Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Brak ssania oraz problemy z obrotami silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Brak ssania oraz problemy z obrotami silnika
Autor Wiadomość
Robsajson 




Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 35
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Gru 17, 2011 17:41   [R400] Brak ssania oraz problemy z obrotami silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam,

Otóż jak wiele osób mam ten sam problem.Obroty falują na zimnym silniku a na ciepłym potrafią spajść poniżej normalnych po wysprzęgleniu.
Na zimnym nie ma ssania.
Dzisiaj sprawdziłem silnik krokowy i po zdemontowaniu zgodnie z radą znalezioną na forum zrobiłem jego test,który potwierdził jego działanie.
Co jeszcze mam sprawdzić i jak sprawdzić pod kątem poprawności lub nie przepustnicę? Ta z kolei zamyka się normalnie i nie zacina.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sob Gru 17, 2011 18:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 17, 2011 17:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 18:36   

Po odpalaniu zimnego silnika nie masz obrotów na poziomie 1200?
 
 
 
Robsajson 




Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 35
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Gru 17, 2011 18:45   

Nie, nie mam.Brak ssania jest właśnie :cry:
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 18:57   

No to sprawdź na początek czujnik temperatury, który podaje sygnał do komputera samochodu: http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm Jeśli on podaje błędne dane, to krokowiec nie będzie działał. :wink:
 
 
 
Robsajson 




Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 35
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Gru 17, 2011 20:47   

Musze Multimetr uruchomić w końcu i pomierzyć ten czujnik.Krokowiec działa ale czy poprawnie to nie wiem.
Sąsiad ma taki sam silnik więc może uda mi się od niego krokowca na podmianę wydębić na chwilę.

Przed chwilą zrobiłem wypad do sklepu i po odpaleniu były normalne obroty ale po dodaniu gazu wskoczyły na 1200 ,dalej falują.
Termostat jest chyba walnięty bo wskazówka zatrzymuje się trochę przed połową.
Muszę zrobić reset komputera ale pilot mi trochę kuleje a boję się ,że po podpięciu aku będzie wyć.Polutuję płytkę i jak będe pewny pilota zrobię reset.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 17, 2011 20:57   

Resetu kompa w Roverze w ten sposób nie zrobisz. Możesz jedynie zresetować ustawienia przepustnicy. Kluczyk w pozycję II ustaw i 5 razy gaz do dechy.
Cytat:
Termostat jest chyba walnięty bo wskazówka zatrzymuje się trochę przed połową

Tak ma być właśnie.
 
 
 
Robsajson 




Dołączył: 05 Gru 2011
Posty: 35
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 23:37   

Muszę te wszystkie sztuczki sobie wyszukać jak reset przepustnicy,synchronizacje pilota itp i gdzieś pozapisywać.
Dzięki za cynk.Jutro Pomierzę czujnik i załatwię sprawę z przepustnicą.


Edit:
Reset przepustnicy nic nie dał.
Sprawdziłem szczelność układu podciśnienia i wydaje się ,że wszystko jest ok.
Obroty powróciły do poprzedniego stanu.

[ Dodano: Sro Gru 21, 2011 21:04 ]
Chyba jednak mam uwaloną sonde.Spalanie w mieście przy dużych korkach to prawie 12 l/100.Bardziej ekonomicznie niż teraz jeżdżę się już nie da.Musze do kumpla na diagnostykę podjechać ,żeby się upewnić.Sondy nie są drogie więc jakoś dam radę :wink:

[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 00:25 ]
Wyczyściłem przepustnice z krokowcem,po synhronizacji obrotry szaleja tylko na zimnym.Przepustnica się wiesza.
jedno i drugie do wymiany

[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 21:35 ]
Dobrałem się jeszcze raz do przepustnicy,krokowca i kopułki.
Wszystko dokładnie wyczyściłem i zauważyłem ,że przepustnica bo zamknięciu nieco się blokuje.Obroty na ciepłym silniku wróciły do normy (zasyfiona nagarem kopułka) ale ssania jak nie było tak nie ma :cry:

[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 23:37 ]
już wiem wszystko :mrgreen:
Przepustnica jest na 100% do wymiany bo jakiś osioł ułamał ,,zderzak" :roll:
Nie wiem dlaczego wcześniej tego nie zauważyłem :/
Temat można zamknąć :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Problemy z obrotami
fluRRe Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Kwi 24, 2008 20:20
fluRRe
Brak nowych postów [R45]biały dym i brak mocy oraz nierówna praca silnika
jarekkuchnio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lut 08, 2012 23:59
jarekkuchnio
Brak nowych postów [R400] Kontrolka ładowania oraz brak wspomagania
Dannybow Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Lis 16, 2016 07:02
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r400 1,6 16v 99r.] Problem z obrotami silnika.
daro76 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Maj 20, 2010 15:14
daro76
Brak nowych postów [R400] Przyszła odwilż, problemy z uruchomieniem silnika
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Pią Sty 14, 2011 10:36
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink