Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witajcie, przeglądając pierdoły w internecie natknąłem się na nawigacje firmy Garmin modele Nuvi. Poczytałem troszkę o tym i wydaje się to bardzo fajną sprawą tym bardziej że przymierzam się do zakupu nawigacji. Na stronie producenta piszą, że do portu OBDII podpinamy kosteczke z nadajnikiem bluetooth, która do urządzenia przesyła dane o aktualnych parametrach silnika (RPM, prędkość, prąd akumulatora, aktualne spalanie itp. itd.) Jest również informacja że wszystkie auta po 1996r. produkcji (Europa) są wyposażone w ten port OBDII tylko moje pytanie brzmi... Jak myślicie, czy w autku typu MGF pod tym portem są dostępne dane typu aktualne spalanie, położenie pedała gazu lub inne, ciekawe dane? Nie znam się na tym więc nie wiem jak to jest, czy każde auto poprzez ten port może pokazać nam takie informacje czy np. niektóre to mają a niektóre nie. No i oczywiście najważniejsze pytanie... gdzie w MGF jest ten port
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 26, 2012 15:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lut 26, 2012 21:44
Niestety chyba nie skorzystasz z tego dodatku (samą nawigację garmina polecam jak najbardziej - jedna z najlepszych na rynku). Interfejs zgodny z obd pojawił się w autach Rover MG mniej więcej na przełomie 2000/2001 jeśli dobrze pamiętam. Wątpię by w twoim aucie to podłączenie ecoroute dało jakieś efekty pomimo że złącze diagnostyczne wygląda jak obd (ale ma inny protokół transmisji) - znajdziesz je w okolicy bezpieczników:
Jak chcesz więcej poczytać o garmin ecoroute polecampclab.pl
Na wstępnie muszę się przywitać po dłuższej nieobecności na forum
A teraz coś w temacie: Ktoś się orientuje jak się diagnozuje eM-Dzika? Jaki sprzęt trzeba mieć i program? Obecnie posiadam wiedzę na temat diagnostyki grupy VAG (Audi, VW...), mam w sumie 3 kabelki, zwykły niebieski do VAG-COM, inny do VCDS i jeszcze jeden czy ta się z takim sprzętem wogóle ruszyć coś z w MG? W końcu to też OBDII
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Mar 03, 2012 21:52
Niestety OBD pojawiło się tak jak pisałem wyżej i z tych kabelków które posiadasz nic nie wykorzystasz.
Jedyne sprawdzone co dział z ECU MEMS (u ciebie chyba będzie 2J) to "euroscan visa" - niestety potrzebny do tego jest jeszcze jakiś komp z 2 sprzętowymi portami com - a takiego laptopa ciężko znaleźć
Przykładowa aukcja:
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Mar 21, 2012 21:41
Kup tani fejsik na ELM327 - inwestujesz poniżej 50pln a jeśli zadziała tzn że masz OBD.
Można jeszcze przyjrzeć się naklejce na ECU (ponoć ma na naklejce może pojawić się napis OBD - oznacza to wówczas że jest zgodne z obd - informacja ta niestety nie jest potwierdzona)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum