zawsze skuteczny sposób to podpięcie się do oryginalnie montowanego przełącznika szyb przy ręcznym - niestety to rozwiązanie nie jest zbyt łatwe bo trzeba ciągnąc wiązke przez pół auta. Oglądałem wtyczke pomiędzy zawiasami drzwi i przejść przez nią z kabelkami to żmudna i czasochłonna zabawa - niemniej jednak wykonalna
tylko teraz pytanie - czy jest opcja żeby zrobić to prościej ? zależy mi na efekcie
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 21:31
Ja podpinałem się też pod wtyczkę od tego przycisku w konsoli środkowej i nie chciało mi działać.Właśnie to było dziwne.Dużo tam kabelków i musiałem coś poplątać.
Jeżeli uda Ci się to zrobić to opisz koniecznie co i jak podłączałeś.Jakie kabelki z jakimi.
Myślę , że przyda się tu wielu osobom bo nie jednego wkurzają guziki w środkowej konsoli.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 14:17
Myślałem nad tym swego czasu, ale odpuściłem temat gdyż w 95% użytkuje samochód sam, a narzeczona jak już jedzie (jako pasażer oczywiście), to wie, że przycisk jest po lewej stronie przy schowku.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 20:11
Bodziek85 napisał/a:
zawsze skuteczny sposób to podpięcie się do oryginalnie montowanego przełącznika szyb przy ręcznym
To jest Kolego błędne rozumowanie. Zapoznaj się najpierw z budową i zasadą działania oryginalnego przełącznika. Równoległe podłączenie drugiego takiego samego przełącznika i jego użycie wywołuje stan zwarciowy. Opcja z dwoma przełącznikami jest wykonalna pod warunkiem zastosowania układu wykonawczego w postaci np przekaźników, które bądą sterowane pojedynczym impulsem z przełączników oraz zabezpieczone przed jednoczesnym zadziałaniem (np przez wykorzystanie dodatkowego styku rozwiernego). W tej opcji przełączniki mogą już być połączone równolegle.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Montaz przycisku do el.szyby w drzwiach pasazera
Witajcie,
Przygotowalem krotka instrukcje - jak zamontowac ww. przycisk w drzwiach pasazera. U mnie po wymianie tapicerki byla koniecznosc podlaczenia go, ale moze ktos z Was bedzie chcial tez go zamontowac, bo na prawde umila on jazde pasazerowi.
Poniewaz sporo jest Hond 5D sprowadzonych na czesci z UK, nie powinno byc problemu ze zdobyciem niezbednych czesci. A beda to:
- przycisk el.sterowania szyba tylna (obojetne lewy czy prawy, koniecznie wyjety z tylnych drzwi) - koszt uzywanego ok. 30 PLN
- element plastikowy z blaszka (z wersji UK) (dalej zwany "kolnierzem okalajacym przycisk"), do ktorego przymocowany bedzie przycisk - koszt nowego w ASO ok.24 PLN (uzywany pewnie mniej)
- 4-5m przewodu (1,5 lub 2 mm kwadrat) - koszt ? (mialem swoj)
- dwie blaszki (wykonane ze "sledzia" komputerowego) - koszt ? (mialem swoj)
1.Najpierw zdejmujemy boczki z drzwi przednich (opis znajdziecie na forum). W boczku pasazera odkrecamy duza raczke:
2.To samo robimy z drugiej strony:
3.Teraz, przy pomocy kartki i olowka, odrysowujemy szablon z otworami (przykladamy mocno kartke i zamalowujemy ja olowkiem tak, aby odbily nam się krawedzie otworow). Wycinamy szablon, odwracamy i przykladamy do boczka pasazera. Olowkiem odrysowujemy brakujacy otwor. Za pomoca wiertarki robimy male otworki jeden przy drugim i wycinamy dziure. Po skonczeniu boczek powinien wyglądać mniej wiecej tak:
4.Przykladamy "kolnierz okalajacy przycisk" i montujemy spowrotem raczke:
5.Przykrecamy od spodu blaszke mocujaca "kolnierz". Niestety nie mam jej na zdjeciu (czerwone pole to miejsce gdzie nalezy ja przykrecic, lub jesli jej nie ma, to zastosowac jakis patent):
6.Aby nowy przycisk dzialal, nalezy doprowadzic do niego zasilanie. Mozna to zrobic z tunelu srodkowego lub podlokietnika, z okolicy puszki z bezpiecznikami (malo miejsca) lub z drzwi kierowcy. Ja wybralem to ostanie rozwiazanie. Przylutowany przewod idzie od drzwi kierowcy do drzwi pasazera (wychodzi spodem drzwi przez otwor z zaczepem uszczelki, potem idzie troche oszczelka i wchodzi do kabiny przez fabryczny otwor (tu przyda sie cienki drut do przeprowadzenia przewodu), nastepnie biegnie pod konsola i wchodzi do drzwi prawych):
7. Teraz mozemy sie zajac montazem przycisku do sterowania szyb (wyjetego z tylnych drzwi):
w "kolnierzu okalajacym przycisk".
Niestety zaznaczone otwory:
maja za duzy rozstaw i trzeba uzyc patentu, aby przycisk idealnie sie trzymal. Ja zrobilem to w ten sposob:
Mianowicie ucialem dwa rowne kawalki blaszki (na rysunku zaznaczone na niebiesko) ze "sledzia" komputerowego, wygialem je kombinerkami w "U", w kazdej wywiercilem otworek i przykrecilem przycisk.
Rozcinamy dwa przewody sterujace motorem (powstana cztery koncowki) i podlaczamy wszystkie cztery koncowki za pomoca cienkich konektorow tzw. "szybkozlaczek" do przycisku. To samo robimy z wczesniej doprowadzonym przewodem zasilajacym. Nowy schemat bedzie wygladac teraz tak:
W podlaczeniu przycisku bedzie pomocny ten schemat:
9. Po zlozeniu boczkow na swoje miejsce otrzymujemy następujacy efekt:
Teraz szybe pasazera moze otwierac kierowca z tunelu i pasazer nowym przyciskiem.
Czas trwania montazu: ok. 4 godzin (lub dluzej)
Koszt wykonania: ok. 50 PLN
Pozdrawiam,
MANUAL SKOPIOWANY Z FORUM CIVIC KLUB A WYKONANY PRZEZ KOLEGE RIKOO
[ Dodano: Sob Wrz 24, 2011 22:00 ]
niestety nie skopiowało zdjec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 354 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 23:29
Ciesze się , że Ci się udało .Gratuluję roboty
Lipa tylko bez tych zdjęć , nie wiadomo czasami o co chodzi
Spróbuj zmniejszyć zdjęcia jakimś programem i wrzucić w temat.
Rozdzielczość maks 800x600 ( inne nie przejdą ).
Jak będę zdjęcia to przydałoby się wrzucić ten opis gdzieś do FAQ
Ewentualnie mogę prosić fotę na maila jak połączyłeś te kabelki ?
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 21:58
Wszystko fajnie tylko nie lepiej, szybciej i łatwiej będzie kupić cały boczek od Rovera lub Hondy z kierownicą po prawej stronie? Mając taki boczek przycisk jest już fabrycznie zamontowany i wystarczy tylko pociągnąć kabelki. Kolor tapicerki na pewno się dobierze bo jest tego trochę.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Też zamontowałem boczek od anglika z włącznikiem, na dzwiach jest kastka od szyby z dwoma kabelkami niebiesko-zielony i niebiesko-żólty instnieje możliwość podpiecia przełącznika pod te dwa kabelki bez przeciagania wszystkich 4 kabelków z konsoli koło ręcznego?????? Na forum civica nic nie znalazłem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum