Wysłany: Nie Lip 31, 2011 10:38 [r200 1.4 Si 99] Grzeje się silnik tylko podczas jazdy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam, od kilku tygodni borykam się z problemem rosnącej temperatury cieczy w roverku.
Podczas spokojnej jazdy temperatura leci prawie na same czerwone pole po wciśnięciu sprzęgła i i gazu na ok 6 000 obrotów temperatura wraca do położenia właściwego w bardzo szybkim tempie, i tak sobie skacze podczas jazdy. Auto ma instalację gazową, podczas bardzo spokojnej jazdy potrafi nawet wyłączyć gaz, ponieważ na tyle wychładza się reduktor. Ze skrajności w skrajność. Zmieniłem termostat oraz chłodnice (podejrzenie zapchania). Zalałem płyn odpowietrzam zgodnie z rave, ogrzewanie na maks (nie grzeje zresztą w aucie), płyn nalany na pole maks i... nie ubyło ze zbiornika nawet gram. Na postoju włączył się wiatrak i taak już fruwa od 10 minut cały czas a na wskaźniku lekko podniesiona temperatura powyżej połowy.
Jakieś pomysły o co biega ? Już nie mam pojęcia co to może być.
Dodam, że jesli odkręce śrube odpowietrzająca i na postoju mocno dam w obroty (ok 6000) mam przez jakies 5 min podczas jazdy spokój, po czym za chwilę znowu się zapowietrza.
Przed paroma minutami reduktor jeszcze był ciepły, teraz z powrotem zamarza
Było milion tematów w tej kwestii, ale nigdzie nie znalazłem aż tak dziwnych objawów.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 31, 2011 10:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Gaz jest jeszcze z przed wymiany silnika (bo mam drugi) układ nigdy nie stwarzał problemów, chociaż faktem jest że jednego pięknego deszczowego dnia poczułem gaz w kabinie, w/w problem pojawił się ok tydz. później. Jeden z mechaników strzelał w reduktor który jest uszkodzony i gaz robi powietrze dostając się do układu chlodzenia.
Dokładnie. Znajdź jakiś kawałek metalowej rurki, spuść płyn i odczep węże od reduktora. Z tej metalowej rurki zrób łącznik, podłącz węże i skręć opaskami. Potem układ odpowietrzyć trzeba będzie.
PS. Nie kręć zimnego silnika do 6000, bo zaraz będziesz go miał do remontu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum