Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200] Dlawi sie i gasnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 200] Dlawi sie i gasnie
Autor Wiadomość
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 00:16   [R 200] Dlawi sie i gasnie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam,
moj samochod i mnie dreczy ciekawa przydlosc. Gdy wcisne sprzeglo jak obroty znajduja sie miedzy 1000 - 1500 to auto dusi sie (obroty spadaja do ok.400), za chwile podbijaja i ustawiaja albo samochod dusi sie i gasnie. Gdy wcisne powyzej 1500, obroty ladnie spadaja i jest ok. Kable, swiece, filtr powietrza, kopulka, palec nowe. Silnik krokowy, przepustnica, podcisnienia przeczyszczone. Czujnik przepustnicy przy zamknietej 580 Ohm, a przy otwartej 3820 Ohm. Wiec chyba czujnik jest ok? Obroty na jalowym 980 troche nie za duze? Przepustnicy nic nie blokuje, linka gazu popuszczona.
Pozdrawiam i licze na pomoc :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 00:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 19:40   

Wygląda na padnięty silniczek krokowy. Nie masz się z kimś podmienić ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 22:18   

leszczu napisał/a:
Wygląda na padnięty silniczek krokowy. Nie masz się z kimś podmienić ??

Nie mam. Wymienialem silnik krokowy kilka miesiecy temu, coprawda na uzywany, no ale..
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 10:43   

:hmm: To może jeszcze sprawdź czujnik temperatury :wink: .
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 12:42   

podobne do usterki map sensoru w ecu
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
rudy 



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 29
Skąd: wrocław



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 18:30   

Witam

Nie moglem znalezc tematu o Kablach Zaplonowych , to napisze w tym temacie.
A mianowicie wymienialem swiece w swoim roverze, i chcial bym jeszcze wymienic kable, bo w nocy jak sie patrzy na nie to w jednym kablu widac jak plynie prad :D

Chce kupic Boscha jak w aukcji ponizej:

http://moto.allegro.pl/pr...1828787715.html

i chcial bym sie was zapytac ,czy ma ktos z was takie kable? bądz moze udzielic informacji czy podejda do mojego VVCtzny dlugosc itp

[ Dodano: Wto Wrz 27, 2011 18:30 ]
na tomateam sa do vvc ,ale cena mnie lekko przeraza :/

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=109
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 19:06   

Większość opinii na temat kabli zapłonowych BOSCH w naszych roverkach jest negatywna. Raczej ludzie polecają NGK i takich bym szukał na twoim miejscu. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rudy 



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 29
Skąd: wrocław



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:40   

to jak bys gdzies natknal sie na info gdzie je dostac, to napisz,albo jak ktos inny czytajacy temat by wiedzial gdzie je dorwac,to niech pisze.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:48   

http://allegro.pl/przewod...1817531920.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rudy 



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 29
Skąd: wrocław



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:50   

znalazlem ,ale cena jest jeszcze wieksza :/


http://www.moto.autocentr...amochodowe.html
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 21:18   

RadZiu7 ma wersję vi, a tam nie idą zwykłe kabelki RC-RV415 od NGK. Ja bym wziął Elektrosparki od Tomiego.
 
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 28, 2011 19:21   

Wracajac do mojego tematu.. Sprawdzilem czujnik temperatury ale nie mam pojecia ile 'C mial moj silnik... Po nocy w garazu wartosc 2,7 kOhm, po przejazdzce bez szalenstw po miescie 0,23 kOhm. Dodam, ze teraz samochod mi nie chce juz wogole odpalic... Tzn kreci ale nie zaskakuje. Jak dodam gazu to odpali ale gasnie jesli puszcze gaz. Heeelp mee
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 28, 2011 19:52   

No to może tego krokowca zmieniłeś na zepsutego ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 00:14   

leszczu napisał/a:
No to może tego krokowca zmieniłeś na zepsutego ??

No teraz juz mi wogole nie chce odpalic. Ale wczesniej jak sie dlawil to podczas odpalania ssanie normalnie dzialalo noi jak wlaczylem np klime to obroty znacznie skakaly wiec raczej byl/jest ok :)
 
 
rudy 



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 29
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 13:52   

ej a wogole mozna calego krokowca zanurzyc w benzynie i dobrze przeplukac? czy moze mu zanurzenie zaszkodzic? bo ostatnio czyscilem, i dalej mi sie wieszaja,ale w ten week bede jeszcze wymienial kable zaplpnowe(zamowilem te od tomiego) i czujnik temp to zobacze czy to napewno krokowiec..
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 13:54   

Chyba będę musiał zrobić jakiś artykuł jak czyścić te krokowce, bo temat jest już nużący...

Tak za 1.5h opiszę co i jak ze zdjęciami.
 
 
 
rudy 



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 29
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 14:16   

nuzace jest to,ze trzeba te krokowce co chwile czyscic.. :/
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 14:22   

Ja mam samochód 3 lata i jeszcze krokowca nie czyściłem...Z obrotami wszystko w porządku. :razz:
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 16:08   

Jest sztuczka aby nie było trzeba czyścić kolektora dolotowego, będę go robił do przyszłego auta.
Trzeba założyć osuszacze na węże z obudowy głowicy który służą do jej odpowietrzania i odprowadzania opar. Minus jest taki że co jakiś czas trzeba opróżniać zbiorniczki, ale za to kolektor dolotowy jest idealnie czysty.

[ Dodano: Czw Wrz 29, 2011 16:08 ]
Do czego w ogóle służy silnik krokowy?
Jest to mechanizm który ma umożliwić ECU sterowanie ilością powietrza która dostaje się do kolektora dolotowego a co za tym idzie, obrotami silnika.
Dokładniejszy opis znajduje się w tym artykule:
http://www.roverki.pl/zro...k-i-innych.html

Wyróżniamy dwa najbardziej popularne typy silników krokowych, jeden to taki który steruje bezpośrednio przepustnicą, natomiast drugi steruje wielkością dodatkowego kanału dolotowego w kolektorze który omija przepustnicę i własnie tym typem silnika zajmiemy się tutaj.

Regulacja otworu dolotowego odbywa się przez wsuwanie i wysuwanie metalowego trzpienia, przez co otwór się zwęża i rozszerza. Z czasem różnego rodzaju zanieczyszczenia w powietrzu osadzają się i zaczynają blokować mechanizm.
Aby wyczyścić, musimy wpierw wykręcić cały silnik krokowy wraz z plastikowym elementem do którego jest przykręcony:

Odłączamy wtyczkę zasilającą silnik krokowy i przekręcamy kluczyk w stacyjce na drugą pozycję (zapalenie się kontrolek).
Podłączamy z powrotem silnik krokowy i trzymając go pewnie na obudowę oraz trzpień ciągniemy go (trzpień) aby zaczął wychodzić jednocześnie odłączając i podłączając wtyczkę od czujnika temperatury dla ECU:

Należy uważać aby przypadkiem trzpień nie wyskoczył, osadzony jest on na sprężynie:

Tak rozebrany silnik oraz kolanko w którym siedzi i jest przykręcone do kolektora dolotowego wkładamy na jakieś 30min do ropy (oprócz uszczelki). Następnie wszystko dokładnie osuszamy i staramy się wystukać wszystko co znajduje się w środku.
Po oczyszczeniu smarujemy gwint wału trzpienia jakimś lepszym smarem np. grafitowym. Ja zastosowałem płynny smar do łańcuchów rowerowych:

Następnie składamy silnik w ten sam sposób jak go rozłożyliśmy z tą różnicą ze zamiast ciągnąć za trzpień wciskamy go:

I składamy całą resztę czyli wkręcamy plastikowy trójnik do kolektora a w niego silnik krokowy.
Można jeszcze pokusić się o wyczyszczenie gumowego przewodu który wchodzi w owy trójnik i przepustnicę.
Ostatni krokiem jest przekręcenie kluczyka na 2 pozycję a następnie cofnięcie do 0. Spowoduje to całkowite wysunięcie silnika i jego ustawienie w prawidłowej pozycji.

Teraz samochód jest gotowy do dalszej eksploatacji.
 
 
 
rudy 



Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 29
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 18:18   

piona za fotoreportaz i opis! w week zabiore sie tak jak nalezy za przeczysczenie krokowca
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220SDI] Dlawi sie?
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 43 Sob Wrz 13, 2008 15:02
xtek
Brak nowych postów [R25 1.4 2000r] silnik sie dlawi
ajpinus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 43 Wto Sie 26, 2008 16:14
piter34
Brak nowych postów SOLVED [R25 1.4 99r.] dlawi sie na obrotach: 1500 - 2000
Dławi się na obrotach: 1500 - 2000, diagnoza w warsztacie pęknięty blok ?!?!
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Maj 20, 2008 22:37
morris
Brak nowych postów [200] Gaśnie
Harry Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Gru 05, 2010 22:32
Harry
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Gaśnie w deszczu
Pchela Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Maj 28, 2013 21:43
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink