Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45] Pomocy! Silnik padł... :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45] Pomocy! Silnik padł... :(
Autor Wiadomość
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



  Wysłany: Sro Lis 23, 2011 16:31   [r45] Pomocy! Silnik padł... :(
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Mój rover umiera:(
Podczas jazdy czułem że robi się coraz słabszy i po powrocie do domu zostawiłem go w garażu, dzisiaj próbowałem go odpalić i już nie było takiej możliwości a do tego sprawdziłem poziom oleju a tam sucho... (Miesiąc temu był zmieniany).
Udało mi się go odpalić a z rury zaczęło wydobywać się mnóstwo białego dymu przejechałem kawałek (ok 30m) silnik wkręcił się na wysokie obroty i nie zgasł nawet po przekręceniu kluczyka. Zdusiłem go na 5 biegu i teraz nawet nie podchodzę do niego.
Co mu się stało?
POMOCY!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 23, 2011 16:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 17:01   

Padla Turbina :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 17:05   

dobrze żeś wpadł na to żeby go zdusić :ok: , niektórzy nie byli na tyle mądrzy... :sad:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Lis 23, 2011 17:21   

Z turbiną mogę się zgodzić bo ostatnio dziwnie chodziła. Ale czemu nie chciał do tego zapalić i bardzo ciężko kręcił? Akumulator 72 Ah miał bardzo ciężko przekręcić silnikiem.
Odpalił dopiero pociągnięty (chociaż wiem że to jest ryzyko). Na pewno przez jakiś czas jeździłem bez oleju i martwię się czy czasami nie zatarłem do tego silnika.
 
 
walczakowski 




Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 21:02   

Czy od października robiłeś coś z tą głowicą? Po lekturze twoich wcześniejszych postów w innych tematach mam wrażenie, że usterka ubywającego płynu i wysokiego ciśnienia "zemściła się" na tobie.
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Lis 23, 2011 21:09   

No właśnie nie robiłem nic ale i tak od tego czasu auto więcej stało niż jeździło.
Od początku października zrobiłem ok 100km bo jeździłem tylko 10 km 2 razy w tygodniu.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Lis 24, 2011 01:14   

Współczuję ;/
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Lis 24, 2011 10:29   

zaciągnąłem roverka na warsztat i czekam na wyrok. Jutro będę już pewnie wszystko wiedział.
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Lis 24, 2011 16:05   

Jeśli jeździłeś bez smarowania to opory w silniku mogły stać się na tyle duże że rozrusznik nie potrafił im sprostać.

Prawdopodobnie silnik na złom albo do poważnego remontu, gdyż bez oleju zarówno panewki na wale jak i rozrząd mogły dostać po tyłku...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 24, 2011 16:14   

jeśli w porę by go zdusił to tylko turbina by była do wymiany ale to wygląda na zatarcie silnika z braku oleju, turbina go wyciągnęła w wydech
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 24, 2011 16:24   

Niestety to już drugi taki przypadek na forum :sad: Auto dostaje samozapłon ale ludzie dalej takim autem jedzą mimo ze oleju nie ma :shock:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Pią Lis 25, 2011 13:14   

Choroba wściekłych diesli jak widać roverków też nie omija...
_________________
Był R400
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Pią Lis 25, 2011 16:32   

No a więc nie jest tragicznie.
Do wymiany uszczelka i turbina.
Silnik jakimś cudem nie ucierpiał.
Ciężko kręcił dla tego bo była woda w cylindrach i miał ciężko przekręcić.
Jak możecie to napiszcie od jakiego auta ewentualnie pasuje turbina bo tych do 45 jest jak na lekarstwo.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sob Lis 26, 2011 01:31   

Swoją oddaj do regeneracji i po problemie.
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 26, 2011 14:12   

Tak się dzieje jak turbina zaczyna brać za dużo oleju i wali go w stronę intercoolera. Silnik jest na olej napędowy więc na rozgrzanym oleju silnikowym też pójdzie. Po wyjęciu klucza są tylko dwa sposoby żeby go zdławić. Pierwszy i chyba najlepszy to właśnie ten który kolega wykorzystał, czyli 5 bieg. Hamulec ręczny + nożny na maksa i puszczamy sprzęgło. Drugi sposób polega na zatkaniu szmatą dopływu powietrza, lub użyciu gaśnicy (tylko CO2 której raczej nikt z nas w samochodzie nie ma).
 
 
 
kolo_wro 



Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 2
Skąd: Nadolice



Wysłany: Wto Lis 29, 2011 20:23   

witam czytałem twój przypadek i powiem ci że miałeś szczęście że tylko turbina ci siadła do zatarcia silnika o mały włos :/
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 14:08   

Co siadło albo co się nadmiernie zużyło to okaże się dopiero po naprawie i przejechaniu kilkuset (albo kilku tysięcy) kilometrów. To że mechanik mówi, że inne części są w porządku jeszcze o niczym nie świadczy, no chyba że da gwarancję ;)
 
 
piterek1812 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 113
Skąd: Kielce



Wysłany: Sob Gru 03, 2011 17:49   

Wczoraj odebrałem autko.
Wymieniona uszczelka od głowicą i uszczelki pod wtryskami,
turbinę kupiłem używkę ale w bardzo dobrym stanie,
planowanie głowicy ze sprawdzeniem szczelności i wymienionymi simeringami,
olej, filtr, płyn do chłodnicy i wymieniłem przy okazji 2 świece żarowe bo dwie wymieniłem niedawno.
oraz czyszczenie intercoolera w którym było około 0,5 litra starego oleju :)
Za całość zapłaciłem 1200.
Co do gwarancji to oczywiście otrzymałem tylko na to co robiłem na warsztacie.
Normalne że nikt nie udzieli mi jakiejkolwiek gwarancji na to czego nie zrobił.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 420 ] SDi padł pomocy!
biniu31 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Wrz 06, 2014 17:37
Adrian
Brak nowych postów [R45 2.0 idt] PRZEPŁYWOMIERZ znowu padł. pomocy
huzar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Wrz 09, 2009 10:55
huzar
Brak nowych postów [R416] Padł silnik. Olej na świecach.
klozub Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Kwi 27, 2009 11:42
seba323
Brak nowych postów [416 Si] chyba zatarty silnik - pomocy
larina Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 30 Sro Mar 09, 2011 23:53
merh
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [416 si] pomocy umylem silnik i za nic nie chce zapalic
boo12 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 04, 2011 21:41
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink