Wysłany: Sob Paź 01, 2011 15:01 [R75] układ chlodzenia problem
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,szukałem wszędzie tego problemu co mam ostatnio z nowo nabyta 75.Mianowicie ostatnio zauważyłem ze pod czas jazdy z włączona AC temp.układu chłodzenia gwałtownie mi rosnie az do końca.Staje momentalnie przy gazuje ze dwa razy i wskazówka opada dość szybko do polowy do normy.Ruszam dalej i wskazówka bardzo szybko znowu idzie do max,mam tez takie objawy ze w ciagu kilku sekund szybko rosnie do max troche opadnie,znowu do max i po chwili spadnie do polowy do normalnej tem silnika.Czy to mozliwe aby uklad chlodzenia tak szybko wskazywal zmiany tem ukladu chlodzeniaWczoraj jezdzilem bez klimy i dalem mu na kazdym bigu do 5000 obrotow i nic sie nie dzialo tem w polowie.Mysle ze ma cos wspolnego AC ze tak mi skacze skala tem silnika.Nawet jak mam max tem i komputer pokazuje mi ze tem jest juz na max to przejade kawalek i szybka spadnie albo wacha sie troche w dol,po tem do polowy i momentalnie na max.Plyn w normie nie ubywa korek odkręcałem to syczalo i wezykiem ze zbiornika uchodził plyn.Proszę o pomoc bo za bardzo nie wiem co robic .czytałem ze termostat ale jeżeli tak to bez AC tez tem powinna mi tak sakakc,tak myślę.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 01, 2011 15:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Poziom płynu sprawdzaj zawsze przy zimnym silniku, objawy o których piszesz wskazują na zbyt niski poziom płynu chłodzącego, ewentualnie zapowietrzeniu układu ( w każdym razie w części dotyczącej działania układu przy włączonej klimatyzacji według Twojego opisu).
Spawdż i ewentualnie uzupełnij poziom, bo podejrzewam, że jest za niski
No to faktycznie dziwne, czyżby przy pracującej klimie nie włączał się wentylator.
W silniku jaki masz wentylatorem steruje wyłącznik ciśnieniowy klimatyzacji.
Wentylator nie uruchamia sie w momencie włączenia klimatyzacji ale dopiero gdy ciśnienie wysokie przekroczy zadaną wartość tj. około 19-21atm.
[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 17:32 ]
Można to sprawdzić na postoju po włączeniu klimatyzacji wentyłator uruchomi się z niewielką zwłoką. W dieslu natychmiast.
Ważną rzeczą jest również by wentylator działał w trzech zakresach obrotów.
[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 17:34 ]
Przepraszam muszę kończyć, zajrzę na forum póżnym wieczorem.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 01, 2011 17:45
Misiek7107, sprawdź w pkt. 7.0 OBC, jaka jest własciwa temperatura i jak się zmienia , a nie wskaźnikowa i wtedy dalej można szukać.
http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera
Wielke dzieki jutro to sprawdze a tagrze czy wiatrak sie wla jak wlacze AC i dam znac.
[ Dodano: Sro Paź 05, 2011 16:08 ]
Witam
Zrobilem ten testkomputerem pokladowym.
-Na postoju wskaznik w polowie ,wskazania komputera od 78-98 sotp.C
-Właczenie wiatraka przy 102 stop.C
-Na postoju przy AC ustawionej na 19 sotp.C wskazania komputera pokazuje do 117 stop.C.Dochodzi czasem do 120 stop.C i wskaznik na max i kontrolka tem.sie zaswieci.Przygazuje ze dwa trzy razy spadnie do 102 stop.C.
-Jazda w korku wskazania kolo 107 stop.C.Jak stane na dluzej w korku dochodzi do 111 stop.C
-Jazda normalna po mieście wskazania 95/98 stop.C
Temperatura rosie strasznie na postoju z włączona AC,Jak tylko roszę to spada szybko albo ze dwa trzy razy przygazuje to tem. spada i wskaznik tez bardzo szybko.Moze to wina wentylatora ze ma tylko jeden bieg,i nie zdarzy zchłodzic cieczy.Na postoju wiatrak chodzi caly czas,czasem jak sie tem podniesie wysoko to po wył silnika chodzi dalej.Czy nie powinien zchodzic ciecz i sie wylaczyc,czy raczej to narmalne ze chodzi caly czas.Moze czujnik jakis.
W pozycji 14.0 Błedy pamieci:
-14,0 -F48400
-14,1 -C78100
-14,2 -F88400
-14,3 -F68400
-14,4 -F78400
Może to komuś da cos do myslenia co mam za klopoty.Z gory dziekuje za pomoc
A jesteś pewny że masz wszystkie biegi wentylatora? może nie masz któregoś i dlatego temp skacze?
Czy jak podchodzi na postoju do 120 to też wtedy działa wentylator?
Ewentualnie sprawdzić czy chłodnica jest cała ciepła bo może jest pozatykana i przez to się auto grzeje.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
tak wentylator chodzi.Jak właczesilnik to stoi wentylator jak wlacze AC to wolno chodzi wolniej niz w czasie jazdy.Jak moge sprawdzic te biegi wentylatora.A te kody błedow? co napisalem.
Mam jeszcze jedno wedlog opisu z forum: http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera wychodzi na to ze :
- _ _ _ 098 to tem jest 9,8 stopni C ?
- _ _ _ 117 to tem jest 11,7 stopni C ? (wedlog tego co jest opisane na forum http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera w pozycji 7.0 "_ _ _021" Temperatura płynu chłodzącego silnik = 2,1 st.C ).Jak mam to rozumiec.
[ Dodano: Wto Paź 18, 2011 18:53 ]
Witam problem narazie ok jeżdżę bez klimy bo nie potrzeba wiec spokój możne ktoś mam podobny przypadek.Zmieniłem płyn i mechanik stwierdził ze wiatrak ma biegi.Czekam na jakieś sugestie z góry dzięki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum