Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z impulsatorem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z impulsatorem
Autor Wiadomość
Ficek33 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 29
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 18:43   [R620] Problem z impulsatorem
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam.

Mam uszkodzony impulsator (część elektroniczną odpowiedzialną za pracę licznika kilometrów i prędkościomierza). Zakupiłem już nowy (używany) do tego modelu ale okazało się, że nie pasuje (mój silnik jest z końca 1995 roku a zakupiony impulsator pochodzi z autka z 1996 roku).
No i mam problem, bo ciężko jest zdobyć tę część z modelu 620TI z 95roku

Podobno mogą pasować impulsatory z innych modeli (co zwiększyłoby możliwość trafienia tej części) tzn. 620DI (94-95r), 220 coupe TI lub 800 TI. Czy ktoś mógłby potwierdzić tę opinię?

Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 30, 2007 18:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 09:21   

skoro masz silnik T to powinieneś mieć taką samą skrzynię jak w dieslach, czyli PG1
stąd myślę, że od diesli powinien impulsator pasować, a na pewno od innych Ti
albo ewentualnie starszych GSi, ale to chyba jeszcze trudniej znaleźć ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Ficek33 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 29
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 20:56   

sTERYD napisał/a:
skoro masz silnik T to powinieneś mieć taką samą skrzynię jak w dieslach, czyli PG1
stąd myślę, że od diesli powinien impulsator pasować, a na pewno od innych Ti
albo ewentualnie starszych GSi, ale to chyba jeszcze trudniej znaleźć ;)


Dzięki

A do którego roku produkowana była wersja oznakowana DI (nie SDI)?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 21:16   

to nie jest kwestia roku ;)
w przypadku R600 to kwestia wyposażenia :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Gru 03, 2007 22:52   

sTERYD napisał/a:
w przypadku R600 to kwestia wyposażenia :)


Dokładnie:
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=21495
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Ficek33 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 29
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 09:54   

sTERYD napisał/a:
to nie jest kwestia roku ;)
w przypadku R600 to kwestia wyposażenia :)


OK.

Różnice w modelach I, SI, SLI są dla mnie oczywiste.
Nie miałem pewności co do DI i SDI. Myślałem, że w pewnym momencie Rover zmienił "cosik" w tym modelu zmieniając jednocześnie oznakowanie.
A jak się mają do siebie wersje TE i TI (obydwie występują w wielu różnych konfiguracjach wyposażeniowych i czasami dwa tak samo wyposażone auta oznakowane są zarówno TE jak i TI)?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 05, 2007 10:58   

Ficek33, nr części to TXG100220. Ten impulsator był też stosowany w R820Si oraz R800Ti, a także 620SDi/Di.
Dziwne, bo w EPC jest napisane, że stosowano go od nr VIN BM246797, ale nie napisano co było wcześniej...

Do tego mamy jeszcze przetwornik impulsów YBE100520, który był w MGF oraz R200/400/800 (w EPC nie wyróżniono konkretnych silników).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ficek33 



Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 29
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 15:33   

piter34 napisał/a:
Ficek33, nr części to TXG100220. Ten impulsator był też stosowany w R820Si oraz R800Ti, a także 620SDi/Di.
Dziwne, bo w EPC jest napisane, że stosowano go od nr VIN BM246797, ale nie napisano co było wcześniej...

Do tego mamy jeszcze przetwornik impulsów YBE100520, który był w MGF oraz R200/400/800 (w EPC nie wyróżniono konkretnych silników).


Dziękuję.
Mam nadzieję, że nowo zamówiony towar będzie pasował.

Pozdrawiam serdecznie
 
 
Tiooo 



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Przasnysz



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 13:49   

Witam to moze ja w tym samym wątku zapytam

MAm roverka 620 SDI 1999 r i u mnie słabo dział wskaznik predkosci albo nie działa albo przeleci za 230 i go przekręci i pózniej po jakims tygodniu go podniesie i wskoczy i działa poprawnie .Kilometry pokazuje dobrze .Obrotosciomierz tez oki

I teraz pytanie .Czy wymiana jego wiąze się ze zdjęciem skrzyni biegów tak jak to jest opisane w technicznym FAQ ??
Czy jak tak działa jak opisałem trzeba wymienic czy moze problem lezy gdzies indziej np w oleju w skrzyni biegów (skrzynia działa poprawnie)
To moze pytanie numer dwa .Jak sprawdzic stan oleju w skrzyni biegów???
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 13:54   

W sprawdzeniu stanu oleju w skrzyni powinien pomóc ten rysunek:
 
 
Tiooo 



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Przasnysz



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 13:59   

Dzięki ale niestety nic nie widac bo rysunek jest zamazany

A mozesz odpowiedziec mi na pytanie czy muszę rozebrac skrzynię ?
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 14:03   

Tiooo napisał/a:
Dzięki ale niestety nic nie widac bo rysunek jest zamazany
A kliknąłeś na niego ;) ?
Tiooo napisał/a:
A mozesz odpowiedziec mi na pytanie czy muszę rozebrac skrzynię ?
Tego niestety nie wiem, poszukaj na forum wpisując w szukajkę "impulsator", powinno wypluć kilka tematów o tym.
 
 
Tiooo 



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Przasnysz



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 14:11   

Nawet sciągnąłem i wydrukowałem :) ale niestety nic nie widac jest strasznie zamazane
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 14:26   

Cytat:
Nawet sciągnąłem i wydrukowałem :) ale niestety nic nie widac jest strasznie zamazane
Trochę dziwne, bo ja widzę doskonale. Wysyłam Ci zatem ten obrazek, a nawet dwa na maila podanego w profilu, a jeżeli dalej będzie kiepski to poszukaj go w RAVE.
 
 
Tiooo 



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Przasnysz



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 14:34   

ten na skrzynce były oki wszystko czytelne
Dzięki
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 15:00   

Tiooo napisał/a:
ten na skrzynce były oki wszystko czytelne
:hmm: dziwna sprawa, bo to dokładnie ten sam, no ale nic, ważne, że już go lepiej widać :D .
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 19:39   

piter34 napisał/a:
Ficek33, nr części to TXG100220. Ten impulsator był też stosowany w R820Si oraz R800Ti, a także 620SDi/Di


Dziwne, bo w EPC jest napisane, że stosowano go od nr VIN BM246797, ale nie napisano co było wcześniej...

Do tego mamy jeszcze przetwornik impulsów YBE100520, który był w MGF oraz R200/400/800 (w EPC nie wyróżniono konkretnych silników).



Obawiam się że wkradła się mała pomyłka symbol TXG100220 to część mechaniczna napędu szybkościomierza i w tym faktycznie tkwi różnica a co do samego impulsatora (części elektronicznej o której pisze Ficek) to pasuje YBE100520

[ Dodano: Wto Gru 18, 2007 19:45 ]
http://www.allegro.pl/ite...ator_rover.html
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Tiooo 



Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Przasnysz



Wysłany: Czw Maj 08, 2008 11:02   

Moze w mojej sprawie która tez tu poruszyłem

Jak działa obrotościomierz i kilometry a predkosciomierz raz działa a raz nie i widac ze na dołoach on tez lekko podskakauje (wskazówka prędkosciomierza)to :
Podobno niekiedy jest tak ze ten czujnik przy skrzyni sie odpina ?

Gdzie on jest ??
Moze jakies zdjęcie ktos ma ??
Bo szukałem i nie moge znalezść
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Czw Maj 08, 2008 12:13   

Poniżej masz 2 fotki. W ręku mam impulsator wykręcony z mojej starej skrzyni. Jest razem z pompką. A na zdjęciu w skrzyni biegów masz go jeszcze wkręconego na swoim miejscu. Ale ten jest bez tej pompki. Z tego co się dowiedziałem w nowszych nie było.
Co do problemu proponuję najpierw dokładnie sprawdzić kabelki i kostkę. Czy wszystko łączy. I współczuję bo dojście będzie nie ciekawe....
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 23:54   

przepraszam, ze odgrzeje, ale czy uszkodzony impulsator objawia sie calkowitym brakiem reakcji wskazowki lub jej przerywaniem czy moga byc inne objawy? dzisiaj zaczela mi wariowac wskazowka i potrafi skoczyc wielokrotnie nawet do 200 jadac powiedzmy 80 :shock: zauwazylem, ze glownie dzieje sie to podczas lekkiego trzymania "gazu". przy zwalnianiu jest stabilna i przy szybkim przyspieszaniu rowniez nie zauwazylem skoskow. raz na postoju pokazala przez moment 40, po czym spadla na 0 :roll:

to raczej wina wiazki czy samego impulsatora?

p.s. mam diesla
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z tylna klapa w R620
Chodzi o zalozenie z R600(po kolizji)
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 11, 2009 18:30
marthinez
Brak nowych postów [R620] Problem z ABS
manifestorian Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Sty 03, 2011 22:00
Kobi84
Brak nowych postów [R620 SDI] Problem z A/C
zaq Rover serii 600, Honda Accord 15 Czw Lip 11, 2013 16:49
bazyl1218
Brak nowych postów [R620] Problem z ABS-em
Prosze o pomoc
manius_620si Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Lip 06, 2007 16:27
manius_620si
Brak nowych postów [R620] Problem z ABS-em
sammer21 Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Sty 17, 2009 21:01
sammer21



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink