Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Wentylator dwubiegowy - przewody w skrzynce podłączone jak na zdjęciu. Ktoś z Was potrafi ocenić, czy wszystko podłączone ok?
Mam wrażenie, że chodzi tylko na drugim biegu. No chyba, że w dwubiegowych pierwszy bieg jest już tak głośny, że słychać z 20 metrów nadjeżdżające auto - najpierw wentylator, później silnik. W kabinie bardzo to nie przeszkadza (choć jest głośniejsze od silnika), ale z zewnątrz robi hałas.
Bez klimatyzacji - załącza się równo przy 100st (sprawdzałem na kompie) - czyli ok
z klimatyzacją - załącza się od razu i wyje tak samo, nigdy nie zwalnia ani się nie wyłącza
Ten typ tak ma?
Bo domyślam się, że gdyby był to rezystor, to załączał by się dopiero przy 112st i nie włączałby się od razu po włączeniu klimy.
Bez klimatyzacji - załącza się równo przy 100st (sprawdzałem na kompie) - czyli ok
z klimatyzacją - załącza się od razu i wyje tak samo, nigdy nie zwalnia ani się nie wyłącza
Ten typ tak ma?
TAK ma
Podłączenie jak na foto widać ok.
To pierwszy bieg w 2 biegówce jest taki głośny i na pewno go masz skoro wentyl działa po załączeniu klimy a po jej wyłączeniu przestaje
jak załączasz klime ma załączyć się 1 bieg wentyla tak jest to zrobione.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wybaczcie, że odświeżam, ale temat nadal aktualny wraz z nastaniem sezonu na "chłodzenie"... Wentylator wyje głośno, nie słyszałem tak szczerze powiedziawszy innego biegu niż ten... Dzisiaj poświeciłem latarką i nie widzę nigdzie rezystora.
1. Możliwe, żeby ktoś to tak podłączył, ze przy 100st.C od razu włącza się 2-gi bieg mimo podłączenia w skrzyneczce tak jak na zdjęciu?
2. Czy po roku od wymianie szczotek, jeśli hipotetycznie jeździłem tylko z drugim biegiem będę musiał znów je wymieniać?
Według mnie jest ok. Też mam dwubiegowy wentylator, taką samą skrzynkę i nie mam rezystora. Wentylator sprawdzałem tak bo też myślałem ze nie mam pierwszego biegu.
https://youtu.be/Vp5VNWp0KA4
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Dla potomnych - moje przeczucia jednak się sprawdziły - ktoś usunął rezystor i zmostkował, przewody były ukryte za obudową wentylatora. Także od razu załączał się drugi bieg.
Teraz działają dwa biegi tj. po włączeniu klimatyzacji włącza się pierwszy bieg i działa naprawdę cicho, w kabinie go nie słychać.
Rozwiązał się przy okazji problem ze zbyt niskim napięciem ładowania na biegu jałowym opisywanym tu: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=95092
Teraz na biegu jałowym prądu starcza na normalne ładowanie
Niestety w ten sposób dowiedziałem się, że muszę w najbliższym czasie wymienić skraplacz, zresztą widać na zdjęciu w jakim jest stanie (agonalnym) - ktoś chyba mocno (szybko) cisnął po niemieckich autostradach Łopatki radiatora wręcz kruszą się pod palcami, a powyżej 25'C na zewnątrz skraplacz traci wydajność tj. wzrasta ciśnienie klimatyzacji i wentylator choć załącza się 2gi bieg nie jest w stanie schłodzić wystarczająco czynnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum