Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 14:57 [R25] Nagrzewanie się silnika.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Czytałem już na forum o tym, że diesle roverka długo się nagrzewają ale mój chyba trochę przegina Teraz kiedy jest 15 stopni na dworze musze przejechac 5km żeby mieć wskazówkę na połowie skali, golf 3 w dieselu szybciej sie nagrzewa przy -15 stopniach niż rover przy 15. Jak odkręcę korek od płynu chłodniczego to leci tam woda z tego cienkiego wężyka, na zimnym silniku. To normalne? Możecie podzielić się informacją o tym kiedy wasze iDT osiągają 90 stopni przy obecnych temperaturach.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 14:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mundekk, No jakieś 3-4km ja muszę zrobić teraz na plus 15°C żeby osiągnął temp na 90°C. Wiec wszystko jest ok Ten typ tak ma i to jest na plus bo można przy wietrznej pogodzie bez płynu chłodniczego jechać i silnik przeżyje Spróbuj to w Golfie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 15:30
Remi55, a upuszczenie płynu chłodniczego poniżej minimum będzie niezdrowe dla silnika(wtedy szybciej by sie nagrzał bo mniej płynu do nagrzania)? Jak dla mnie to jest raczej wada bo do szkoły mam 4.3km i w tym czasie silnik sie nagrzewa dopiero do okolo 70stopni, zima to chyba zamarzne w tym aucie, spalanie też pewnie ładnie podskoczy do góry od jeżdzenia na zimnym. Sprawdzisz u siebie w zbiorniczku czy też leci tamtędy woda odrazu po odpaleniu?
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 19:19
Mundekk napisał/a:
Jak odkręcę korek od płynu chłodniczego to leci tam woda z tego cienkiego wężyka, na zimnym silniku. To normalne? Możecie podzielić się informacją o tym kiedy wasze iDT osiągają 90 stopni przy obecnych temperaturach.
To jest normalne, że tym cienkim wężem przelewa płyn, tzw. mały obieg.
Ja mam do pracy około 5 km i w zimie, to zakładam żaluzje na wszystkie wloty powietrza z zewnątrz i jest lekka poprawa ale o szale jak w K- serii to mogę tylko powspominać .
Teraz to normalnie po około 2 km, wskazówka temperatury idzie pomału do góry i osiąga swój stan przy 3-4km.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum