Forum Klubu ROVERki.pl :: Land Rover Freelander z Tych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Land Rover Freelander z Tych
Autor Wiadomość
przemek87lbn 




Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 27
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Paź 15, 2011 18:03   Land Rover Freelander z Tych

Witam,
chciałem zapytać czy oglądał ktoś tego roverka?



http://moto.allegro.pl/la...1875315658.html


W ubiegłym tygodniu widziałem że na licytacji ludzie się zabijali o niego a dziś znowu jest wystawiony. Zastanawia mnie to bo mam zamiar jechać go obejrzeć ale nie chce mi się tłuc pół kraju jeśli ktoś go już oglądał i jest mi w stanie coś o nim powiedzieć.

Z góry wielkie dzięki za pomoc.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 15, 2011 18:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 15, 2011 19:36   

To auto jest po zalaniu - stało w wodzie.
Na każdym wężu, na każdej opasce w komorze silnika jest rdzawy nalot.
Mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Na wstecznym strzela napęd - prawdopodobnie łożysko albo prawy przegub w tylnym moście.
12.000 to max ile wart dać za to auto.
Nalot kamienisty na wężu spustowych chłodnicy wody, prawdopodobnie nie jest szczelna.
 
 
przemek87lbn 




Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 27
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Paź 15, 2011 20:21   

Dzięki, w takim razie odpuszczam. Może widziałeś gdzieś Freelandera w dobrym stanie? Bo znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem. Albo anglik po słabej przekładce, albo totalnie zaniedbany szrot. A już się napaliłem na to auto i nie chce kupić byle czego.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Paź 16, 2011 09:04   

Interesuje Ciebie benzyna czy diesel.
Ja bym postawił jednak na Diesla z rocznika od 2001 w górę - Ten po pierwszym liftingu.
Sporo wtedy poprawili.
Tajemnicą wad tego modelu nie jest wiskoza jak większość błędnie sądzi.
Win32 słusznie napisał o fabrycznej wadzie mocowania tylnych sanek.
Trzeba tego pilnować.
Wcale Visco nie padnie pierwsze.
Pierwsze objawy problemów to głośna praca tylnego mostu.
W wyniku naprężeń wózka powstają luzy na przegubach wewnętrznych z tyłu.
Następnie dochodzi do powstania luzów na wejściu do tylnego mostu.
W początkowej fazie są one niwelowane przez podpory, ale z czasem i te padają.
Następnie jak masz szczęście to tak jak u mnie leci tylny most.
Jak nie masz szczęścia (A tak jest przeważnie) to leci Visco a jak to zaniedbasz do IRD mówi pa pa.

Po tym można poznać w jakim stanie jest zespół napędowy.
Być może wywołam tutaj spór ale ja uważam że znalezienie dobrego europejczyka graniczy z cudem.
Wiem że z przekładką jest sporo babrania ale ja stawiam na Landka z Anglii z landów typowo miejskich i solidnie (Tylko oryginalne części) wykonana przekładkę.

Odradzam egzemplarze z Włoch na 17 oglądanych jestem pewien że 11 miało kręcone liczniki. Nie wierz w cuda tam rocznik 2001 ma minimum 200.000 przejechane i jak zmieniali regularnie oleje to jest cud.
Padnięte IRD to norma.
Jeśli nie jesteś estetą, albo masz dobrego lakiernika to polecam wyjazd do Francji.
Auta mało eksploatowane, ale poobijane można kupić naprawdę tanio.
Egzemplarze z Francji są raczej dobrze wyposażone (wersje ES GS są tam popularne)
Warto natomiast zwrócić uwagę na sprzęgło które ostro tam dostaje w korkach.
Polecam tez egzemplarze z Danii - ale tutaj konieczne wjechanie na kanał i ocena stanu blacharki, zwłaszcza z terenów nadmorskich.

Tak czy inaczej solidny Diesel najlepiej lata 2001-2004 i nie masz problemów.
Ja mam z końcówki 2003r Niedługo będzie 3 lata jak nim jeżdżę.
Poza typowa eksploatacją:
- Wymiana łożysk tylnego mostu
- Wymiana podpory tylnego wału
- Wymiana rozdzielacza siły hamowania (Skutek błędu przy przekładce)
- Nowa pompka sprzęgła (Miała prawo paść auto w ruchu miejskim - stara była od nowości)
- Tarcze klocki bębny
- Wymiana przekaźnika kierunkowskazów
- Regeneracja wiatraka nawiewów - piszczał
- Wymiana pompy paliwa i filtra paliwa, płukanie baku (Podejrzane paliwo zakończyło się zgłoszeniem na policji i ukaraniem stacji)

Do zrobienia:
Pojawiły się minimalne luzy na przegubach z tyłu.
Mechanik ocenił że zimę mogę przeganiać.
Kupuje nowe półosie a stare daję do regeneracji i na Allegro.

Opisz jakiego modelu szukasz jaki mamy budżet a ja Tobie coś znajdę.
Już paru osobą z forum pomogłem i maja fajne autka kupione.
 
 
przemek87lbn 




Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 27
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Paź 16, 2011 10:14   

Budżet 16-18tys zł ale wolałbym celować w ten dolny próg żeby coś zostało na ewentualne naprawy.

Jeśli chodzi o dylemat czy benzyna czy diesel to zastanawiałem się nad klasycznym 1.8 benzyna lub 2.0 diesel.

Najważniejsze jest żeby był w wersji 4/5 drzwiowej, bo 2/3 drzwi to jakoś już nie wygląda tak jak powinien i zresztą nie widzę sensu posiadania 2/3 drzwiowego auta o takich samych gabarytach co 4/5.

Model, wiadomo chciało by się jak najbogatszy ale jeśli mechanicznie będzie ok to zadowolę się wersją z welurem sprzed liftingu.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Paź 16, 2011 10:35   

http://otomoto.pl/land-ro...-C20992753.html
Tu masz ciekawego którego widziałem osobiście.
Kandydat do przekładki w budżecie się zmieścisz. Solidnie wyposażony.

http://otomoto.pl/land-ro...-C20743661.html
Warto się tym zainteresować.

Ten jest przełożony na maglu od opla, warto rozważyć kupno i poprawienie przekładki.
Poza maglem wszystko elegancko działa.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1870321524
Oglądałem.
Kupić poprawić przekładkę. Moim zdaniem warto.
Magiel mogę oryginał za 1300 załatwić.
Mechanior za poprawki powinien wziąć 300-500zł chyba że sam dasz radę.
 
 
xero3 



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 2
Skąd: Krakow



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 19:58   

Sprostowanie apropo tego auta:
http://moto.allegro.pl/la...1875315658.html

Bylem w Tychach, oglądalem i jeździlem tym Land Roverem i użytkowiku SyntaX, nie wiem czy pomylil Pan linki czy chce zaszkodzić sprzedawcy ale Pana opis zupelnie nie zgadza się ze stanem faktycznym samochodu. Żadnego zalania, ani reszty z wymienionych rzeczy nie zaobserwowalem. Uważam, że samochod naprawdę jest w porządku.

pozdrawiam.
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 499
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 20:06   

xero3 napisał/a:
Uważam, że samochod naprawdę jest w porządku.

Skoro jesteś nim tak zainteresowany, że oglądałeś i jeździłeś to pewnie go kupisz??
Czy to tylko reklama Twojego autka :wink:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 20:24   

witgut, słuszna uwaga, jeśli auto jest takie super to czemu go nie kupił
niektórzy sprzedający szybko rejestrują się na forum i tylko po to by dosłodzić swojej ofercie sprzedaży i podważyć opinię innych
może i w tym przypadku sprzedający dostał cynk i szybko się zarejestrował w wiadomym celu, tak to właśnie wygląda
xero3, mam nadzieję że się mylę!
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 20:28   

To jak wytłumaczysz rdzę na każdym zacisku w komorze silnika i naloty, oraz nalot w zbiorniczku wyrównawczym.
Dla porównania zdjęcie mojej komory silnika.
Podobny przebieg a wygląd zupełnie inny.
Fakt ja mam diesla.
http://screenshooter.net/6229957/osktjcc
http://screenshooter.net/6229957/orcbdqx
 
 
xero3 



Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 2
Skąd: Krakow



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 20:55   

jesteś "bardzo dobrym" doradcą. Twoja komora silnika jest bardzo dobrze wyczyszczona, wyplakowana. Ale po tym zdjęciu z Twojej komory wywnioskowalem, że jest to przeróbka w 8h za 1500 zl przy dwoch kawach. Bo nawet nie zdążyli przelozyc wycieraczek z angielskiej wersji na europejską.

Witgut, Szoso- nie jestem sprzedawcą, nie rekalmuje swojego towaru. nie mam żadnych korzyści z wychwalania tego auta. Piszę tylko co widzialem, a po prostu krew mnie zalewa kiedy ktoś pisze takie bzdury.

pozdrawiam serdecznie.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 22:22   

Tak się składa że nic nie plakowałem i nic nie czyściłem.
Motor był w takim stanie, bo całe auto było i jest zadbane.
A co do przekładki to przekładałem sobie sam i zapewniam Ciebie że jest to zrobione solidnie.
Wycieraczki przerobiłem później, a w zasadzie to nie przerobiłem a kupiłem drugi europejski mechanizm i ramiona.
Przekładka na oryginalnych europejskich częściach łącznie z klimatyzacją, dywanem i innymi drobiazgami 3 lata bez najmniejszej awarii co potwierdza że zrobiłem to solidnie więc się nie mądruj.
Kto chciał mógł na zlocie zobaczyć jak to przełożyłem i jakoś niedowiarkowie się przekonywali że da się to zrobić solidnie.
A ten czerwony mi nie podchodzi i tyle.
Za dużo widziałem tych aut by uwierzyć że jest z nim wszystko OK.
Win32 czyli co z tym czerwonym potwierdzasz że jakiś przekręt ??
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lis 13, 2011 23:08   

Że przekładka to widać od razu - szkoda że nie jest o tym napisane w ogłoszeniu, bo to wprowadzanie potencjalnego kupującego w błąd.

Jakość przekładki - jeśli tu można mówić o jakości dość słaba raczej. linka gazu nieumocowana do grodzi, przewody hamulcowe jakieś liche ledwo siedzą w uchwytach, wygłuszenie niefabryczne,. maglownica raczej opel albo nubira bo nie ma mocowań w standardowych miejscach...

Z tymi przewodami i innymi elementami faktycznie coś jest na rzeczy - mam identyczne przewody do maglowicy (od wspomagania) , mają prawie 12 lat i korozji nie ma...

A same felgi to żaden specjal tylko zwykłe tripple sport z roczników 2001.

Tyle co ze zdjęć widać.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 10:20   

xero3, jest to dla mnie trochę dziwne, że po 16 minutach od rejestracji na forum trafiłeś od razu do tego tematu i usilnie bronisz tego auta, to jest przypadek?
dla mnie to auto też jest spalone skoro jest to przekładka i to nie fachowa, może dlatego nie ma informacji w ogłoszeniu
jeśli chodzi o Landka to całkowicie wierzę kolegom SyntaX i win32, którzy lepiej się na nich znają
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów [LR Freelander] Land rover Freelander czy Suzuki Vitara?
mimo66 Chcę kupić ROVERka 0 Czw Maj 20, 2010 10:16
mimo66
Brak nowych postów [R Freelander] Opinie o LAND ROVER FREELANDER
mimo66 Chcę kupić ROVERka 5 Pon Maj 03, 2010 17:07
kasjopea
Brak nowych postów Land Rover Freelander 2 2.0 Si4 S
endok Chcę kupić ROVERka 0 Sob Maj 25, 2013 16:24
endok
Brak nowych postów Land Rover Freelander
gocha7 Chcę kupić ROVERka 2 Pon Kwi 14, 2014 23:02
marcin.mk



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink