Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 416 1,6 benz.Proszę o kilka rad!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 416 1,6 benz.Proszę o kilka rad!
Autor Wiadomość
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 21:35   Rover 416 1,6 benz.Proszę o kilka rad!

Witam.

Byłem już obejrzeć autko. Wrażenie ogólne bardzo dobre. dwa malutkie bąbelki rdzy na nadkolach (jak w każdym :( ), blacharka i zawieszenie nie sprawiało żadnych podejrzeń podczas postoju jak i jazdy. Jutro planuję odwiedziny stacji diagnostycznej z autkiem...
Panowie i Panie jednakże mam kilka pytań i moich kontrowersji... Proszę o każdą myśl, która przychodzi Wam do głowy...

1.W aucie na desce rozdzielczej (silnik 1,6 16V benz) po ustawieniu na "zapłon" na 2-3 sekundy podświetla się KONTROLKA ŚWIEC ŻAROWYCH... :O Spirala na pomarańczowym/żółtym tle. Niesamowicie zastanowił mnie fakt co ona w ogóle tam robi ?? ? :O

2.Pan właściciel twierdzi,że około 2 lat temu wymienione sprzęgło i rzeczywiście "łapie" wysoko czyli zaraz po wciśnięciu.. Czy to jest bardzo w porządku ?? ? Dodam,że zmiana biegów ładna, każdy na swoim miejscu wchodzi, nie czuć zgrzytów nawet przy wstecznym..

3.Właściciel twierdzi, że zaraz po kupnie (ok 3 lat temu) musiał wymienić jeden tłok. Rozumiem, że przez HGF... Od kupna natomiast twierdzi,że musi dolewać ok 0,5l oleju na jakieś 1000km, ale mówi, że mechanik,który wymieniał tłok powiedział mu,że to nie przez to tylko że jakiś wyciek malutki w okolicy wałka rozrządu.. hmm ten punkt najważniejszy bo wzbudza we mnie wątpliwości.. Jak ja mogę sprawdzić czy ten HGF nie zniszczył głowicy silnika/cylindrów ... ?? ?

4.Czy to możliwe aby przez właśnie np uszczelkę rozrządu było konieczne dolewanie tego oleju ? Właściciel twierdzi, że mechanik powiedział,że nie opłaci się "tego" robić tylko dolewać oleju i,że sam robi tak odkąd auto posiada... no po prostu nie wiem co to się może dziać z tym...

Proszę powiedzcie mi co ja mam mechanikowi kazać sprawdzić aby wiedzieć czy ten silnik zaraz nie będzie do wymiany.... :(

Link do aukcji:

http://warszawa.gumtree.p...QAdIdZ309467174
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 21:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 21:45   

kontrolka to diabli wiedza co to, cos pomerdane w instalacji bo zegary sa normalnie od benzynowca - jedyna kontrolka ktora sie zapala po zaplonie i samoczynnie gasnie bez wlaczania silnika to srs - sprawdz czy ona sie pokazuje - sa modele ktore maja ja na zegarach a sa takei ktore maja ja na poduszce

branie oleju- moze byc hgf, moze byc zle naprawiony hgf ( zasadniczo pod uszczelka olej ucieka ) aczkolwiek byloby dziwne jakby nie mieszal sie z woda

wyciek po uszczelniaczu ,5l na 1000 km to plama jak sie masz wiktor pod autem

najpredzej przypieczone/zuzyte pierscienie tlokowe lub prowadnice zaworowe ( moze to byc konsekwencja przegrzania silnika/hgf )

zeby to zweryfikowac wystarczy sprawdzic kompresje
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 10, 2011 14:46   

byłem u mechanika, powiedział, że wg niego ta kontrlka od świec to "się zachowuje" jak jakaś typu check egine ..no nie wiem co myśleć.. hmm ..

ogólnie ocenił na bardzo spoko i po wysłuchaniu silnika wszem i wobec twierdzi, że stan w porządku. podłączał komputer i choć naocznie sam nie widziałem jego wyświetlacza to mechanik powiedział, że zero błędów..

drobny wyciek oleju rzeczywiście jest i to może być powodem ubywania... ?
Bo w zbiorniuczku wyrównawczym płyn chłodniczy wygląda na czysty, brak tłustych plam itd...
Jeśli chodzi o kolor oleju silnikowego to też nie budził zastrzerzeń.. Ba jak miałem vw to tam był czarny a tu olej był brązowawy lekko..

Co Wy na to ?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Wrz 10, 2011 16:42   

bledy watpie zeby zczytal - tego byle testerem nie wylapie, poza tym akurat rover 400 ma dosc malo samodiagnozowalnego kompa - wiele z tego nie wynika :)

aczkolwiek moze ma odpowiedni tester :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Wrz 10, 2011 20:03   

A tego mechanika to sprzedawca polecił czy twój pomysł? Bo jeśłi sprzedawca to może być zaprzyjaźniony i wiadomo, że będzie polecał.

Podpięcie pod kompa to w Roverkach nie lada wyczyn. Mało jest sprzętu który to odsłuży.

Kontrolka świec żarowych - w benzyniakach z tego co pamiętam to jest, lecz nie ma tam lampki więc się nie świeci. Po co montował? Nie ma bladego pojęcia.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 10, 2011 20:09   

des napisał/a:
A tego mechanika to sprzedawca polecił czy twój pomysł? Bo jeśłi sprzedawca to może być zaprzyjaźniony i wiadomo, że będzie polecał.


Auto i właściciel pochodzą z zachodniopomorskiego. Mechanik losowo wybrany przeze mnie zakład naprawczy.

Ogólnie auto z tego co wiem to tylko w trasach jeździ po ok 300km, CB radio widać,że używane więc te trasy by się zgadzały jak najbardziej..
Właściciel no szczery facet się wydawał. nie wiedział za wiele na temat mechaniki auta bo jak mówił, nie wiele musiał przy aucie robić.Jeśli coś było do zrobienia to jakiś zaprzyjaźniony mechanik z jego rodzinnego miasta mu naprawiał autko. Takie info otrzymałem od właściciela. Wyglądał na prawdomównego..
Niestety nie zmierzyłem u mechanika ciśnienia w cylindrach ;( Ale silnik pracuje bardzo bardzo równo, nie hałasuje, przyspiesza i zwalnia całkiem normalnie...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 11:34   

0,5 na 1000km = 5l na 10 000km....zaoszczędzisz na wymianie oleju, bo silnik ma ją na bieżąco ;) jak mu przycisniesz to dymi na siwo z rury? bo gdzies ten olej musi znikac..
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 11, 2011 18:10   

no dokładnie :P Olej ma kolor złotawy , jasnobrązowy, po prostu ładny... W płynie chłodniczym (zbiorniczek wyrównawczy) nie widać ani trochę "Tłustych" plam.
Jak pocisnąć to spaliny jedynie przeźroczyste i woda ( z paliwa) troszkę...
Pan mechanik sam powiedział,że te spaliny sa po prostu czyste..
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 22:51   

des napisał/a:
Kontrolka świec żarowych - w benzyniakach z tego co pamiętam to jest, lecz nie ma tam lampki więc się nie świeci.
Nie ma. W tym miejscu jest lampka od ABS (chyba, że ktoś nie ma).
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 23:09   

to branie oleju to nie lada wyczyn... stargowałbym 1500 i w tej cenie zapodał silnik z R45/25
licznik pewnie przełożony od diesla, bo po przekręceniu... przepraszam, "skorygowaniu przebiegu" przestał zliczać kilometry, albo liczył do tyłu ;)

po rejstracji to chyba nie z zachodniopomorskiego, a kujawskopomorskiego ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 14:08   

sTERYD napisał/a:


po rejstracji to chyba nie z zachodniopomorskiego, a kujawskopomorskiego ;)



dokładnie tak ! :) Przyjmijmy, że z Geografii Polski byłem słaby i potraktowałem to jako krainę geograficzną :P


sTERYD , Mówisz, że za 1500 można kupić i przełożyć silniczek ?? ? :O

Z tym licznikiem włożonym od diesla to bym się zgodził raczej...
Książka serwisowa prowadzona do stanu 102 tys w roku 2001. Potem autko trafiło do Polski i przez 8 lat (po tym czasie kupił go ostatni właściciel od Polaka już) przebieg wzrósł o jedyne 25 tys :D <-- tu oczywiście ta zmiana nastąpiła chyba... :)
Dziwię się, że ostatni właściciel nie zaniepokoił się tą diodą ;P Ja jakoś ją przebolałem tylko,że chciałbym się dowiedzieć co jest w miejscu tej diody podięte bo ona po ustawieniu na zapłon zaświeca się na ok 3-4 sek i gaśnie... Więc coś tam ktoś podpiął... ^^
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 15:40   

da się jeśli się przekłada samemu :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 16:11   

ooojjj.. samemu samemu.. nigdy nie przekładalem silnika nawet w Maluszku to i z takim prędko chyba się nie będę zabierał ! :P
A poza tym mam wielką jednak nadzieję, że zechce mnie powozić jakiś dłuższy czas bez marudzenia ! :) I tego mi Życzcie :)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 16:21   

adamek.o2, moim zdaniem kupienie tego auta to nie najlepsze inwestycja, coś było robione przy silniku i bierze dużo oleju - bo nikt mi nie powie że pół litra na 1000km to mało - poszukaj czegoś lepszego - nie sztuka kupić stare auto - sztuką jest znaleźć takie aby nie dokładać do niego po zakupie :grin:
Ostatnio zmieniony przez bociannielot Sro Wrz 14, 2011 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 23:22   

adamek.o2 napisał/a:
tylko,że chciałbym się dowiedzieć co jest w miejscu tej diody podięte bo ona po ustawieniu na zapłon zaświeca się na ok 3-4 sek i gaśnie... Więc coś tam ktoś podpiął... ^^
Więc może właśnie abs podpięli, bo po zapłonie zaświeca się abs i srs, abs najpierw gaśnie.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 15:18
szoso
Brak nowych postów Rover 25 1.4 kilka ofert. Proszę o radę.
Lannister Chcę kupić ROVERka 14 Czw Kwi 26, 2012 16:50
leszczu
Brak nowych postów [MG ZR] Proszę o ocenę i odpowiedz na kilka pytań
Kofola Chcę kupić ROVERka 8 Pią Maj 21, 2010 11:31
Markzo
Brak nowych postów Planuję zakup MG ZR160. Bardzo proszę o kilka informacji!
blue_point Chcę kupić ROVERka 17 Sro Lut 15, 2012 14:30
bociannielot
Brak nowych postów Rover 45 2.0 Diesel lub Rover 45 1.8 Benz+Lpg
saikwon Chcę kupić ROVERka 1 Pon Lis 29, 2010 14:48
magneto



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink