Wysłany: Czw Maj 27, 2010 10:11 [R75] Dziwnie przerywa na 2 biegu
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Miał może ktoś z posiadaczy 75 taką dziwną rzecz. Otóż jak zmieniam bieg na 2 i dodaje gazu to w pewnym momencie silnik jakby przerywał albo sie podduszał. Trwa to dosłownie sekundę. Obserwuje to głównie na zimnym silniku choć czasem na cieplejszym tez to było. Tylko i wyłacznie dzieje się to na 2 biegu. Nie iwem czy się martwić czy nie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 14:33, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 27, 2010 10:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
coś zaczyna powoli się sypać:) ciężko powiedzieć co, możliwości jest mnóstwo... pilnuj tego, w miarę możliwości polecam t4
_________________ Pamparampam
hvil [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 27, 2010 16:05
jaki silnik??:) zaobserwuj czy to na bank sie dzieje na dwojce czy na innych jest poprostu niewyczuwalne ale jak sie wczujesz to jednak cos minimalnie nie halo na ninnych?? jak masz 1.8 T to moze sie zaczynaja problemy o ktorych z kolega Boncky, walczymy w innym poscie od pol roku:-) i nadal niewiadomo coto.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Maj 27, 2010 17:51
markozalko napisał/a:
to że na 2 tak przerywa to czuć, czasem może trochę na 3 ale nie jestem do konca pewien.
Sprawdź czy czasami nie jest to związane z obrotami silnika a nie z biegami. Przegoń go na 1, 2 i 3 biegu. Zobacz czy np. w okolicach 2tys. obrotów nie zaczyna właśnie wariować. Mi to jednak wygląda na obroty silnika niż na biegi.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Maj 27, 2010 18:12
Może być coś z układem doładowania. Powyżej 2000rpm zaczyna ciągnąć Turbo. Może wskazywać na dziurę. Wydaje mi się że powinieneś wymienić filtr powietrza lub sprawdzić jego stan, wyczyścić EGR oraz Elektrozawór sterujący podciśnieniem dla EGR, a dokładnie jego filterek. Przeczytaj: Czyszczenie elementów silnika http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Lip 03, 2010 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za rady. Ja to sobie tak szczerze to mogę wlać paliwa i ewentualnie koło zmienić Takie mam pojęcie. Ale co do filtra to chłopak który sprzedawał mi auto faktycznie mówił żeby zmienić filtr powietrza tylko że na bmw bo ponoć te roverki są bardzo czułe na to.
Dziś wymieniłem filtr powietrza, był nieźle brudny. Niestety te podduszenie nadal jest. Głównie na 2 biegu jak dodaję więcej gazu. Jak mało to ujdzie. Czasem zdawało mi się że na 3 też jest al ebardzo rzadko. Szczególnie to się dzieje jak auto jest zimne jak się rozgrzeje to raczej tego nie ma. Nie mam pojęcia co to może być.
Tylko ja nawet nie wiem gdzie go szukać taki ze mnie znawca. A wiesz jak to jest z każdym duperelkiem jeździć do fachowców. Żebym miał znajomego to inna sprawa a tak ...Ale czemu tylko na 2 tak jest?
Chyba zachwaliłem ż ena 2 biegu przerywa. Dziś jechałem i na 3 i raz na 4 nawet przerwało. Czemu tak jest że dzieje się to na zimnym silniku? Co ma do tego ten przepływomierz? Czy w zimę będzie jeszcze gorzej jak tego nie zrobię??
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sro Cze 23, 2010 20:20
Mi w 25 przerywało podobnie i układ zapłonu konkretnie kable, ale swiece kable ewentualnie cewki bym pożyczył i zamienił, moze to to?
Nie znam sie na 75tkach, od razu psize ze luzno rzucam propozycja bo podobne objawy miałe mna poczatku, a pozneij sie pogłębiało:)
Przebieg ma 239 tyś. Co do mocy to jak jest zimny nie daję dużo gazu bo nie chcę żeby się dusił, więc rozpędza się jako tako. Jak się rozgrzeje to idzie. Nie wiem czy to przerywanie czy chwilowe przymulenie, ciężko stwierdzić. Objawy podobne są jak miałem zdjęty wąż od intercoolera. Tylko wtedy było dużo gorzej i auto mocy nie miało.
[ Dodano: Czw Cze 24, 2010 18:09 ]
Stwierdziułem ze to nie przymula tylko przerywa. jeśli dodaję gazu to w pewnym momencie czuć takie przerwanie. Na zimnym jest mocno wyczuwalne a nawet na ciepłym się zdarzy ala na 2 biegu. Wystarczy że ledwo jadę i dam drugi bieg i dodam więcej gazu to zaraz przerwie. Kurcze nie wiem za co się wziąć bo coraz gorzej to wygląda. Aż sie nie chce jeździć jak jest auto zimne, a pomyśleć o zimie:(
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Pią Cze 25, 2010 10:37
Mój błąd nie zwróciłem uwagi ze to klekot. W Dieslach nei ma problemów typowo zapłonowych? Bo identyczne objawy, ale o zapłonie diesla wiem ze ma swiece żarowe i tyle. Hah!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum