Witam
Czytając forum VW wpadł mi temat o KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY 216. Słynne 0.216 które tak często "goszczą" w VW. Oto link do strony streetracing.pl
http://www.racingforum.pl...showtopic=71676
Zastanawiam się czy jest możliwość zamontowania w naszych wtryskiwaczach, zarówno w wersji SDI jak i SD.
Przy okazji chciałem zapytać (nie zaśmiecać forum) czy jest możliwość przerobienia lub zamontowania w naszej pompie wtryskowej większego wałka (tak jak to robią w VW MkII z 10 mm wałka przechodzą na 11 mm i różnica jest odczuwalna). A jaki tak faktycznie mamy śr. wałek w pompie wtryskowej, czy nasze pompy różnią się od VW i nie możemy mówić o takich modach:?:
Czekam na wasze opinie na ten temat.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 25, 2010 10:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z materiałów jakie zamieszczam poniżej w linku:
http://www.vepump.cn/CZB.htm (trzeba poszukać Rover z silnikiem 20T2R - jest na liście)
CZ-B.414 118 0 460 414 118 E RR6580 VE4/11F2250L619 ROVER 20T2R
Oznaczenia rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch:
V - rozdzielaczowa pompa wtryskowa
E - wielkość wtryskiwanej dawki
4 - liczba wylotów
11 - średnica tłoka w [mm]
F - regulator odśrodkowy
2250 - nastawiona max. prędkość obrotowa pełnego obciążenia
L - kierunek obrotów (L - lewy)
619 - kolejny numer wykonania
Wynika, że R SDI mają pompy wtryskowe z wałkiem 11 mm. Czyli możliwości pompy są duże. Jedynie co może ograniczać przed przyrostem mocy to wtryskiwacze. Dlatego pytanie czy jest możliwość założenia samych końcówek tzw. 216 (0.216mm średnicy otwory) albo założenia o większej średnicy otworów - tylko od jakiego R- może TD4 . Wówczas auto na pewno nabrało by wigoru.
Czy jest możliwość przełożenia wałka z pompy elektronicznej VP37 (czyli 11 mm) do pompy mechanicznej VP21. Moim zdaniem różnią się tylko górą - sterowaniem.
Pytanie: jakiej średnicy jest wałek w pompie mechanicznej
_________________ Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sob Lut 27, 2010 15:54
Najlepiej by było odwiedzić jakiś skład, hurtownie końcówek wtryskowych, mieć ze sobą swoje od Rovera i dopasować coś od innego auta ( z większa mocą, większa pojemnością ale podobna ilością garów) a wszystko sprawdzać w autodacie czy ciśnienia otwarcia są takie same lub podobne. Czasami trzeba w niektórych autach poddać końcówki toczeniu żeby pasowały w korpusy. Dlatego w TDI jest prościej bo tam wkładają większe wtryski od od innych silników(2.5tdi) a te dużo wydajniejsze robią firmy typu "fratelli bosio" ale do innych marek raczej nie produkują. Pytanie się rodzi od razu takie: ile jest ktoś w stanie zapłacić za taki zestaw wtryskowy wydajniejszy bo jeśli my tu rozmawiamy ze cena końcowa byłaby powiedzmy nim 1500 zl to jest to jeszcze możliwe. Jeśli ktoś oczekuje ze wymiana będzie kosztować 500 zl na nowych częściach, regulacjach i nie daj boże przetaczaniu to myślę ze warto zakończyć dyskusje. Wymiana wtrysków była by podstawa do uzyskania większych mocy niż sam program.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No widzę że w końcu jakiś rozwojowy temat. Bardzo byśmy prosili o konkretne wypowiedzi jakichś pompiarzy albo ich znajomych(chodzi o konkrety a nie domysły)
Szkoda tylko że u nas w odróżnieniu od vw piętą achillesową jest skrzynka biegów, która grubsze mody bardzo źle znosi.
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
Czy jest możliwość przełożenia wałka z pompy elektronicznej VP37 (czyli 11 mm) do pompy mechanicznej
testowalismy takie rzeczy w starych pompach vw i da sie przelozyc glowiczke z tloczkiem z pompy sterowanej elektronicznie do pompy mechanicznej. W zaleznosci od tego czy autko ma wtrysk bezposredni lub posredni nalezy rowniez dobrac fale. Wazne zeby pompa "dawca" miala tloczek pracujacy w ta sama strone
Jezeli ktos ma wiecej pytan o pompy polecam uzytkownika "Trochim" z forum vwgolf.pl
kolin napisał/a:
mieć ze sobą swoje od Rovera i dopasować coś od innego auta
ważne zeby kąt rozpylania sie zgadzal bo samo "dopasowanie" to pewnie bedzie male piwo
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 20:20
zaprzal napisał/a:
ważne zeby kąt rozpylania sie zgadzal bo samo "dopasowanie" to pewnie bedzie male piwo
No przetoczysz i będzie pasować w korpusy, tylko to kosztuje. Ciśnienia są jeszcze do regulacji ważne żeby nie były jedno ciśnieniowe czy też różnice były jakieś drastyczne.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A co panowie powiecie na ingerencję w boost pina (słynne przeróbki na pompie mechanicznej z LDA). Podobno po ustawieniu boost pina na bardziej agresywną - daje znaczne różnice w przyspieszeniu auto oraz elastyczności - nie ukrywając, że może dojść do większego zadymienia z rury ale nie ma nic za darmo
Oto link do strony z forum VW (na pierwszej stronie jest to ładnie opisane z prezentacją zdjęciową):
http://forum.vwgolf.pl/vi...der=asc&start=0
_________________ Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
Heh ja od razu zacząłem grzebać przy pompie kiedy przeczytałem wątek zaprzala na vwgolf.pl u nas w roverkach nie ma "agresywniejszej" strony pina, jest symetryczny.
Ale za to jest plastikowa podkładka którą można usunąć dzięki czemu membrana wciska go głębiej.
A swoją drogą ciekawe jaka pompa jest w wersji SD 10 czy11mm.
A może SD 86KM ma 10mm a SDi 105KM ma 11mm??? Z niecierpliwością czekam na odpowiedź.
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
GRZYBEK82, czyli w wersji SD stożek jest symetryczny - dobrze zrozumiałem?. Jakie wrażenia po zdjęciu podkładki z tworzywa ??. Auto lepiej się zbiera?? Dymi mocno
_________________ Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Mar 11, 2010 21:01
Panowie tak teraz sobie przypomniałem/ pomyślałem, warto było by podjechać do zakładu w którym zajmują się regeneracją wtrysków, mają tam specjalne maszyny i pewnie by coś dopasowali lub rozwiercili obecne końcówki. Bo sama wymiana końcówek/ wtrysków to 11-18 PS
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Są tam dane dotyczące pompy wtryskowej i wtryskiwaczy zarówna do SD jak i SDI. Z tego co przejrzałem po części to wychodzi, że wersje SD miały pompe z wałkiem o fi 11mm natomiast SDI miały wałek 11 mm jak i 10 mm.
Podobne różnice są też we wtryskiwaczach - różne ciśnienia otwarcie pierwszego jak i drugiego.
Ale sami zobaczcie i się wypowiedzcie.
Mamy już jakieś dane - teraz możemy poszukiwać wtrysków bądz końcówek wtrysków od innych aut, które pozwolą nam uzyskać więcej konikow jak pisze kolin w poście wyżej. Czekam na wypowiedzi w tym temacie.
Panowie parę postów wyżej zamieściłem oznaczenia pompy wtryskowej do R o oznaczeniu silnika ROVER 20T2R VE4/11F2250L619. Przecież to oznaczenie dla R w wersji SD lub D. Czyli wychodzi, że R z mechaniczną pompą wtryskową (VP21) posiadają wałek o średnicy 11mm . Reasumując wersja SD ma podstawę do tego aby osiągnąć większą moc przez zastosowanie innych końcówek wtryskiwaczy.
A więc panowie do poszukiwania zamienników o większych parametrach. Do pomocy może posłużyć katalog online części Boscha, który zamieściłem wyżej
[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 00:36 ]
Panowie polecam przeczytanie linka poniżej na temat końcówek wtrysków 0.216
Naprawdę ciekawa sprawa. Myślę, że do naszych R też jest możliwość zainstalowania takich końcówek.
[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 09:38 ] zaprzal pytanko do Ciebie. Masz namiary na cowboy emaila z forum vw golfa. Mam pytanko do niego czy do wtryskiwaczy od Roverka sd oraz sdi (to te same wtryskiwacze) da się wstawić przy jego pomocy końcówki wtrysków 0.216.
_________________ Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
Ładnie temacik rusza do przodu.
Michu1123 symetryczny jest stożek ,więc obracanie go nic nie daje. Co do zdjęć to dużo jest ich na vwgolf.pl , ale najlepiej rozebrać samemu i pooglądać (tylko 4 śrubki)
A jeśli chodzi o dym po modzie z LDA to nie ma go tak strasznie dużo, ja osobiście robiłem to w parze z podniesieniem dawki paliwa i podkręcaniem turbiny.
BANAN na gębie murowany
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
GRZYBEK82, powiedz mi przy okazji ile pompuje Ci turbinka?. Jeśli masz podłączony wskaźnik od turbo to wężyk masz wpięty przy pomocy trójnika na wężu idącym od turbo do WG tak ?.
Jeśli chodzi o mody z LDA w twoim wykonaniu - to rozumiem, że zmniejszyłeś wysokość podkładki o wielkość pozwalającą na większą pracę trzpienia, który rysuje po stożku tak??
_________________ Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
Jako takiego wskaźnika nie mam, mierzyłem ciśnienie zwykłym polskim ciśnieniomierzem KFM wyskalowanym do 2,5bara (znalazłem w garażu)
Więc turbo mniej więcej 1.3bara, dawkę paliwa mocno podkręciłem(dużo dymu) i usunąłem całkowicie podkładkę z boost pina bo po śladzie jaki zostawiała na nim iglica wynikało że tyle brakowało do całkowitego skoku pina,po czym skręcałem dawkę aż dymienie zacznie się mieścić w granicach zdrowego rozsądku.
I tak już jeżdżę 2,5 roku, nic się nie dzieje. Jakiś rok temu wyprułem kata i znów nieznaczny uśmieszek
Dalsze plany to FIMC ,jego brak najbardziej czuć na -25 stopniach mrozu kiedy auto idzie jak wściekłe a w lecie puchnie. Kiedy zagości porządny FIMC to mam przymiarkę na 1,7 bara.
Zobaczymy czy ori wtryski podleją tyle paliwka żeby to hulało
_________________ Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum