Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Proszę o pomoc. Wczoraj zapaliła się żółta kontrolka awarii silnika w moim Roverku 25 diesel. I nie wiem o co chodzi. Cały czas świeci. Samochód jedzie jak zawsze, silnik pracuje tak samo W instrukcji Rover 25 jest informacja, że można jeździć ale należy to sprawdzić u specjalisty. Przeraziłem się bo nie wiem co mnie czeka, jaki koszt naprawy, czy mam jechać do elektryka czy mechanika ? Czy ktoś z Was już miał taką sytuację. Pozdrawiam Mario
Ostatnio zmieniony przez szoso Sob Gru 03, 2011 08:15, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 22:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pią Gru 02, 2011 12:46
Mario25, jak leszczu, radzi - pod kompa podepnij w Poznaniu na pwno jest testbook, nie kojarzę na pewno ale wydaje mi się że do PHJowi też masz niedaleko
najpierw sprawdz przeplywomierz jezeli nie poczules duzego spadku mocy tzn ze moze on sie skonczyl, albo taki slaby sygnal daje, ze wywalilo check. Podmien z kims na sprawdzenie i sie dowiesz. Chyba przed 2003 lub 04 kasowal sie blad sam, pozniej sie zapisywal i kasowal po ilus cyklach odpalenia i gaszenia - zimny cieply silnik.
Mozesz soprawdzic jak nie masz nikogo z drugim takim autem , odpiac i sprawdzic dynamike bez wpietej przeplywki , jezeli roznica jest duuuza to moze to byc przeplywomierz
Jezeli nie ma roznicy, to lepiej podjechac na komputer
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 76 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią Gru 02, 2011 20:28
joker83 napisał/a:
a jak można przepływomierz przeczyscic? czy to cos da?
Ja przeczyściłem preparatem do odtłuszczania na bazie benzyny. Uratowałem tak swój i kumpla w seacie alhambra 1,9 TDi, ale na 1 przepływomierz, to pół puszki zużywałem, ale działa!
bociannielot, powodowal na pewno w autach po 2003 przerabialem i sprawdzalem w obu swoich ZR-ach
PS. czyszczenie pomaga jak caly uklad zyje, a jest jedynie zabrudzony, wazne zeby nic co zostawia maz na przeplywce nie psikac, zadne WD itp, benzyna aceton - ok wpisz w szukajce czysczenie przeplywomierza i znajdziesz duuuuzo info
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Polecam zmywacz do gaźników.
Czyściłem tym EGR w landku.
Żaden inny płyn nie chciał nagaru rozpuścić a ten moment i wszystko lśniło.
Płyn szybko odparowuje i nie pozostawia tłustego nalotu.
Sprawdziłem. Po odłączeniu przepływomierza silnik pracuje tak samo. Ale są kolejne objawy. Zdarza się, że nie odpali silnik . Ale po 30-60 minutach odpala. Podjechałem do mechanika. Podłączył komputer. Wynik "Pojazd jest sprawny". Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie przyczyną jest CZUJNIK PRĘDKOŚCI WAŁKA LUB WAŁU. Podobno sam czujnik nie jest drogi + robocizna.
ten czujnik to CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU ja juz widzialem takie objawy w silnikach diesel w ford mondeo i fiat punto własnie mojemu koledze sie tak robilo jechal a tu nagle check sie zapalal i auto gaslo musial odczekac chwile i po kilkunastu minutach mogl znowu odpalic auto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum