Wysłany: Wto Gru 20, 2011 18:08 [Rover 214] Problem z paleniem i obrotami
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich na forum. Mój problem wygląda następująco. Od niedawna jestem posiadaczem Rovera 214 z 1997 roku z silnikiem 1.4 75KM. Są dwie usterki (nie wiem czy powiązane ze sobą) które muszę wyeliminować, jedna bardziej, druga mniej uciążliwa. Zacznę od tej poważniejszej.
1. Samochód od czasu do czasu nie chce zapalić. Dzieje się tak, że wsiądę w niego, pojadę na chwilę coś załatwić, tam go zgaszę, odpalę ponownie, wrócę, zgaszę go i gdybym chciał go odpalić drugi raz to nie ma takiej możliwości. Wszystko zachowuje się normalnie, zapłon, immobiliser, rozrusznik kręci tak jak powinien ale silnik nie odpala. Dzisiaj jak zdażyło mi się to już trzeci raz spróbowałem go odpalić na popych i od razu zapalił. Za drugim razem zdjąłem i przeczyściłem kopułkę, było tam trochę jakiejś wilgoci czy czegoś mokrego w każdym razie. Za pierwszym razem kręciłem go aż do rozładowania akumulatora i po ponownym naładowaniu samochód odpalił. Pompę paliwa słychać czyli ona chodzi normalnie. Jaka może być przyczyna? Boję się już nawet nim jeździć bo zaparkuję gdzieś, lub co gorsza zgaśnie mi przypadkiem gdzieś na światłach i dalej nie pojadę.
2. Jak auto już odpala to zdaża się, że łapie wysokie obroty, np. gdy jadę i obroty mam na 3000 to jak zrzucę bieg obroty nie spadają, tylko trzymają się na tym samym poziomie dopóki nie przygazuję na jałowym biegu, wtedy spadają (nie zawsze do odpowiedniego poziomu, najczęściej zdarza się tak, że trzyma trochę za wysokie obroty w granicach 1200-1500. Nie falują, tylko jak zatrzyma się na jednym poziomie to trzyma się dopóki nie dodam gazu.
Starałem się w miarę jasno opisać swój problem ale moja wiedza na temat takich spraw nie jest zbyt wielka więc proszę o wyrozumiałość. Jakby ktoś rozgryzł mój problem to fajnie by było jakby był w stanie określić ile może wynieść naprawa. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pzdr.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 20, 2011 18:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
2. Jak auto już odpala to zdaża się, że łapie wysokie obroty, np. gdy jadę i obroty mam na 3000 to jak zrzucę bieg obroty nie spadają, tylko trzymają się na tym samym poziomie dopóki nie przygazuję na jałowym biegu, wtedy spadają (nie zawsze do odpowiedniego poziomu, najczęściej zdarza się tak, że trzyma trochę za wysokie obroty w granicach 1200-1500. Nie falują, tylko jak zatrzyma się na jednym poziomie to trzyma się dopóki nie dodam gazu.
Przeczyść silniczek krokowy i przepustnice, możesz również lekko poluzować linkę gazu.
vandell napisał/a:
1. Samochód od czasu do czasu nie chce zapalić. Dzieje się tak, że wsiądę w niego, pojadę na chwilę coś załatwić, tam go zgaszę, odpalę ponownie, wrócę, zgaszę go i gdybym chciał go odpalić drugi raz to nie ma takiej możliwości. Wszystko zachowuje się normalnie, zapłon, immobiliser, rozrusznik kręci tak jak powinien ale silnik nie odpala. Dzisiaj jak zdażyło mi się to już trzeci raz spróbowałem go odpalić na popych i od razu zapalił. Za drugim razem zdjąłem i przeczyściłem kopułkę, było tam trochę jakiejś wilgoci czy czegoś mokrego w każdym razie. Za pierwszym razem kręciłem go aż do rozładowania akumulatora i po ponownym naładowaniu samochód odpalił. Pompę paliwa słychać czyli ona chodzi normalnie. Jaka może być przyczyna? Boję się już nawet nim jeździć bo zaparkuję gdzieś, lub co gorsza zgaśnie mi przypadkiem gdzieś na światłach i dalej nie pojadę.
A tutaj do sprawdzenia/wymiany świece, przewody, palec, kopułka, cewka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum