Forum Klubu ROVERki.pl :: [416 Si] PROBLEM PRZY WYMIANIE PŁYNU CHŁODNICZEGO
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416 Si] PROBLEM PRZY WYMIANIE PŁYNU CHŁODNICZEGO
Autor Wiadomość
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Sob Paź 22, 2011 09:44   [416 Si] PROBLEM PRZY WYMIANIE PŁYNU CHŁODNICZEGO
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam Serdecznie
Chciałem wymienić Płyn Chłodniczy bo już temperatura spada poniżej 0 stopni
i mam problem
Śruba odpowietrzająca mi zardzewiała tak ze nie mogę jej odkręcić.
Nie chce jej przekręcić, złamać, zetrzeć ani nic w tym sensie.
Jest jakiś inny sposób by odpowietrzyć układ?
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 22, 2011 09:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Paź 22, 2011 18:39   

Tak na dobrą sprawę to nie wiem czy ta śrubka jest rzeczywiście potrzebna. W innych samochodach tego nie ma i jakoś normalnie wszystko się odpowietrza.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Paź 23, 2011 08:49   

des napisał/a:
Tak na dobrą sprawę to nie wiem czy ta śrubka jest rzeczywiście potrzebna

Ułatwia znacznie zadanie choć nie jest niezbędna przy odpowietrzaniu układu.

Dr.Stein, zalej układ chłodzenia nowym płynem, otwórz nagrzewnicę na max ciepłego nawiewu, nie zakręcaj korka na zbiorniku wyrównawwczym, zapal autko i zostaw na wolnych obrotach aby silnik dobrze się rozgrzał i termostat się otworzył. W miarę jak będzie ubywało płynu ze zbiorniczka uzupełniaj do zaznaczonego poziomu. Trwa to długo ale da się zrobić. Jak już nie będzie ubywać płynu zakręć korek i po 1-2 dniach sprawdź ponownie poziom płynu na zimnym silniku. Jak będzie potrzeba uzupełnij poziom i będzie ok.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 23, 2011 14:12   

Można jeszcze jak już odpalisz silnik po uciskać węże od chłodzenia, wtedy szybciej powietrze z układu ucieknie. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Paź 23, 2011 21:29   

darek_wp Nie rozwalę sobie pompy wody ?
Czy są jakieś drastyczne objawy symbolizujace ze cos idzie nie tak ?
Pierwszy raz sam bede sobie wymieniał płyn :/
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Paź 24, 2011 21:51   

Pompie nic się nie stanie. Będzie mieć cały czas płyn do przepychania. Pilnuj tylko poziomu płynu w zbiorniczku, żeby go nie brakło bo układ ponownie się zapowietrzy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 21:30   

Kurde Lipa :D
Normalnie zarzygał mi się płynem :)
Zrobiłem jak w Artykule krok po kroku

Spuściłem stary płyn
Podłączyłem dolny wąż do chłodnicy i dokręciłem opaskę zaciskową.

Wykręciłem śrubę odpowietrzającą z przewodu chłodniczego umiejscowionego po prawej stronie silnika, pod aparatem zapłonowym.
itd z opisem....

Wlewaj powoli płyn do układu, aż do momentu zaobserwowania ciągłego wypływania płynu z otworu odpowietrzającego.
Dokręć śrubę odpowietrzającą momentem 9 Nm.
Kontynuuj napełnianie układu, aż do momentu gdy poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym zrówna się ze znakiem "MAX".
Zakręć korek od zbiornika wyrównawczego.
Załóż filtr powietrza oraz jego obudowę, a w przypadku ROVERków serii 400 zamontuj dolną blendę ochronną.
Uruchom silnik i pozostaw włączony do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy.
NIE WŁĄCZAJ klimatyzacji
Wyłącz silnik i poczekaj, aż ostygnie.
Sprawdź, czy nie ma widocznych śladów wycieków i uzupełnij poziom płynu do znaku "MAX" na zbiorniku wyrównawczym.

Kiedy zalałem płyn nowy do max, a wcześniej zakręciłem odpowietrznik bo ciągle się lał, włączyłem silnik i czekałem aż się nagrzeje.. udało - włączył się wiatrak,
No ale zbiorniczek miałem odkręcony tak jak mi Darek_wp wcześniej poradziłeś i płyn zaczął się wylewać
- Szybko zgasiłem silnik. Bo mi zalewało auto :D :D:D:D
Może nie powinienem lać najpierw do maxa, albo powinienem mieć zakręcony ten korek od zbiorniczka wyrównawczego ?
W czym problem ?
ale wszystko gra :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 11:25   

A dałeś ogrzewania na max ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
k.matras12 



Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: Zakliczyn



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 18:48   

ja zawsze robię tak że leję płyn na maxa, zakręcam korek włączam auto aż się wentylator włączy. Gaszę auto, delikatnie odkręcam korek tak żeby się płyn nie lał, czekam aż będzie można korek odkręcić całkiem ( na gorącym silniku jak się gwałtownie korek odkręci to płyn gwałtownie się cofnie do naczynia w końcu gorąca ciecz ma jakieś tam ciśnienie ) Czekam aż silnik całkiem ostygnie na odkręconym całkiem korku i dolewam płynu. Czasem trzeba powtórzyć. Zawsze działa i nie trzeba jakichś odpowietrzników odkręcać:-)
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:16   

A ja robiłem tak: ogrzewanie na maxa, dolewam płynu, aż zacznie lecieć odpowietrznikiem, dolewam do ponad poziomu max. Odpalam silnik nie zakręcając korka od zbiorniczka. Wraz z nagrzewaniem się silnika płyn znika ze zbiorniczka. Dolewam płynu, uciskam węże, głównie górny od chłodnicy. Jeśli płyn nie znika gaszę silnik i przykręcam korek.
Podczas jazdy coś tam na pewno jeszcze zejdzie więc na drugi dzień jeszcze coś doleję, malutkie ilości i jest git.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 iDT] Wyciek płynu chłodniczego przy chłodnicy oleju
marcinZG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 28, 2017 09:31
RAKU_44
Brak nowych postów [R400] 1,6l : WYMIANA PŁYNU CHŁODNICZEGO- Ile tego płynu?
adamek.o2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lis 21, 2011 14:26
szoso
Brak nowych postów [R45] Ubytek płynu chłodniczego
czy to HGF?
Grbavica Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Sty 14, 2009 22:15
Grbavica
Brak nowych postów [R45] stan płynu chłodniczego
bolus85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lis 16, 2012 22:04
bolus85
Brak nowych postów [R45] Ile płynu chłodniczego - wymiana
orzelgorskiego Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lis 29, 2017 22:42
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink