Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620]wkręca się tylko do 2tyś. obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620]wkręca się tylko do 2tyś. obrotów
Autor Wiadomość
trzebina 



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Kozienice



  Wysłany: Wto Sie 09, 2011 14:58   [R620]wkręca się tylko do 2tyś. obrotów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem. Nie znalazłem na forum co by mogło pasować do mojej usterki. A mianowicie. Autko do 2 tyś. obrotów na każdym biegu wkręca się bez problemów. Przy tej granicy zaczyna szarpać. Szarpnie kilka razy i dalej jedzie jak strzała. Przy spadku obrotów sytuacja się powtarza. Niedawno wymieniłem rozrząd i przy okazji czujnik położenia wału. Przepustnica sprawna. Filtry wymienione. A wyprzedzić niczego się nie da. Co to może być :???:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 09, 2011 14:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 09, 2011 15:20   

trzebina napisał/a:
Co to może być

http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Wto Sie 09, 2011 16:43   

Witam ziomka :) jak masz jakieś problemy to wal na PW zawsze możemy się gdzieś spotkać i razem pomyślimy - "zepsujemy" :P
Jak odczytasz błędy daj znać.

Pozdrawiam
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
rami1000 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: sierpc



Wysłany: Wto Sie 09, 2011 22:18   

przy 2 tys załącza się turbo
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Sro Sie 10, 2011 18:54   

rami1000 napisał/a:
przy 2 tys załącza się turbo

Nic bardziej mylnego... Turbosprężarka pracuje cały czas od momentu odpalenia silnika, przy ~ 2000obr/min osiąga pełną wydajność :P Nie ma takiej sytuacji kiedy nie jest "załączona"...

A co do problemu z szarpaniem - radziłbym dobrze sprawdzić wiązkę elektryczną, wyczyścić kostki, posprawdzać kable itp

pzdr
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sro Sie 10, 2011 21:34   

bob1987 napisał/a:
przy ~ 2000obr/min osiąga pełną wydajność

Prostujesz kolegę a sam piszesz rzeczy które odbiegają dużo od rzeczywistości ;)
Zaciągnijcie więcej informacji o pracy turbiny za nim coś naskrobiecie :)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
zimek-1985 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 256
Skąd: Płońsk



Wysłany: Czw Sie 11, 2011 00:32   

Koju, bob1987, ma poniekont racje.Turbo działa cały czas. a przy pewnych obrotach osiąga największą moc. Turbosprężarka pozwala sprężać powietrze dostarczane do cylindrów w silniku. Im bardziej powietrze jest sprężone, tym więcej mieszanki paliwowo-powietrze może ulec spaleniu i tym większą moc rozwija silnik. Wydajność turbiny zależna jest od jej obrotów,a te z kolei od ilości spalin przepływających przez gorącą część turbiny. W momencie kiedy silnik jest poniżej określonej liczby obrotów to wytwarza zbyt niskie ciśnienie w kolektorze wylotowym i turbina nie potrafi się odpowiednio rozpędzić, a co za tym idzie ciśnienie turbiny nie jest wystarczająco duże, żeby dać jak to się mówi kopa. Turbina rozpędza sie do pewnej ilości obrotów i wiecej juz nie wyda. Dlatego czasami mamy efekt tzw. tubro dziury
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Czw Sie 11, 2011 06:56   

ziomek-1985,wróć do mojego poprzedniego postu i przeczytaj cytat do którego się odniosłem ;)
Po za tym ładna literatura :)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Czw Sie 11, 2011 22:06   

w którym niby miejscu to co napisałem odbiega od rzeczywistości ? Taka jest charakterystyka silnika SDI i zamontowanej w nim sprężarki.Przy około 2000obr/min (mowa o pracy pod obciążeniem) silnik generuje wystarczającą ilość spalin (pod odpowiednim ciśnieniem i opuszczających kolektor wydechowy z odpowiednią prędkością) aby skutecznie napędzić wirnik turbosprężarki i tym samym turbo zaczyna tłoczyć powietrze pod ciśnieniem większym niż atmosferyczne.

Ciągle coś się nie zgadza ?
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Sie 12, 2011 06:39   

bob1987 napisał/a:
przy ~ 2000obr/min osiąga pełną wydajność

bob1987 napisał/a:
Przy około 2000obr/min (mowa o pracy pod obciążeniem) silnik generuje wystarczającą ilość spalin

bob1987 napisał/a:
tym samym turbo zaczyna tłoczyć powietrze pod ciśnieniem większym niż atmosferyczne.



Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie ;)
Charakterystyka doładowania jest zmienna i nie da się określi danego pułapu obrotów w jakim doładowanie osiąga powiedzmy seryjne 0,9 bara.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
bob1987 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 88
Skąd: Mielec



Wysłany: Pią Sie 12, 2011 17:24   

Jestem świadomy faktu że charakterystyka doładowania jest zmienna dlatego też napisałem ~ 2000obr/min (czyli około 2000obr/min jak by ktoś nie zrozumiał ;) ).

Sorry kolego trzebina za zaśmiecenie topic'u
pzdr
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sob Sie 13, 2011 08:35   

Odnośnie problemu kolegi trzebina,trochę wczoraj razem pogrzebaliśmy a problem nie wyeliminowany.Auto zbiera się dobrze w każdym zakresie obrotów a przy 2 k obojętnie na którym biegu "stoi" w miejscu przez kilka sekund nie reaguje pedał gazu,potem szarpnie ze 2 razy i wkręca się prawidłowo.
Z błędów dostaliśmy tylko 82 - skasowany nie powraca.Sam wtryskiwacz sprawdzony rezystancja prawidłowa.
Jedziemy dalej słynna wiązka,oczywiście po zdjęciu pokrywy silnika już widać dwa przetarcia zaraz za kostką :/ zrobione lecz nie sprawdzona wiązka w całości,być może przyczyny trzeba szukać dalej w przewodach.
Mała partyzantka z zaślepieniem EGR-u bez zmian.
Cięgno wastegate pracuje prawidłowo bez żadnych oporów.
Jakieś sugestie co może jeszcze powodować tą usterkę ?
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
trzebina 



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sob Sie 13, 2011 19:02   

Tak przy okazji. Podczas sprawdzania wiązki znalazłem przewód z wtyczką okrągłą leżącą sobie luźno. Przewód jest czerwony i nie znalazłem miejsca gdzie mógł być wpięty. Może ktoś wie od czego to jest i może to jest przyczyna mojego problemu? (Przewodzik na zdjęciu) :bezradny:
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Sie 14, 2011 02:01   

To jest przewód od sprężarki klimatyzacji
 
 
 
trzebina 



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Sie 14, 2011 07:13   

To on nie musi być podpięty?. Klimatyzacja działa bez zarzutu bez tego przewodu. Dodam że klima nie jest oryginalna tylko ją ktoś dołożył.
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Sie 14, 2011 11:42   

W orginalnej klimie przewód ten wychodzi z wiązki silnika i podpięty jest do sprężarki klimy do wtyczki o takim samym kolorze
 
 
 
trzebina 



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sob Paź 15, 2011 20:04   

Witam właśnie odebrałem autko i chodzi jak laleczka. Przyczyną mojego kłopotu była pompa paliwowa. Regeneracja pompy wszytko działa. :rotfl:
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Paź 16, 2011 11:21   

Zostaw jakieś info kto regenerował co wymieniał i koszta będzie dla potomnych ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
trzebina 



Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Paź 16, 2011 20:03   

Mechanika pojazdowa Szmit Teodor, Zakrzew k/Radomia. Jak twierdził wymienił wszystko w pompie koszt 600zł. Zajmują się tylko dieslami. Autko postało trzy dni ale wyleczyli go z "czkawki". Miłe panie w biurze potrafią podnieść na duchu "klienta".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r620]brak mocy powyzej 2tyś obrotów
ludwik91 Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Maj 15, 2013 13:53
mareczek
Brak nowych postów [R620] Głośna praca silnika (BUCZENIE)od 2tyś.obrotów
Przemas Rover serii 600, Honda Accord 19 Czw Gru 16, 2010 14:38
thef
Brak nowych postów [R620] Skoki obrotów na postoju i nie tylko??
kinek Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Lis 10, 2009 14:30
PHJOWI
Brak nowych postów [Rover 600 Sdi nie wkreca sie z wolnych obrotow.]
MichalAG Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Gru 11, 2013 08:27
tronsek
Brak nowych postów [ Rover 620 SDI] Jaka prędkość przy 2tyś obrotów?
Artur20-2012 Rover serii 600, Honda Accord 20 Sob Lis 10, 2012 23:04
kadzaf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink