Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Porada techniczna dotycząca mechanika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Porada techniczna dotycząca mechanika
Autor Wiadomość
zeno94 



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Szczebrzeszyn



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 17:10   [R620] Porada techniczna dotycząca mechanika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam
Ostatnio dałem Rovera 620 do naprawy a wadą jaka była to stukanie w prawym przednim kole , mechanik wymienił mi sworznie wahacza i przegub, zapłaciłem 500 zł . Stuki nadal były. Dzisiaj podniosłem samochód i zobaczyłem ze "mechanik" przyspawał mi sworznie do wahacza. Oto moje pytania: Czy jest to zrobione prawidłowo? Czy mogę pojechać do niego żeby mi zwrócił pieniądze? Czy te części kosztują te 500 zł? ( z tego co patrze na allegro to można się zmieścić w 300 zł )
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 12, 2012 17:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10901
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 17:16   

zeno94 napisał/a:
Czy jest to zrobione prawidłowo?

nie. Wysoka temperatura nie jest korzystna dla tych elementów, gdyż jest tam fabrycznie napakowany smar, którego nie ma jak dołożyć po montażu, więc takie spawane sworznie na pewno długo nie wytrzymają.
powinieneś do niego jechać żeby Ci doprowadził samochód do stanu sprzed "naprawy" bo to elementy mające wpływ na bezpieczeństwo
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 19:32   

sTERYD napisał/a:
est tam fabrycznie napakowany smar, którego nie ma jak dołożyć po montażu

Ściągnięcie osłony to kwestia minuty roboty

sTERYD napisał/a:
spawane sworznie na pewno długo nie wytrzymają

to wolał byś jeździć tyko na wprasowanym? W zamiennikach rowek na seger jest w złym miejscu więc pozostaje przyspawanie.

Może mechanik powiedział właścicielowi że same sworznie idzie/wystarczy wymienić i wtedy będzie taniej?

Za 500zł to powinien wymienić cały górny wahacz (koszt 130-150zł dobrej firmy) i dolny sworzeń (koszt ok 60zł). Ja bym go ścigał bo za robotę dwóch sworzni skasował 400zł.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 19:53   

bastek napisał/a:
to wolał byś jeździć tyko na wprasowanym?
pierwsze słyszę o takich praktykach, i szczerze mówiąc nie wydaje mi sie to fachowe, a wręcz zakrawa o partactwo... Ja ostatnio wymieniałem sworzeń górnego wahacza a przedtem i dolnego i ze spasowaniem części , nie było problemu, wszystko do siebie doskonale pasuje.

zeno94, ja bym tego mechaniora ścigał o kasę
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 21:01   

z tego co wiem to nie spawa się takich elementów, jeżeli nie pasuje to trzeba szukać innego lepszego zamiennika, trochę dużo Cię skasował. Zobacz ile części kosztują ma albo paragon, albo FV
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 22:23   

Ja bym się nie zdziwił gdyby ten mechanik wspawał sworzeń bo dostał tylko taki o mniejszej średnicy. Pod dokładnym oczyszczeniu sworzeń powinien ładnie wejść i powinno jeszcze zostać miejsce by seger założyć.
Myślę że w przypadku gdy nie można założyć segera mniejszym błędem było by delikatnie zeszlifować sam wahacz, daje to możliwość ponownej wymiany sworznia w przyszłości a tak pozostaje już ci tylko wymiana całego wahacza...

Cena też zawyżona (moim zdaniem)
 
 
kotulsky 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 139
Skąd: Nowogard

Rover 600

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 18:34   

ja za wymianę 4 sworzni zapłaciłem 200 zł.wykonanie profeska aw cenie naprawy umył karcherem calutkie podwozie bo powiedział ze w brudzie nielubi robic :) więc 500 to z leksza sporo jak na taka robotę :???:
_________________
będę GO miał do puki koła będą się kręcić :D
 
 
 
zeno94 



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Szczebrzeszyn



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 19:29   

Witam! Dziękuje za wszystkie wypowiedzi ;] Przyczyna stuków już się chyba rozwiązała. Jadąc 40 km/h (wolno żeby stuków nie było słychać) własne koło mnie wyprzedziło. Chyba to było problemem .... (samochód był u 2 mechaników i ponad 700 zł poszło w błoto a tu tylko koło nie było dokręcone )
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 20:21   

zeno94 napisał/a:
Chyba to było problemem .... (samochód był u 2 mechaników i ponad 700 zł poszło w błoto a tu tylko koło nie było dokręcone )
Nie wydaje mi sie.
Mechanicy by wymienić sworznie, czy osłony przegubów musieli zdjąć koło, więc jeśli przed i po stuka to nie przez niedokręcenie koła.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 21:01   

Chyba ze tył, tyłu może nie ruszalizeno94, ktore koło?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
zeno94 



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Szczebrzeszyn



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 21:05   

lewe koło przód.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 22:18   

To faktycznie dziwne, żeby 2 mechaników kola nie dokręciło, albo nie zauważyli że jest luźne jak odkręcali. zeno94, a powiedz jeszcze jakie masz śruby do kół? Bo np jeśli masz oryginalne felgi a do tego zwykłe stożkowe nakrętki to one się mogą same odkręcać, bo powinny być nakrętki sferyczne
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Matheeo 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Stalowa Wola

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 10:37   

Co do spawania sworzni to owszem tylko zależy kto co nazywa spawaniem ja też niedawno wymieniałem górny od strony kierowcy i został złapany w paru punktach ale nie przyspawany na stałe bo takich rzeczy się nie robi. A co do stukania w kole to obstawiam przegub, który u mnie też stuka już przy 50km/h.
Pozdrawiam.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 15:41   

Matheeo, nie rozumiesz chyba, przecież tam nie trzeba nic spawać!!! Wytłumacz mi proszę po co spawać sworzeń skoro pasuje na swoje miejsce? Po prostu jak mechanik nie potrafi znaleźć odpowiedniego, albo ma problem z montażem, to wspawuje i tyle. To jest druciarstwo i tyle.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
zeno94 



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Szczebrzeszyn



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 19:40   

slax, Miałem nakrętki sferyczne , niedawno wymieniałem tzn rok temu. Kolejny mechanik mówi ,że te stuki może robić maglownica.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 16, 2012 11:57   

zeno94 napisał/a:
Kolejny mechanik mówi ,że te stuki może robić maglownica.
Coś w tym może być. Tylko wydaje mi sie że te stuki były by jakoś odczuwalne na kole kierownicy
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Benny 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Milejów



Wysłany: Czw Lut 16, 2012 16:57   

Witam mam pytanko od czego jest pomarańczowa kontrolka po lewej stronie zegarów jest na niej narysowany silnik albo pompa co to oznacza jak zacznie się zapalać.Mam 620 sdi.Dziękuję za info i pozdrawiam.
 
 
zeno94 



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 14
Skąd: Szczebrzeszyn



Wysłany: Czw Lut 16, 2012 18:11   

slax, Jak się kierownice puściło to obracała się minimalnie w prawo i lewo (2-3cm).
Benny, Wydaje mi się że to jest kontrolka od pompy paliwowej.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 16, 2012 18:48   

Benny, mówisz o check engine za pewnie, po przekręceniu kluczyka powinien zgasnąć po paru sekundach.

zeno94, to moze faktycznie trzeba by się zainteresować maglownica, ale nic więcej niestety na ten temat Ci nie podpowiem
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
v_chu 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 42
Skąd: Marklowice



Wysłany: Czw Lut 16, 2012 19:06   

Napisz może kiedy następują te stuki? W momencie gdy wpadasz w dziurę? Czy jak zaczynasz przyspieszać? skręcać? to dość istotne... bo można sobie teraz gdybać :)

jeśli są to cykliczne stuki które zwiększają częstotliwość razem z przyspieszaniem samochodu: z miejsca mówię przegub.

Jeśli w na nierównościach... sprawdź sobie amorki na stacji diagnostycznej bo to kosztuje tylko 20-30zł.

A jeśli amorki są dobre... to sprawdź jeszcze gumki stabilizatora bo stabilizator może uderzać i bude i to jest słyszalne w aucie. No i łączniki stabilizatora do wahacza. To też się zużywa :P

no i oczywiście ten magiel... i końcówki drążków kierowniczych...
sprawdź jaki masz luz kierownicy na postoju...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Porada specjalistów
czy warto rematowac
mariuszek86 Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Cze 28, 2008 11:32
mariuszek86
Brak nowych postów [R620] Poszukuje dobrego mechanika!
mariuszlol23 Rover serii 600, Honda Accord 6 Nie Lut 08, 2009 22:02
mariuszlol23
Brak nowych postów [R620] Co warto sprawdzić u mechanika??
:)
mariuszlol23 Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Kwi 06, 2009 18:06
mariuszlol23
Brak nowych postów [R620] Porada, schematy kabli elektrycznych
frycus1 Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Maj 30, 2007 08:18
frycus1
Brak nowych postów [R600] Pomoc i porada przy naprawie
lucrah Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Paź 24, 2012 17:51
bubas83



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink