Wysłany: Nie Sty 08, 2012 16:02 [R220] POMPA WTRYSKOWA
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
mam problem ze swoim Roverem. Do tej pory samochód chodził bez problemów, z wyjątkiem tego że raz zgasł przez elektrozawór odcinający dopływ paliwa. Był ubrudzony lub zalany i nie dochodziło napięcie.
Teraz w czasie jazdy pojawiły się lekkie szarpnięcia i po paru kilometrach zgasł. Gdy go odpalałem i jak już załapał to obroty szalały, strasznie nieregularnie chodził, dławił się po czym gasł. Przy tym kopci na czarno czyli jest zła mieszanka paliwa. Po przegazowaniu na chwilę silnik równomiernie chodził, ale po próbie ruszenia gasł. Zostałem sholowany, w warsztacie został odpowietrzony,przepłukałem układ wtryskowy, ale to nic nie pomaga. Po podłączeniu do komputera były następujące błędy:
-nr 17 czujnik temperatury powietrza
-nr 130 czujnik temperatury paliwa
-nr 134 czujnik położenia suwaka iglicy
Ostatnio były wymienione:
-filtr paliwa, oleju
-olej silnikowy i skrzyni biegów
-pasek rozrządu i pompy wtryskowej
-pasek zewnętrzny i napinacz
Po wymianie elementów samochód chodził bez najmniejszych problemów przez ponad 1000 km.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim?
Jeden z mechaników podejrzewa nastawnik w pompie wtryskowej.
Czytałem o pompie wtryskowej i chciałbym zapytać czy może to być wina uszkodzonego tranzystora, czy to raczej usterka mechaniczna pompy?
Mogę nagrać i zamieścić filmik z tym jak chodzi silnik.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 08, 2012 16:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Do jakich konkretnie czujników? Czujnik temperatury paliwa z tego co się orientuję jest w pompie i planuję go sprawdzić i ewentualnie wymienić, bo pojawił się błąd właśnie z tego czujnika.
Czy czujnik temperatury powietrza jest w przepływomierzu tuż za filtrem powietrza?
Jaki typ pompy jest montowany w tych roverkach? VP-30?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Sty 08, 2012 18:30
U mnie podobnie działo sie ,wina była przetarta wiazka przy osłonie paska rozrzadu.i tez wyskakiwał po wybłyskaniu nac czujnik temp powietrza
Czujnik temp powietrza jest wkrecony przy kolektorze dolotowym
Co do pompy to chyba VP-37 (mowa od sdi)
Problem rozwiązany. Przyczyną była kostka znajdująca się przy pompie wtryskowej. Była ubrudzona i źle zamocowana. Na szczęście to nie pompa, tylko kolejna usterka elektryczna.
Dziękuję za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum