i każdy odpowiada za co innego, ale się nakładają na siebie.
Jeśli silnik nie wyrabia pod obciążeniem (wjazd pod górkę, mocno załadowany, ciągnący przyczepę, wyprzedzając) to najprawdopodobniej map-sensor Ci pada...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 14:53   

Krzysi3k a to nie powinno być tak że jak pada ten map sensor to cały czas powinny być takie objawy? powiem szczerze że zielony jestem w tym temacie (ledwo co wygooglałem teraz na ten temat) jak temperaturę trzymam na nominalnym poziomie (ogrzewanie włączone) to nie ma górki żeby coś się działo.... no i nie musi być obciążenia żeby jakieś numery zaczęły się pojawiać, jak sam jadę to też takie coś mam a 300kg nie ważę ;) ...jeszcze :]

idzie jakoś prosto sprawdzić ten map sensor?

żadna kontrolka się nie zapala
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 25, 2011 15:31   

Cytat:
żadna kontrolka się nie zapala

istnieje możliwość wybłyskania sobie błędów
http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
_________________
Driving is believing !
 
 
 
kruszon 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 683
Skąd: /dev/urandom



Wysłany: Pon Lip 25, 2011 17:36   

piter-t, ja bym do listy rzeczy do sprawdzenia dorzucil wiatraki chlodnicy i klimy. Koledzy dieslowcy napewno Ci doradzą jak sprawdzić czy działają prawidłowo, bo szczerze powiedziawszy wiem jak to sprawdzić w K-series. Jak L-series pojecia nie mam :/
 
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Lip 26, 2011 12:45   

tak więc termostat założony.... przegoniłem autko po obwodnicy.... tak do 160km/h i temp. pozostała niezmienna, więc to pewnie dobry objaw, trzeba będzie wybrać się gdzieś dalej żeby się upewnić...

jednak przy wymianie termostatu sprawdziłem przy okazji rurę dolotową do IC.... a tu mnie zmartwiła niewielka obecność oleju.... czyli chyba będzie trzeba się jeszcze turbince przyglądnąć... choć sprint do setki być całkiem dobre... wyrobiła się hondzia w 11s

za to z wybłyskaniem błędów miałem problem bo nie znalazłem kostki trapezowatej z 16 pinami.... znalazłem prostokątną 18sto pinową w jakieś zapince z bolcami... ale nie ruszałem, może honda coś zmieniła i jest ciut inaczej jak w roverku...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 26, 2011 12:58   

piter-t napisał/a:
tu mnie zmartwiła niewielka obecność oleju....

i nie potrzebnie bo to norma
 
 
piter-t 




Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lip 29, 2011 09:11   

przeleiałem sobie wczoraj z tarnowa do poznania i powiedzieć muszę że termostat był strzałem w dziesiątkę ;)

dzięki
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lip 29, 2011 09:38   

Super :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [honda civic]check engine w hondzie civic silnik 20T2N
dodmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 26, 2014 09:47
wooy11
Brak nowych postów [Honda Civic 2.0 iTD] Dziwne zachowanie silnika 20T2N
frezer20 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Kwi 21, 2012 14:54
frezer20
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck 2.0 iTD 20T2N]ustawienie kąta wtrysku
zeeuss Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Lut 10, 2014 21:22
zeeuss
Brak nowych postów [Civic Aerodeck 2.0i TD '00] wskaznik temp silnika , bak
frezer20 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Kwi 13, 2010 13:58
frezer20
Brak nowych postów [civic 2.0itd] prośba o parę fotek wskaźnika temp. ;)
piter-t Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Sie 23, 2011 15:40
Koju



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink