ja mam zalane 10w/40 GM MOTORS. przejechane na nim 3tys. jest taka teoria jesli motor ma przebieg rzędu 200 000 i wiecej to sie leje 15w/40.
a co do oleju GM MOTORs to ponoć jest to praktycznie w składzie ten sam olej co inny popularnej firmy 5l gm kosztowało mnie 70zł
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 76 Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 10:03
cortex napisał/a:
10w/40 GM MOTORS
cortex napisał/a:
kosztowało mnie 70zł
Wiesz że na oleju do Roverka nie ma co oszczędzać. Ten olej GM Motors może pochodzić z Chin. Koledzy lali to z powodzeniem do Golfów i Cors - ja bym odradzał. Osobiście zawsze lałem do silników Shell 10W40(lub Lotos 5W40 do Uno, później 10W40)
Ja kupuję u mechanika Shell Helix Plus 10W/40 - 25zł/1L. Wymiana kosztuje mnie 100zł. Nie wlał bym nigdy "minerała" do sprawnego silnika.
cortex napisał/a:
jest taka teoria jesli motor ma przebieg rzędu 200 000 i wiecej to sie leje 15w/40.
Ta teoria trąci mitem z lat 80-tych. Dzisiaj silniki wytrzymują spore dystanse, po 350-400 000km ludzie cofają liczniki na 200 tyś.km. a kolejny właściciel jeździ kolejne 100 tyś.km. Na Allegro niemal nie spotkasz samochodu z przebiegiem ponad 250 000km. A na ulicy ich pełno.
nic na jego temat nie mogę powiedzieć, zdecydowanie wystrzegaj się Elf Competition STI 10W40, testowałem silnik strasznie na nim rzęził, na shellu było ok (to co fabryka karze)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum