Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214] Problem z paleniem i obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214] Problem z paleniem i obrotami
Autor Wiadomość
vandell 



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 1
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 20, 2011 18:08   [Rover 214] Problem z paleniem i obrotami
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich na forum. Mój problem wygląda następująco. Od niedawna jestem posiadaczem Rovera 214 z 1997 roku z silnikiem 1.4 75KM. Są dwie usterki (nie wiem czy powiązane ze sobą) które muszę wyeliminować, jedna bardziej, druga mniej uciążliwa. Zacznę od tej poważniejszej.

1. Samochód od czasu do czasu nie chce zapalić. Dzieje się tak, że wsiądę w niego, pojadę na chwilę coś załatwić, tam go zgaszę, odpalę ponownie, wrócę, zgaszę go i gdybym chciał go odpalić drugi raz to nie ma takiej możliwości. Wszystko zachowuje się normalnie, zapłon, immobiliser, rozrusznik kręci tak jak powinien ale silnik nie odpala. Dzisiaj jak zdażyło mi się to już trzeci raz spróbowałem go odpalić na popych i od razu zapalił. Za drugim razem zdjąłem i przeczyściłem kopułkę, było tam trochę jakiejś wilgoci czy czegoś mokrego w każdym razie. Za pierwszym razem kręciłem go aż do rozładowania akumulatora i po ponownym naładowaniu samochód odpalił. Pompę paliwa słychać czyli ona chodzi normalnie. Jaka może być przyczyna? Boję się już nawet nim jeździć bo zaparkuję gdzieś, lub co gorsza zgaśnie mi przypadkiem gdzieś na światłach i dalej nie pojadę.

2. Jak auto już odpala to zdaża się, że łapie wysokie obroty, np. gdy jadę i obroty mam na 3000 to jak zrzucę bieg obroty nie spadają, tylko trzymają się na tym samym poziomie dopóki nie przygazuję na jałowym biegu, wtedy spadają (nie zawsze do odpowiedniego poziomu, najczęściej zdarza się tak, że trzyma trochę za wysokie obroty w granicach 1200-1500. Nie falują, tylko jak zatrzyma się na jednym poziomie to trzyma się dopóki nie dodam gazu.

Starałem się w miarę jasno opisać swój problem ale moja wiedza na temat takich spraw nie jest zbyt wielka więc proszę o wyrozumiałość. Jakby ktoś rozgryzł mój problem to fajnie by było jakby był w stanie określić ile może wynieść naprawa. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pzdr.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 20, 2011 18:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 20, 2011 18:18   

vandell napisał/a:
2. Jak auto już odpala to zdaża się, że łapie wysokie obroty, np. gdy jadę i obroty mam na 3000 to jak zrzucę bieg obroty nie spadają, tylko trzymają się na tym samym poziomie dopóki nie przygazuję na jałowym biegu, wtedy spadają (nie zawsze do odpowiedniego poziomu, najczęściej zdarza się tak, że trzyma trochę za wysokie obroty w granicach 1200-1500. Nie falują, tylko jak zatrzyma się na jednym poziomie to trzyma się dopóki nie dodam gazu.

Przeczyść silniczek krokowy i przepustnice, możesz również lekko poluzować linkę gazu. :wink:
vandell napisał/a:
1. Samochód od czasu do czasu nie chce zapalić. Dzieje się tak, że wsiądę w niego, pojadę na chwilę coś załatwić, tam go zgaszę, odpalę ponownie, wrócę, zgaszę go i gdybym chciał go odpalić drugi raz to nie ma takiej możliwości. Wszystko zachowuje się normalnie, zapłon, immobiliser, rozrusznik kręci tak jak powinien ale silnik nie odpala. Dzisiaj jak zdażyło mi się to już trzeci raz spróbowałem go odpalić na popych i od razu zapalił. Za drugim razem zdjąłem i przeczyściłem kopułkę, było tam trochę jakiejś wilgoci czy czegoś mokrego w każdym razie. Za pierwszym razem kręciłem go aż do rozładowania akumulatora i po ponownym naładowaniu samochód odpalił. Pompę paliwa słychać czyli ona chodzi normalnie. Jaka może być przyczyna? Boję się już nawet nim jeździć bo zaparkuję gdzieś, lub co gorsza zgaśnie mi przypadkiem gdzieś na światłach i dalej nie pojadę.

A tutaj do sprawdzenia/wymiany świece, przewody, palec, kopułka, cewka. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [r214]problem z paleniem
eva. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Gru 21, 2010 19:35
eva.
Brak nowych postów [214i 97] problem z paleniem
immk83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Sro Kwi 09, 2008 08:21
immk83
Brak nowych postów [Rover 200] - Problem z obrotami
rafii9 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Gru 06, 2013 21:56
zdzichu
Brak nowych postów [Rover 200]Problem z obrotami i napięciem. Pomocy!!
MaciejGdynia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Sie 02, 2011 17:49
MaciejGdynia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink