Wysłany: Pon Gru 12, 2011 21:25 [R400] Włączający się alarm - nie krańcówki
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam wszystkich,
Mam problem z alarmem, który nie daje mi spokoju i włącza się wtedy kiedy nie ma takiej potrzeby.
Krańcówki w drzwiach wyczyściłem, poszedł w ruch "kontakt" spray i myślałem, że będzie ok.
Niestety nie jest Alarm włącza się raz na jakiś czas, zdarza się co dwa, trzy dni.
1) Czy na uzbrojonym alarmie otwarcie klapy bagażnika powinno włączyć alarm?
U mnie mogę otworzyć bagażnik np z kluczyka, ogólnie jakby nie było alarmu.
2) Czy w masce przedniej jest gdzieś krańcówka? Nie widziałem jej, a na forum znalazłem tematy (dotyczące R200), że siedzi w zamku. Czy w R400 też tak jest?
3) Czy zamykając z kluczyka nie uzbraja się czujka ruchu? Wydaje mi się, że kiedyś przeczytałem gdzieś taką informację, ale teraz nie mogę nigdzie tego znaleźć. Chcę wyeliminować jej winę. Bo zamykanie z kluczyka nie ma wpływu, alarm również potrafi się uruchomić.
4) W RAVE znalazłem tylko schemat w którym jest wzięty pod uwagę boot/tail door latch switch-C (obok Drivers door open swich-A i passenger/rear door open-B) Czyli wskazuje, że są te czujki. Niestety nie mogę znaleźć żadnego opisu do tego czy są na pewno w zamkach. Może ktoś widział coś takiego? Pomocy Panie i Panowie.
Pozdrawiam
_________________ Chcesz zrobić coś dobrze?
Zrób to sam.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 12, 2011 21:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na probe odlacz zupelnie (wypnij i zaizoluj konektory) wszystkie krancowki w drzwiach. Samochod bedzie traktowal to jako zamkniete drzwi. Odlacz tez czujnik ruchu (wyszarpnij go i odlacz). W okolicach wentylatora ale chyba miedzy wentylatorem a zderzakiem bedzie wtyczka dwupinowa od zamka, rozlacz ja i zepnij dwa piny idace w strone komputera, rowniez bedzie to znak ze maska zamknieta. A co do bagaznika to tez mi nie zalacza alarmu, nie wiem czy to seryjne czy jakies pogmeranie poprzedniego wlasciciela, wiem jedynie ze na otwartym bagazniku jak zalacze alarm to zaczyna migac 3 razy dopiero po zamknieciu maski
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Gru 14, 2011 17:55
Chłopaki, były o tym tematy...
Więc tak:
-Przy zamykaniu z kluczyka ma NIE używać czujnika ultradźwiękowego.
-W zamku klapy są styczniki od zamka.
-W zamku bagażnika są fabryczne styczniki od zamka (i włączania lampki przy okazji). czasem mogą nie łączyć.
Otwarcie bagażnika z kluczyka nie powinno włączać alarmu.
-yogibear, wg. mnie na bank nie łączy Ci któraś krańcówka drzwi.
Też się z nimi męczyłem. Ja pocynowałem ich styki, oraz w tylnych drzwiach pod te gumowe kapturki wsunąłem kawałek drucika, żeby zamknięte drzwi trochę dalej krańcówkę przesuwały. Po problemie
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Tak sobie mysle ze moze byc jeszcze przetarty przewod od krancowki gdzies pod wykladzina i lapie mase, ale z drugiej strony gdyby mialo cos byc z krancowkami to jesli dzialo by sie na postoju, to w czasie jazdy tym bardziej i zalaczala by Ci sie kontrolka i zapalala lampka w podsufitce.
A jak nie to, to pozostaje problem w elektryce centralnego.
Krancowki byly sprawdzone, zostaly wyczyszczone, a alarm dalej sie wlaczal. Zgodnie z sugestia owinalem "wypustki" krancowek izolacja zeby byly grubsze i dalej przesuwaly sie przy zamknieciu drzwi. Podzialalo, ale czekam jeszcze minusowych temperatur zeby miec 100% pewnosci.
truten23 dzieki za sugestie ktore w moim przypadku pomogla
_________________ Chcesz zrobić coś dobrze?
Zrób to sam.
Najłatwiej sprawdzić czy to krańcówka zostawiając lampkę na pozycji włączonej podczas otwarcia drzwi.
Gdy zaczyna samochód wyć i pali się lampka to na 100% jest to wina krańcówki.
Ja u siebie czyściłem już wiele razy krańcówkę (bo mam tylko z jedną problem) i nadal się włącza czasem alarm.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
To ja wywal i zaizoluj. Alarm i tak zalacza sie gdy wyczuje jakis ruch przy zamku wiec jak ktos Ci wejdzie przez te drzwi to i tak zacznie wyc. Jedyne co to lampka nie bedzie Ci sie zalaczac na te drzwi i trzykrotne migniecie nie bedzie potwierdzeniem zamkniecia tych drzwi.
A jesli tyle razy czysciles to moze przewod lapie gdzies mase.
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Gru 17, 2011 10:08
Mi po zrobieniu blacharki też włączał się alarm i nie wiedziałem czemu skoro wcześniej było ok. Pojechałem do lakiernika i ustawiliśmy lepiej ucho od zamka - tego w nadwoziu, tak by drzwi zamykały się lepiej i dotykały bardziej krańcówek. Problem znikł.
Zmniejsz temperaturę nawiewu i zobacz czy się będzie alarm włączał. Stygnące wyloty powietrza u mnie powodowały włączanie alarmu, teraz mam nadmuch ustawiony na niższą temp. i jest ok. W drugim miałem taki przypadek że krańcówka od maski silnika rozłączała i się alarm włączał. Obserwuj zachowania migaczy po zamknięciu samochodu. Ile razy migają?
Po zamknięciu pilotem światła awaryjne migały 3-krotnie a alarm uzbrajał się (szybkie mruganie kontrolki przy drzwiach). Po uzbrojeniu auto zaczynało wyć.
Problem tkwił w zamku bagażnika, chodź nic na to nie wskazywało. Kontrolka na desce nigdy nie mrugała podczas jazdy, a lampka i kontrolka zapalała się prawidłowo przy podnoszeniu klapy lub gdy bagażnik był niedomknięty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum