Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 SD+I] KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY 216
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 SD+I] KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY 216

Czy jest możliwość zamontowania w naszych R
Autor Wiadomość
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 10:40   [R400 SD+I] KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY 216

Witam :mrgreen:
Czytając forum VW wpadł mi temat o KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY 216. Słynne 0.216 które tak często "goszczą" w VW. Oto link do strony streetracing.pl
http://www.racingforum.pl...showtopic=71676
Zastanawiam się czy jest możliwość zamontowania w naszych wtryskiwaczach, zarówno w wersji SDI jak i SD. :?:
Przy okazji chciałem zapytać (nie zaśmiecać forum) czy jest możliwość przerobienia lub zamontowania w naszej pompie wtryskowej większego wałka (tak jak to robią w VW MkII z 10 mm wałka przechodzą na 11 mm i różnica jest odczuwalna). A jaki tak faktycznie mamy śr. wałek w pompie wtryskowej, czy nasze pompy różnią się od VW i nie możemy mówić o takich modach:?:
Czekam na wasze opinie na ten temat. :cool:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 25, 2010 10:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 20:28   

michu1123 napisał/a:
czy nasze pompy różnią się od VW

O ile dobrze pamiętam to oznaczenie pompy w R to VP-37 i gdzieś czytałem/słyszałem, że ona w jakimś VW występuje / została z niego przejęta...
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 27, 2010 00:30   

Z materiałów jakie zamieszczam poniżej w linku:
http://www.vepump.cn/CZB.htm (trzeba poszukać Rover z silnikiem 20T2R - jest na liście)

CZ-B.414 118 0 460 414 118 E RR6580 VE4/11F2250L619 ROVER 20T2R

Oznaczenia rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch:

V - rozdzielaczowa pompa wtryskowa
E - wielkość wtryskiwanej dawki
4 - liczba wylotów
11 - średnica tłoka w [mm]
F - regulator odśrodkowy
2250 - nastawiona max. prędkość obrotowa pełnego obciążenia
L - kierunek obrotów (L - lewy)
619 - kolejny numer wykonania

Wynika, że R SDI mają pompy wtryskowe z wałkiem 11 mm. :grin: Czyli możliwości pompy są duże. Jedynie co może ograniczać przed przyrostem mocy to wtryskiwacze. Dlatego pytanie czy jest możliwość założenia samych końcówek tzw. 216 (0.216mm średnicy otwory) albo założenia o większej średnicy otworów - tylko od jakiego R- może TD4 :?: . Wówczas auto na pewno nabrało by wigoru.

Czy jest możliwość przełożenia wałka z pompy elektronicznej VP37 (czyli 11 mm) do pompy mechanicznej VP21. Moim zdaniem różnią się tylko górą - sterowaniem.
Pytanie: jakiej średnicy jest wałek w pompie mechanicznej :?:
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 15:54   

Najlepiej by było odwiedzić jakiś skład, hurtownie końcówek wtryskowych, mieć ze sobą swoje od Rovera i dopasować coś od innego auta ( z większa mocą, większa pojemnością ale podobna ilością garów) a wszystko sprawdzać w autodacie czy ciśnienia otwarcia są takie same lub podobne. Czasami trzeba w niektórych autach poddać końcówki toczeniu żeby pasowały w korpusy. Dlatego w TDI jest prościej bo tam wkładają większe wtryski od od innych silników(2.5tdi) a te dużo wydajniejsze robią firmy typu "fratelli bosio" ale do innych marek raczej nie produkują. Pytanie się rodzi od razu takie: ile jest ktoś w stanie zapłacić za taki zestaw wtryskowy wydajniejszy bo jeśli my tu rozmawiamy ze cena końcowa byłaby powiedzmy nim 1500 zl to jest to jeszcze możliwe. Jeśli ktoś oczekuje ze wymiana będzie kosztować 500 zl na nowych częściach, regulacjach i nie daj boże przetaczaniu to myślę ze warto zakończyć dyskusje. Wymiana wtrysków była by podstawa do uzyskania większych mocy niż sam program.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 21:06   

No widzę że w końcu jakiś rozwojowy temat. Bardzo byśmy prosili o konkretne wypowiedzi jakichś pompiarzy albo ich znajomych(chodzi o konkrety a nie domysły)
Szkoda tylko że u nas w odróżnieniu od vw piętą achillesową jest skrzynka biegów, która grubsze mody bardzo źle znosi.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
zaprzal 



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 3
Skąd: bialystok



Wysłany: Pią Mar 05, 2010 08:10   

michu1123 napisał/a:
Czy jest możliwość przełożenia wałka z pompy elektronicznej VP37 (czyli 11 mm) do pompy mechanicznej


testowalismy takie rzeczy w starych pompach vw i da sie przelozyc glowiczke z tloczkiem z pompy sterowanej elektronicznie do pompy mechanicznej. W zaleznosci od tego czy autko ma wtrysk bezposredni lub posredni nalezy rowniez dobrac fale. Wazne zeby pompa "dawca" miala tloczek pracujacy w ta sama strone

Jezeli ktos ma wiecej pytan o pompy polecam uzytkownika "Trochim" z forum vwgolf.pl

kolin napisał/a:
mieć ze sobą swoje od Rovera i dopasować coś od innego auta


ważne zeby kąt rozpylania sie zgadzal bo samo "dopasowanie" to pewnie bedzie male piwo ;)
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 05, 2010 19:10   

Takich informacji jak zaprzal podał brakuje i są cenne. Czekamy na więcej info od tych, którzy coś wiedzą rzeczowego na ten temat.
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Mar 05, 2010 20:20   

zaprzal napisał/a:
ważne zeby kąt rozpylania sie zgadzal bo samo "dopasowanie" to pewnie bedzie male piwo ;)

No przetoczysz i będzie pasować w korpusy, tylko to kosztuje. Ciśnienia są jeszcze do regulacji ważne żeby nie były jedno ciśnieniowe czy też różnice były jakieś drastyczne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 09:26   

A co panowie powiecie na ingerencję w boost pina (słynne przeróbki na pompie mechanicznej z LDA). Podobno po ustawieniu boost pina na bardziej agresywną - daje znaczne różnice w przyspieszeniu auto oraz elastyczności - nie ukrywając, że może dojść do większego zadymienia z rury ale nie ma nic za darmo :lol:
Oto link do strony z forum VW (na pierwszej stronie jest to ładnie opisane z prezentacją zdjęciową):
http://forum.vwgolf.pl/vi...der=asc&start=0
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 14:41   

Znam paru typów co robili takie coś w Astrze F i nic złego się nie stało.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zaprzal 



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 3
Skąd: bialystok



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 09:12   

michu1123, hehe, nie wiedzialem, ze stary opis mojego autorstwa jest tak popularny ;) śmiało polecam ten mod
 
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 20:15   

Heh ja od razu zacząłem grzebać przy pompie kiedy przeczytałem wątek zaprzala na vwgolf.pl u nas w roverkach nie ma "agresywniejszej" strony pina, jest symetryczny.
Ale za to jest plastikowa podkładka którą można usunąć dzięki czemu membrana wciska go głębiej.
A swoją drogą ciekawe jaka pompa jest w wersji SD 10 czy11mm.
A może SD 86KM ma 10mm a SDi 105KM ma 11mm??? Z niecierpliwością czekam na odpowiedź.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 09, 2010 21:23   

GRZYBEK82, czyli w wersji SD stożek jest symetryczny - dobrze zrozumiałem?. Jakie wrażenia po zdjęciu podkładki z tworzywa ?? ??. Auto lepiej się zbiera?? Dymi mocno ??
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 23:56   

GRZYBEK82 napisał/a:
a SDi 105KM ma 11mm???


No chyba napisano to pare postów wyżej...
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 10, 2010 22:43   

GRZYBEK82 napisał/a:
u nas w roverkach nie ma "agresywniejszej" strony pina, jest symetryczny.

Mówimy o symetryczności stożka czy walca - bo to zasadnicza różnica??. Szkoda kolego, że nie wykonałeś żadnego zdjęcia jak to wygląda.
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 21:01   

Panowie tak teraz sobie przypomniałem/ pomyślałem, warto było by podjechać do zakładu w którym zajmują się regeneracją wtrysków, mają tam specjalne maszyny i pewnie by coś dopasowali lub rozwiercili obecne końcówki. Bo sama wymiana końcówek/ wtrysków to 11-18 PS
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 09:38   

Panowie zajrzyjcie sobie na stronkę z częściami bosch-a:
http://bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/
i klikamy na katalog części online (prawa strona).


Są tam dane dotyczące pompy wtryskowej i wtryskiwaczy zarówna do SD jak i SDI. Z tego co przejrzałem po części to wychodzi, że wersje SD miały pompe z wałkiem o fi 11mm natomiast SDI miały wałek 11 mm jak i 10 mm.
Podobne różnice są też we wtryskiwaczach - różne ciśnienia otwarcie pierwszego jak i drugiego.
Ale sami zobaczcie i się wypowiedzcie.

Mamy już jakieś dane - teraz możemy poszukiwać wtrysków bądz końcówek wtrysków od innych aut, które pozwolą nam uzyskać więcej konikow jak pisze kolin w poście wyżej. Czekam na wypowiedzi w tym temacie.

Panowie parę postów wyżej zamieściłem oznaczenia pompy wtryskowej do R o oznaczeniu silnika ROVER 20T2R VE4/11F2250L619. Przecież to oznaczenie dla R w wersji SD lub D. Czyli wychodzi, że R z mechaniczną pompą wtryskową (VP21) posiadają wałek o średnicy 11mm :mrgreen: . Reasumując wersja SD ma podstawę do tego aby osiągnąć większą moc przez zastosowanie innych końcówek wtryskiwaczy.
A więc panowie do poszukiwania zamienników o większych parametrach. Do pomocy może posłużyć katalog online części Boscha, który zamieściłem wyżej :smile:

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 00:36 ]
Panowie polecam przeczytanie linka poniżej na temat końcówek wtrysków 0.216

http://forum.vwgolf.pl/vi...der=asc&start=0

Naprawdę ciekawa sprawa. Myślę, że do naszych R też jest możliwość zainstalowania takich końcówek.

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 09:38 ]
zaprzal pytanko do Ciebie. Masz namiary na cowboy emaila z forum vw golfa. Mam pytanko do niego czy do wtryskiwaczy od Roverka sd oraz sdi (to te same wtryskiwacze) da się wstawić przy jego pomocy końcówki wtrysków 0.216.
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 20:08   

Ładnie temacik rusza do przodu.
Michu1123 symetryczny jest stożek ,więc obracanie go nic nie daje. Co do zdjęć to dużo jest ich na vwgolf.pl , ale najlepiej rozebrać samemu i pooglądać (tylko 4 śrubki)
A jeśli chodzi o dym po modzie z LDA to nie ma go tak strasznie dużo, ja osobiście robiłem to w parze z podniesieniem dawki paliwa i podkręcaniem turbiny.
BANAN na gębie murowany :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 20:53   

GRZYBEK82, powiedz mi przy okazji ile pompuje Ci turbinka?. Jeśli masz podłączony wskaźnik od turbo to wężyk masz wpięty przy pomocy trójnika na wężu idącym od turbo do WG tak ?.
Jeśli chodzi o mody z LDA w twoim wykonaniu - to rozumiem, że zmniejszyłeś wysokość podkładki o wielkość pozwalającą na większą pracę trzpienia, który rysuje po stożku tak??
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 20:09   

Jako takiego wskaźnika nie mam, mierzyłem ciśnienie zwykłym polskim ciśnieniomierzem KFM wyskalowanym do 2,5bara (znalazłem w garażu)
Więc turbo mniej więcej 1.3bara, dawkę paliwa mocno podkręciłem(dużo dymu) i usunąłem całkowicie podkładkę z boost pina bo po śladzie jaki zostawiała na nim iglica wynikało że tyle brakowało do całkowitego skoku pina,po czym skręcałem dawkę aż dymienie zacznie się mieścić w granicach zdrowego rozsądku.
I tak już jeżdżę 2,5 roku, nic się nie dzieje. Jakiś rok temu wyprułem kata i znów nieznaczny uśmieszek :wink:
Dalsze plany to FIMC ,jego brak najbardziej czuć na -25 stopniach mrozu kiedy auto idzie jak wściekłe a w lecie puchnie. Kiedy zagości porządny FIMC to mam przymiarkę na 1,7 bara.
Zobaczymy czy ori wtryski podleją tyle paliwka żeby to hulało :lol:
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wydechy końcówki tłumika
muzyczny_rover Tuning mechaniczny 1 Wto Mar 04, 2008 17:52
dobryziom
Brak nowych postów [R400] Intercooler 2.0 SDI
Kacpro Tuning mechaniczny 0 Pią Maj 29, 2015 20:06
Kacpro
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 13:46
Kacpro
Brak nowych postów [R400/45/ZS] Stabilizatory
Wymiary stabilizatorów
greg-si Tuning mechaniczny 19 Pią Lip 30, 2010 06:57
greg-si
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400 1.6si] turbina
serwacy82 Tuning mechaniczny 3 Pon Cze 13, 2011 15:16
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink