Forum Klubu ROVERki.pl :: [1.4 K-series] hgf
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[1.4 K-series] hgf
Autor Wiadomość
Skandal 




Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 4
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Lis 27, 2012 20:49   [1.4 K-series] hgf
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam,
Od jakiegoś czasu poważnie zastanawiam się nad swapem silnika z poldrovera do 125'tki. Fundusze są ograniczone co jest największym problemem, ceny dobrych dawców rosną, a jeśli znajdzie się jakiś za normalne pieniądze to stoi na drugim końcu Polski. Znalazłem ciekawego, ale jest jeden problem, mianowicie HGF. Przeliczyłem kasę i starczyłoby na zakup ów dawcy i części potrzebnych pod naprawę HGF'u. Tak, wiem, temat był wałkowany setki razy, ale po przeczytaniu większości z nich dalej mam wątpliwości co do części itp. A wiec, wiem, ze trzeba wymienić uszczelki głowicy wraz z jej śrubami, splanować głowicę i tu się pojawia pierwsze pytanie. O ile? słyszałem, ze maks to 2mm, wiec myślę, ze rozsądne będzie 0.8-1mm, ale odpowiedź wolę usłyszeć od specjalistów. Następne dotyczy uszczelki pod głowicą, słyszałem różne opinie, jedni piszą, żeby montować stary typ, inni, że nowy. Przeczytałem gdzieś, że po przegrzaniu trzeba montować uszczelkę "wzmacnianą"-kilkuwarstwową i tu znowu słyszałem różne opinie na temat stara/nowa.

Z góry dziękuje za odpowiedź :smile:
Pozdrawiam :wink:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 27, 2012 20:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 21:19   Re: [1.4 K-series] hgf

Do swapu musisz mieć kompletnego dawcę, ze sprawną skrzynią,mostem, układem paliwowym, itp. Co do HGF-u to jeśli kupisz poldorovera, który nie miał go jeszcze robionego to i tak cię to czeka wcześniej czy później. A zrobiony HGF wytrzymuje drugie tyle, czyli pow. 150 tys km. Jeśli głowica nie była ściągana nigdy to na 99,9% śruby będą dobre, zostanie jedynie splanowanie głowicy [max 0,2-0,3mm] i założenie z nową uszczelką. Jeśli chodzi o inne rzeczy, to można pokusić się o wymianę uszczelniaczy na wałkach rozrządu, ale to w razie wycieku. jeśli będziesz robił to sam, to koszt wyjdzie ci kilkaset zł [200-400]. Cała procedura jak się zabrać za uszczelkę jest opisana na forum.
 
 
 
Skandal 




Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 4
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Lis 27, 2012 22:43   

Okej, dzięki.
A jaki typ uszczelki radzicie stosować?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 22:50   

Cytat:
A jaki typ uszczelki radzicie stosować?


przerabiałem temat z obydwoma typami i nie zauważyłem różnicy w wytrzymałości, załóż jaką znajdziesz i tyle ;)

w 1.4 jak miałem u siebie to tyle samo wytrzymywały
w 1.8 nawet nie pamiętam jaką zakładałem bo nie przykładałem do tego wagi ale póki co 15tys i trzyma
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Skandal 




Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 4
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Lis 27, 2012 23:01   

Okej, wielkie dzięki :grin:
Jeszcze tak dla pewności spytam, bede musiał kupić TO i ew. TO tak?
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 27, 2012 23:07   

uszczelki ok. a sruby lepiej dac nowe, chociaz jak tamte są ok to można zostawić. na str. klubowej masz napisane jak to spr.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar
Brak nowych postów [R ALL] K Series 1.4 16V 104KM
Ustawienia do Landi Renzo Omegas.
f1x Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Kwi 13, 2010 12:02
tezewiusz
Brak nowych postów [L-series] Zrob to sam
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Wto Sty 28, 2014 17:44
Ukor
Brak nowych postów [L-series] wtyczka w SDI od przeplywki
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sob Lip 16, 2011 21:55
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink