Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:35   [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne

Witam,

Mozę i gdzie to już jest na forum ja tego nie widziałem w dziale tuningu :razz: Dotyczy ulepszenia pompy oraz wysprzeglika sprzęgła hydraulicznego jaki jest u nas w Rover 400 / 45 oraz Mg ZS :wink:

Temat pochodzi w sumie stad:
http://forums.xpowerforum...?t=31042&page=2
Tylko mnie ta cenna dziwi ze 145Funtow za to jak to tyle nie kosztuje :o :lol:

Dobra alternatywa jest dla kogoś komu padł wysprzeglik :wink: Wada tych naszych jest taka ze pompa sprzęgła jest plastikowa i mało to siły wytrzymuje :neutral: Nacisk na sprzęgło jest jakieś 140N czyli 14kg :wink:

A wiec do rzeczy co jest potrzebne:
pompa sprzęgła od Hondy Civic (to czarne to nasza oryginalna pompa sprzęgła) [~90zl]


Wysprzeglik od Hondy Civic [~80zl]


Dalej co jest potrzebne to, to ze trzeba zrobić sobie płytkę żeby można było przykręcić wysprzeglik do bloku skrzyni. Z tym trochę zabawy ale nic trudnego :wink:

Tutaj jeszcze fota tego mocowania:



Oraz kilka przewodów hydraulicznych, do tego polecam sklep: http://www.tubes-international.pl/ maja tam wszystko i za małe pieniądze :wink:

Jedyne coś jeszcze jest potrzebne to zbiorniczek na płyn. Mozna albo kupić używany od Civica albo zrobić sobie samemu :wink: [~25zl]


I to w sumie wszystko :wink: Za około 200zl, da się tez taniej bo są tańsze zamienniki mieć znów sprawne sprzęgło :wink:

Do Rovera pompa i wysprzeglik kosztują od Delphi ~600zl :wink: Według ludzi co maja od Civica zamontowany system sobie chwalą ze lepiej to działa niż oryginalne :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sob Lis 17, 2012 15:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 28, 2011 21:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jago 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 211
Skąd: Dzikowiec



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 22:17   

A da sie takie cos do R200 ?;) bo linka ciezko działa
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 22:28   

nie da się to polizać własnego łokcia (chyba, że się rękę utnie) a przy zakładaniu hydrauliki do R200 to nie będzie potrzebne, więc się da.
Zastanawiam się, czy miedziane przewody hamulcowe z metra nie byłyby tu dobrym rozwiązaniem, tylko końcówki dobrać... no i czy do benzyny też również podejdzie :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 16, 2012 20:52   

sTERYD, Podejdzie jak najbardziej do benzyniaka to jest to wszystkich modeli z PG1 :wink:

[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 20:52 ]

http://www.youtube.com/wa...feature=related

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 19:05   Re: [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne

ktos to probowal u siebie zapodac ?? ?
 
 
RUDiCK 




Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 84
Skąd: Olkusz



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 10:53   Re: [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne

Mam pytanko do ludzi tu na forum, czy ktos juz wypróbował ten pomysl z wymiana ukladu na hondowski. Chodzi o to ze ja spedzilem wczoraj caly dzien montujac cos takiego i dupa. Wysprzeglik chodzi w duzo mniejszym zakresie jak Roverowski i nie da sie dobrze wysprzeglic. :bezradny:

A druga sprawa to na zdjęciu wyżej łapa skrzyni jest obrócona o 180stopni i czy jest możliwe jej obrócenie bez rozbierania skrzyni. Ja co prawda dorobilem sobie juz mocowanie w miejsce oryginalnego i tam tez umiescilem wysprzeglik hondowski, ale zastanawiam sie czy to moze nie ma wplywu na dzialanie ukladu - chociaz nie wydaje mi sie to mozliwe.

A trzecia sprawa to sama łapa skrzyni, u mnie pracuje bardzo lekko, oczywiscie w malym zakresie obrotowym - i to wiem ze jest prawidlowe, natomiast zastanawia mnie czy luz osiowy (ok 2mm) jest normalny. Chodzi o to ze cala łapa lekko sie wsuwa i wysuwa ze skrzyni.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 06, 2012 12:56   

RUDiCK napisał/a:

A druga sprawa to na zdjęciu wyżej łapa skrzyni jest obrócona o 180stopni i czy jest możliwe jej obrócenie bez rozbierania skrzyni

roznitować/rozciąć mocowanie i przespawać w inne położenie, bo nawet jak rozbierzesz skrzynie to miejsce na przykrecenie łapek do łożyska jest tylko po 1 stronie wałka chyba.

RUDiCK napisał/a:
A trzecia sprawa to sama łapa skrzyni, u mnie pracuje bardzo lekko, oczywiscie w malym zakresie obrotowym - i to wiem ze jest prawidlowe, natomiast zastanawia mnie czy luz osiowy (ok 2mm) jest normalny. Chodzi o to ze cala łapa lekko sie wsuwa i wysuwa ze skrzyni.

to jest normalne :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
RUDiCK 




Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 84
Skąd: Olkusz



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 21:01   

Markzo napisał/a:


RUDiCK napisał/a:
A trzecia sprawa to sama łapa skrzyni, u mnie pracuje bardzo lekko, oczywiscie w malym zakresie obrotowym - i to wiem ze jest prawidlowe, natomiast zastanawia mnie czy luz osiowy (ok 2mm) jest normalny. Chodzi o to ze cala łapa lekko sie wsuwa i wysuwa ze skrzyni.

to jest normalne :)

Uff no to mnie pocieszyłeś :mrgreen: , bo juz myslalem ze to jakas usterka. Juz wystarczajaco sie wykosztowałem przy wymianie sprzęgła i teraz jeszcze ten nieszczęsny uklad wysprzęglania - nie bardzo wiem co dalej robic.
 
 
HarryKelso
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 09, 2012 18:58   

RUDiCK a mógłbyś dac fotki swojej pracy jak to wygląda??? Ja mam zamiar tez tego spróbować. Możesz napisac jakich wężyków czy rurek użyłeś??
 
 
RUDiCK 




Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 84
Skąd: Olkusz



Wysłany: Pią Maj 11, 2012 09:18   

HarryKelso napisał/a:
RUDiCK a mógłbyś dac fotki swojej pracy jak to wygląda??? Ja mam zamiar tez tego spróbować. Możesz napisac jakich wężyków czy rurek użyłeś??


Fotki bardzo chetnie bym wstawil tylko problem w tym, ze tak jak opisalem w poscie wyzej nie działa mi to jak trzeba. A poki co nie wypowiedzial sie tu na naszym forum jeszcze nikt kto by cos takiego zalozyl. Z tego co zrozumiałem z forum angielskiego (a moj angielski do najlepszego nie należy wiec poprawcie mnie jesli sie myle) wynika ze faktycznie ten skok wysprzeglika od hondy jest mniejszy, ale tam pisza ze wystarcza do poprawnego wysprzeglania, u mnie niestety nie dzial jak trzeba (wysprzeglenie jest niewystarczajace). Podejrzewam ze moze byc problem z dokladnym odpowietrzeniem, nie wiem tez czy ulozenie przewodów ma znaczenie, dlatego chcialem sie kogos poradzic w tym temacie.
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 09:29   

poprawcie mnie jeśli to ja się będę mylił, tylko proszę nie śmiejcie bo biorę to na "chłopski rozum".
Jeśli RUDiCK mówi, że "nie wysprzęgla dokłanie/do końca" , a sam wysprzęglnik jest po prostu mniejszy (wnioskuję po pierwszym zdjeciu w temacie), to czy tego mocowania (wykonanego z blachy) nie można tak wymierzyć aby całość była zamontowana po prostu "bliżej" ? W sensie, że byłaby "krótsza" droga do przebycia dla wysprzęglnika ?

sorki za brak fachowego nazewnictwa poszczególnych elementów, mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi :) :P
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 11:07   

U mnie po zakupie jak padl wysprzeglik okazalo sie, ze ktos przesuwal mocowania wspornika wysprzeglika, bo wnioskuje uznal ze ta blacha jest za slaba, wiec ja ospawal oraz dolozyl 5 mm pierscien pod sama pompke, by to wzmocnic, a zeby wysprzeglik, dokladnie sie opieral o wspornik, bo oryginal ktory zalozylem juz taki idealny nie jest.

Poszukam w garazu , jak mam jeszcze to zrobie foto. O tyle o ile przesunal pompke pierscieniem o tyle przesunal mocowanie wspornika na srubach :) czyli dziury na sruby montazowe byly przesuniete :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
HarryKelso
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 17, 2012 19:16   

A czy ktos ma może rysunek i wymiary tego uchwytu montażowego bo moj mechanik twierdzi ze mu to zajmie bez rysunku z 3 dni (samo zrobienie uchwytu). Prosze o pomoc bo auto stoi juz 2 tygodnie i lipę mam:(:(
 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Sob Cze 02, 2012 00:59   

Ja mam zmieniony zestaw wysprzęglika i pompy sprzągla.

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#620705
_________________
ROVER 420 SDi zmienił właściciela 28.07.2012r.
Mazda 6 sport kombi
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 17, 2012 21:50   

Dodam jeszcze ze można kupić od Land Rovera Freelander zestaw cały pompa + wysprzęglik za nie cale 270zl

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
piniuboss 



Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 1



Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 21:01   

Remigiusz, witaj, napewno bedzie dzialal wysprzeglik do freelandera. ja mam mg zs 180
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214 Si] 98 Sprzęgło z 216
Zibski Tuning mechaniczny 22 Czw Sie 28, 2008 08:57
kamil_luczak
Brak nowych postów [R45 idt] sprzęgło spiekowe
lukasz17 Tuning mechaniczny 26 Sob Kwi 06, 2013 20:26
lukasz17
Brak nowych postów [K-series] Sprzęgło 200mm
sebeks Tuning mechaniczny 6 Sro Sty 28, 2015 12:52
sebeks
Brak nowych postów [R820T] Wzmocnione sprzęgło
które wybrać ?
Konix Tuning mechaniczny 31 Sro Cze 03, 2009 20:58
dobryziom
Brak nowych postów [iDT SDi TI] jakie mocniejsze sprzęgło?? cywilno sportowe
borek88 Tuning mechaniczny 53 Sob Gru 29, 2012 00:12
gwidon1701



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink