Wysłany: Sob Lis 12, 2011 18:14 [827si] Problem z automatyczną skrzynią biegów
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994
Cześć,
Dzisiaj stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem Roverka 827 Si z 1995 roku
Wiadomo, trzeba trochę o niego zadbać, ale generalnie nie ma tragedii.
Jedynie ze automatyczną skrzynią jest dość poważny problem
Nie wiadomo dlaczego, jak ruszam z pozycji stojącej, wciskając gaz do oporu, idzie ładnie, ale nie wrzuca wyższego biegu, leci jak strzała do odcinki.
Jak odpuszczam gaz, to przerzuca (mam takie wrażenie) od razu 2 biegi do góry.
Jak chce zredukować (kick-down) i wciskam do oporu, redukuje początkowo o jeden bieg, następnie znów o kolejny - obroty wchodzą prawie na czerwone pole i na tak wysokich obrotach już nie ciągnie - to normalne. Ale żeby się to wszystko unormowało muszę znów trochę odpuścić gaz, żeby wrzucił wyższy bieg i jako tako jechał...
Nie mam pojęcia o co chodzi. Może olej stary, albo go za mało?
Nie za bardzo znam sie na automatach...
Proszę o pomoc !
Ostatnio zmieniony przez Filip_212 Pią Gru 02, 2011 22:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 12, 2011 18:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Skrzynie w modelu 827 są raczej bezawaryjne i ciężko je zamordować, jednak jak każdy automat jest dość delikatny.
Oczywiście nie będę zbyt oryginalny i napisze, że zacząć trzeba od zmiany oleju. Proponuje mobil ATF 220. Jest bardzo tani i wystarczający do tej skrzyni. Najlepiej zmieniac w sposób dynamiczny, tym bardziej, że w tym modelu nie jest to trudne.
Następnie należy odczytać ewentualne kody błędów. jest opis na forum jak to zrobić. Mruga lampa "s4" na desce ?
Za zmianę biegów na odpowiednich obrotach odpowiedzialny jest m.in. konwerter. Możliwe, że konieczna będzie jego wymiana.
Do włożenia jest jakieś 1500 zł, żeby był idealny. Oleju silnikowego praktycznie zero (ledwo widać było na bagnecie czarny ślad).
Niestety mam wyciek spod klawiatury i z miski olejowej i nie mogę nigdzie znaleźć nowych uszczelek..
Dolałem na szybko 1 litr Elfa 10W40, który miałem ze sobą, żeby dojechać do domu.
Automat zaczął lepiej (choć nie idealnie) zmieniać biegi, silnik lepiej się zbiera. Ale to i tak nic.
Dopóki nie znajdę filtra oleju w skrzyni aut., filtra oleju silnikowego, uszczelki klawiatury i miski i nie wymienie płynów nie zamierzam go ruszać, ale boje się, że to troche potrwa..
[ Dodano: Nie Lis 13, 2011 23:31 ]
S4 nie mruga. jedynie czasem wyskakuje mi błąd komputera i ciągle świeci (jak na 800 przystało) kontrolka SRS.
Nie wiesz, gdzie mogę dostać te uszczelki i filtry, które wymieniłem wyżej?
Filtra do skrzyni nie kupisz, bo jego się nie zmienia (jest wbudowany w środku i jedynie przy remoncie można go zmienić), filtr oleju silnika to OP 593 (numer z filtrona), ja kupuje jakiś najtańszy szajs w Intercarsie za niebagatelną kwotę 4,50zł.
Z uszczelkami będzie gorzej. Te do dekli górnych jeszcze kiedyś szło kupić, natomiast do górnych bocznych nie kojarzę w sprzedaży, ale tam wszedzie można nawalic masy uszczelniającej i będzie szczelne. Pod miskę olejową też jest ciężko dostać, ja ostatnio kupowałem na miejscu w sklepie specjalizującym się w częściach do aut japońskich (coś koło 20zł).
Sprawdź poziom i barwę oleju w skrzyni biegów. Bagnet jest utopiony w gąszczu przewodów hamulcowych w okolicy pompy ABS.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: warszawa
Wysłany: Wto Lis 15, 2011 19:11
Uszczelki pokrywy zaworów kupowałem kilka miesięcy temu bodajże w intercarsie i nie było żadnych problemów. Uszczelkę miski olejowej co prawda dwa lata temu, ale też nie szukałem zbyt długo. Boczne kupiłem w ASO, nie były drogie.
Zresztą, w ASO Hondy górna uszczelka pod pokrywę kosztuje ok. 50zł. Zamiennik niewiele taniej
Kupiłem komplet (2 takie same uszczelki) pod klawiaturę, o zadnych bocznych nie miałem pojęcia...
Jak one wyglądają i gdzie się je montuje?
Co do uszczelki michy, to mi facet w intercarsie odradził jej zakup, bo jest papierowa. Kupiłem za to masę Elringa.
Przy okazji: mam jeszcze pytania odnośnie hamulców, bo też wypada je wymienić: Czy standardowo w Roverach 827si były montowane 262mm czy 285 mm tarcze?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum