Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witajcie
Chciałbym kupić poloneza zeswapowanego z 1.6 GLI na 1.8 z rovera na osprzęcie 1.4. Auto jest wciąż zarejestrowane jako 1.6. Czy wykonalne jest zarejestrowanie autka jako 1.4? Z tego co widzę to z wyglądu raczej dużo się nie różnią, a kto by sprawdzał dokładnie numery silnika i pojemność w starym polonezie? Jak to w ogóle wygląda? Jadę do SKP i proszę o wydanie kwitka z potwierdzeniem że jest to 1.4, a potem idę do WK czy są jeszcze jakieś haczyki?
Proszę o odpowiedź i pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 20, 2011 18:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Sty 21, 2011 12:40
Teoretycznie silnik w obecnych czasach traktowany jest jako część zamienna. Na pewno nie ma problemu ze zmianą na inny identyczny. Tu jest zmiana na inny model silnika ale też montowany fabrycznie więc może nie będzie problemu z WK. Szybciej ubezpieczyciel może coś kręcić nosem bo zmieni się pojemność i moc a to jest podstawa wyliczenia składki OC.
A mając 1,4 ...
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Kiedyś miałem do kupienia PF 125p z silnikiem audi 80 1,8, silnik zeswapował prawie 70letni dziadek, w wieku lat 60, żeby nie płacić ubezpieczenia jak za 1,8, przerobił nadlew na 1500. A że było to w latach gdy nr silnika podawało się w dowodzie, wprawił urzędników w zaklopotanie, bo nie mogli znaleźć silnika 1500 audi o podobnych do jego numerach. Koniec końców odpuścili i miał w dowodzie nr silnika 1,8 o pojemności 1500
Ja za to miałem zeswapowane 1600 też do PF 125p, tylko, że był to silnik powtryskowy, przerobiony na gaźnik, diagnosta, który chciał zaktualizować dane zgłupiał, jak próbował rozszyfrować moc silnika, oznaczenie i to, że powinien być wtrysk, a jest gaźnik, a znowu na wtrysku powinien mieć moc taką samą jak oryginalny 1500 na gaźniku... Koniec końców wpisał wszystko co mu podyktowałem
jestem po wbiciu w dowód większego silnika, sprawa wygląda następująco.
Żeby nie było żadnych problemów potrzebujemy:
1. Umowa kupna silnika z podanymi numerami silnika, pojemnością i mocą.
2. Należy zrobić przegląd dodatkowy w okręgowej stacji kontroli pojazdów (sprawdzają poprawność zamontowania itp koszt 81zł 50gr z tego co pamiętam)
3. Należy wymienić dowód w WK z naniesionymi zmianami, koszt około 82zł
Na OSKP mi przynajmniej nie sprawdzali nr silnika tylko pytali z jakiego to modelu i czy taki model z tym silnikiem był (z racji tego, że gościowi długo szło sprawdzanie to mu podyktowałem) na papierku z OSKP powinieneś mieć napisane, że zmiany to silnik o takiej a takiej pojemności i o takiej a takiej mocy, jeśli chcesz wbić z silnika 1.4 który w polonezie był montowany to gość dane będzie miał.
Numer silnika interesuje tylko wydział komunikacji przy przerejestrowywaniu. Nie jest wpisany w dowód ale musi być na umowie.
[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 08:14 ]
niech się nikt nie da naciąć bo mi na jednej OSKP powiedzieli, że przy dodatkowym przeglądzie konieczny jest okresowy czyli koszt zwykły przegląd + dodatkowy czyli prawie 200zł, pojechałem na inną OSKP i okazało się, że nie trzeba okresowego tylko dodatkowy (ok 82zł)
Kolejna rzecz jeśli chcesz wbić w dowód silnik który fabrycznie w aucie nie był nigdy montowany (w żadnym modelu) prawdopodobnie jest potrzebna opinia rzeczoznawcy koszt myślę że powyżej 200zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum