Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam!
Zbliższa się niuchronnie wymiana rozrządu w moi roverki.
Pytanko: pojawiły się na allegro nowe zestawy z osprzętem dayco. co to za firma? ktoś to stosował? godne polecenia? Bo rozumiem, że ina, rouville, gates, contintech to jeden pies co wybiore.
Druga kwestia to czy należy wymienić uszczelniacze wałka korbowego i i wałka rozrządu?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Wto Sty 10, 2012 01:23
olek997 napisał/a:
Pytanko: pojawiły się na allegro nowe zestawy z osprzętem dayco. co to za firma?
Pytasz o dayco bowiem zapewne ma kuszaca cene,firma ponoc wywadząca się z włoch,jak dokładnie jest obecnie to nie wiem.
Ceny maja konkurencyjne z jakoscia różnie bywa jedni narzekaja drudzy nie (ja zaliczam się do tej drugiej grupy narazie odpukac jeszcze na nich nie zawiodłem się)
olek997 napisał/a:
gates, contintech to jeden pies co wybiore.
Najgorzej wypada gates ,z tego co czytam oraz co mówia o nich znajomi. (narazie złozyłem na nich tylko jeden silnik od golfa ,puki co chodzi od roku i jest ok)
Jesli o mnie chodzi o rozrzad to polecam contitecha ,kilka zł wiecej sadze ze nie powinno zrobic wiekszej różnicy,sprawdzone od kilku lat i bez negatywnych skutków.(złego słowa nie powiem)
olek997 napisał/a:
Druga kwestia to czy należy wymienić uszczelniacze wałka korbowego i i wałka rozrządu?
Od razu wymienie świece, wystarczą 3 jak mniemam?
jesli sa wycieki z ich okolic to jak najbardziej,co do swiec to tak samo (skoro odpala bezproblemowo zimny to raczej powinny byc sprawe,)tak wiec jak ,,ksiadz uważa''
jesli masz 4 swieczki to musisz wymontowac pompe wtryskowa inaczej nie podejdziesz do niej.
Pytanko: pojawiły się na allegro nowe zestawy z osprzętem dayco. co to za firma?
Pytasz o dayco bowiem zapewne ma kuszaca cene,firma ponoc wywadząca się z włoch,jak dokładnie jest obecnie to nie wiem.
Ceny maja konkurencyjne z jakoscia różnie bywa jedni narzekaja drudzy nie (ja zaliczam się do tej drugiej grupy narazie odpukac jeszcze na nich nie zawiodłem się)
Z tego co wiem, to DAYCO robi na pierwszy montaż te białe paski do TDi.
kadzaf napisał/a:
olek997 napisał/a:
gates, contintech to jeden pies co wybiore.
Najgorzej wypada gates ,z tego co czytam oraz co mówia o nich znajomi. (narazie złozyłem na nich tylko jeden silnik od golfa ,puki co chodzi od roku i jest ok)
Nie wiem skąd takie informacje, ale Gates robi paski w oryginale dla MG ROVER i jest to produkt OEM'owy (czytaj najlepszy jaki jest dostępny na rynku)... chyba, że kupuje się podróbkę lub zaopatruje w Intercarsie. Intercars roznosi takie informacje, bo nie ma GATES'a u siebie i wciska bajki o Conti...
kadzaf napisał/a:
Jesli o mnie chodzi o rozrzad to polecam contitecha ,kilka zł wiecej sadze ze nie powinno zrobic wiekszej różnicy,sprawdzone od kilku lat i bez negatywnych skutków.(złego słowa nie powiem)
No a ja słyszałem, że akurat w Roverach się wyciągają. Oczywiście od tych mechaników, którzy testowali różnych producentów.
olek997 napisał/a:
Druga kwestia to czy należy wymienić uszczelniacze wałka korbowego i i wałka rozrządu?
Moim zdaniem warto. Tylko nie kupuj tanich zamienników, najlepiej oryginał.
kadzaf napisał/a:
jesli sa wycieki z ich okolic to jak najbardziej,
... i masz pewność, że skoro teraz nie leci, to za 10 000 km nie poleci?
Moim zdaniem warto wymienić i to na oryginał.
W kwestii rolek, to nie ma znaczenia czy będzie to INA, SKF czy Ruville (we wszystkich pudełkach siedzi INA).
[ Dodano: Wto Sty 10, 2012 11:15 ]
jesli chodiz o świece to raczej musze je zmienić, bo nie ma mrozów a jak stoi całą noć to musze je grzać trzy cztery razy żeby łądnie odpalił, więc trzeba zmienić przy okazji grzebania przy silniku
Uszczelniacze na wałek rozrządu takie. Uszczelniacz na wał korbowy mam tańszy (też oryginał za 29,25).
olek997 napisał/a:
jesli chodiz o świece to raczej musze je zmienić, bo nie ma mrozów a jak stoi całą noć to musze je grzać trzy cztery razy żeby łądnie odpalił, więc trzeba zmienić przy okazji grzebania przy silniku
Jeśli chodzi o świece, to raczej problem może być w przekaźniku, a nie świecach (lub kąt wtrysku na pompie lub cofające się paliwo).
Jeśli masz przepalone świece, to podgrzewanie 3 czy nawe 10 razy nic nie zmienia, bo jeśli są przepalone, to nie grzeją w ogóle.
Poproś kogoś znajomego i zrób mały test przy porannym rozruchu. Poproś kogoś, aby przewodem podał napięcie na świece bezpośrednio z akumulatora (tak na 15 sekund). Jeśli samochód odpali normalnie za pierwszym razem, masz pewność, że świece są ok., a walnięty jest przekaźnik, który nie podaje napięcia na świece.
Druga kwestia to czy należy wymienić uszczelniacze wałka korbowego i i wałka rozrządu?
Moim zdaniem warto. Tylko nie kupuj tanich zamienników, najlepiej oryginał.
kadzaf napisał/a:
jesli sa wycieki z ich okolic to jak najbardziej,
... i masz pewność, że skoro teraz nie leci, to za 10 000 km nie poleci?
Ja niestety tez do tych osób nalezę co twierdza ze jak jest sucha jak na pustyni to szkoda to wymieniać. Do tej pory mnie to nie zawiodło. Tylko ja problemu nie widzę bo sobie sam to zrobię i rozrząd ściągnąć i założyć to ie duży problem
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
nie no mysle że trzeba zmienić, samochó ma ponad 240 km przynajmniej tyle wskazuje a jak juz raz rozrzad wymienialem to nie zmienilem tych uszczelniaczy, biore orginały także powinno być wzorowo
Poproś kogoś znajomego i zrób mały test przy porannym rozruchu. Poproś kogoś, aby przewodem podał napięcie na świece bezpośrednio z akumulatora (tak na 15 sekund). Jeśli samochód odpali normalnie za pierwszym razem, masz pewność, że świece są ok., a walnięty jest przekaźnik, który nie podaje napięcia na świece.
proponował bym prościej - niech ktoś zacznie grzać świece a Ty miernikiem sprawdź czy jest na nich 11V, jeśli nie ma lub jeśli nie będzie 11 to wina przekaźnika. Bo jeśli podasz bezpośrednio z akumulatora to napięcie jest za duże i możesz świeczki spalić!
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Wto Sty 10, 2012 16:21
Tomi napisał/a:
olek997 napisał/a:
Druga kwestia to czy należy wymienić uszczelniacze wałka korbowego i i wałka rozrządu?
Moim zdaniem warto. Tylko nie kupuj tanich zamienników, najlepiej oryginał.
kadzaf napisał/a:
jesli sa wycieki z ich okolic to jak najbardziej,
... i masz pewność, że skoro teraz nie leci, to za 10 000 km nie poleci?
Moim zdaniem warto wymienić i to na oryginał.
Masz racje ,tylko z tą oryginalnościa w obecnych czasach to różnie bywa, cena wysoka a jakość wcale nie lepsza od tanich zamienników .Byle sprzedać .
Oczywiście nie mówie tu o twoim Tomi towarze (sam zamawiałem i byłem zadowolony)
tylko mówa na ogół, jak obecnie bywa w sklepach.
Remigiusz napisał/a:
Ja niestety tez do tych osób nalezę co twierdza ze jak jest sucha jak na pustyni to szkoda to wymieniać. Do tej pory mnie to nie zawiodło.
Tez jestem tego samego zdania co Remi,po co kombinować jak ładnie chodzi
Wdać się w mechaników ,lekarzy i sedziów to puszczą z torbami.
olek997 napisał/a:
nie no mysle że trzeba zmienić, samochó ma ponad 240 km przynajmniej tyle wskazuje a jak juz raz rozrzad wymienialem to nie zmienilem tych uszczelniaczy, biore orginały także powinno być wzorowo
W sumie jak bedzie wszystko juz miał na wierzchu to moment przełożysz te dwa simmery.
świece żarowe, nie sprawdza się jak pod akumulatorem. Za duże napięcie i od razu je spalisz
co do pasków, Gates moim zdaniem najlepsza firma, która robi paski, Dayco z tego co wiem to współpracuje z Gates, takie samo oznaczenie mają pasków, ale są tańsze
Nie ma co oszczędzać na rozrządzie, bo później więcej problemów będziesz miał, niż teraz parę zł dasz więcej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum