Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam..Zakupiłem wczoraj Roverka 200 rok 97 z silnikiem 1.4 8v,mianowicie problem z odpaleniem a dokładnie brak iskry,oczywiście autko kręci gaśnie kontrolka od alarmu pilot działa jak powinien,słychać pompkę paliwa..Wymieniłem cewke(prąd dochodzi do cewki),palec kopułka,przewody oki,bezpieczniki sprawdzone,czujnik położenia wału wymieniony..i jak iskry nie było tak nie ma:/ Może ktoś wie czego szukać i gdzie??
Ostatnio zmieniony przez pirdola Wto Paź 25, 2011 18:33, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Możliwe że padł czujnik położenia wału, możesz albo wykręcić listwę wtryskową i zobaczyć czy sika paliwem lub podłączyć diodę z rezystorem i zobaczyć czy będzie migać w czasie kręcenia.
Pisałem wcześniej czujnik położenia wału wymieniłem,a jeśli chodzi o paliwo pompka pracuje czyli podaje paliwo na wtryski,zresztą nie ma chyba nic wspólnego z iskrą w aucie..Z tego powodu nie mogę go odpalić:/
Czyli ECU pewnie nie wie co się dzieje z silnikiem. Albo czujnik dalej jest walnięty, albo coś z wiązką kabli, albo ECU uszkodzony (ale to akurat wątpię).
Może też gdzieś jest coś zatkane, możesz jeden wtryskiwacz wyjąć z listwy i zobaczyć czy paliwo poleci jak pompa zadziała. Tylko wsadź tam jakaś rurkę i do słoika, bo Ci wszystko obleje
Co do czujnika położenia wału,wsadziłem na 100% dobry czujnik z roverka na chodzie wiec to dopada..Zatkane nie jest leci paliwo pompka daje ciśnienie na listwe..Ecu czyli komputer sterujący?? to taraz tak,,jeśli kupił bym Ecu o tych samych numerach MKC 104014 czy nie będzie problemu z immo?? Poszukam jeszcze może któryś z kabli w wiązce jest przetarty..
Czyli nie znalazłeś problemu z przewodem? Najlepiej jest wziąć oscyloskop i zmierzyć na pinie czujnika wału bezpośrednio przy wtyczce ECU, wtedy będzie wiadomo czy sygnał w ogóle dochodzi.
Przypuszczam że mógł uszkodzić się w ECU układ formowania impulsów z czujnika położenia wału.
Witam ponownie:)..Ciąg dalszy problemu,,Udało mi się chwilowo wyłączyć immo miałem to sczęście że miałem kod (http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/423-immobiliser-w-roverku-serii-200-i-400.html) chciałem mieć pewność że nie zablokował,i nie odpalił :/czyli już prawie pewne że całe zamieszanie jest przez ECU MKC 104014 dam znać jak kupie drugi czy coś pomogło..Jeszcze jedno pytanie ..Czy po wymianie ECU i wyłączeniu immo tym kodem właśnie roverek powinien odpalić??przerabiał to ktoś?
pirdola nie odpali, ECU i IMMO są ze sobą sprzężone.
Po wymianie ECU będziesz musiał jechać na komputer T4 aby je ze sobą zestroić.
P.S.
Czasem ludzi nie mogę zrozumieć, podaje się najłatwiejsze i najtańsze rozwiązania a i tak każdy robi po swojemu...
Pisałem aby sprawdzić przewód czy się nie uszkodził, koszt góra 20zł (za miernik) lecz czytam że ktoś kupuje ECU za powiedzmy 150zł + 100zł zestrojenie ich na T4
No ale...
Tak dokładnie ten, aby sprawdzić jego ciągłość od wtyczki czujnika położenia wału aż do wtyczki do ECU. Miernik ustawiacz na pomiar diod lub oporności i sprawdzasz między końcami.
ADI-mistrzu Przewód od czujnika położenia wału do ECU sprawdzony,jest oki!Sprawdziłem jeszcze raz czujnik oraz koło zamachowe czy przypadkiem nie jest czymś zabrudzone,,wszystko wygląda tak jak powinno,czyli chyba stawiam jednak na ECU ale...Roverek stał dość długo na totalnie rozładowanej baterii i zastanawiam się czy to jakoś też nie wpłyneło na usterkę..I jeszcze jedno masa ta która idzie na pas przedni była oberwana trzymała się na włosku to może mieć wpływ na ECU?
ECU nie zapisuje prawie nic do pamięci ulotnej więc nic nie powinno się stać.
Po poprawieniu masy też nic nie pomogło?
Spróbuj zrobić jeszcze jeden test, przekręć kluczyk na 2 pozycję i odepnij wtyczkę od czujnika temperatury, powinien się włączyć wentylator.
Drugi test to w czasie gdy kluczyk jest na 2 pozycji posłuchania czy alternator cichutko piszczy.
Jeśli obydwa testy przeszły ok, to oznacza że ECU coś ma problem z sygnałem od czujnika położenia wału (może to być w nim problem).
Jeśli ani wentylator się nie włączył ani alternator nie piszczy, to ECU po prostu nie działa, może to być wina np braku zasilania.
I tutaj bym wiedział chyba jaka jest przyczyna problemu... auto kupiłeś już z tym problemem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum