Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wyciek oleju, zaslepki w bloku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wyciek oleju, zaslepki w bloku
Autor Wiadomość
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 12:37   [R75] Wyciek oleju, zaslepki w bloku
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
Wiem że temat wielokrotnie poruszany ale jest trochę nie typowo
I tak odmy grube wymienione w grudniu,cienkie przeczyszczone ale i tak olej wywaliło.Kapsle na miejscu,bagnetem raczej nie bo nie ma śladu oleju na masce.Mechanik wymył silnik zrobił pełną wymianę oleju (bo zostało tylko ok.1l.) z filtrami i mówi że nigdzie nie ma wycieku.
I moje pytanie jest takie czy jest jakiś zawór bezpieczeństwa przez który przy zbyt wielkim ciśnieniu wywala olej,bo jakoś ciężko mi zrozumieć że np.wywaliło przez uszczelniacz i z powrotem się uszczelniło

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Lut 18, 2012 16:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 08, 2012 12:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
koci_flak 



Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 80
Skąd: Łaziska Górne



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 13:04   

U mnie uszczelniacz był lekko uszkodzony śrubokrętem dlatego przy zatkanych odmach trochę się przez niego ślimaczyło. Jak zamarzły to wywaliło korek całkowicie.
Zazwyczaj ucieka przez korek albo bagnet (chociaż ostatnio koledze rozwaliło z mrozu puszkę w której siedzi filtr oleju)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 14:08   

bys napisał/a:
I moje pytanie jest takie czy jest jakiś zawór bezpieczeństwa przez który przy zbyt wielkim ciśnieniu wywala olej
w pompie jest zawór ciśnieniowy , który zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia oleju w układzie (4.1 bar).Olej jest kierowany przelewem do miski. Jak zawór padnie , to jest możliwość wywalenia oleju w najsłabszym punkcie układu. Natomiast jak jest zatkane odpowietrzenie ( odma ), to wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i wywala olej przez kapsle wałków albo miarkę.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 13:38 ]
Dla skrzyni korbowej nie ma żadnego zaworu bezpieczeństwa. Wyczyszczenie tylko przewodów może być nie wystarczające , bo mogą być jeszcze zatkane otwory w głowicach wałków rozrządu w miejscach osadzenia przewodów. Tak, że trzeba sprawdzić zawór ( zmierzyć ciśnienie w układzie ) i otwory czy nie są zatkane.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 13:50 ]
czy to czytałeś :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51635
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sro Lut 08, 2012 14:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 14:09   

no to jeśli kapsle są i suche przez miarkę raczej nie to zostaje uszczelniacz,ale trochę zastanawiające że teraz nie cieknie.Jednym słowem trzeba obserwować czy gdzieś nie będzie się pocić po przejechaniu paru km.
Dzięki
Pozdrawiam
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 14:12   

może oglądnąć dokładnie jeszcze przewody od chłodniczki oleju
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
bys 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 117
Skąd: podlaskie



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 14:20   

SeniorA napisał/a:
bys napisał/a:
I moje pytanie jest takie czy jest jakiś zawór bezpieczeństwa przez który przy zbyt wielkim ciśnieniu wywala olej
w pompie jest zawór ciśnieniowy , który zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia oleju w układzie (4.1 bar).Olej jest kierowany przelewem do miski. Jak zawór padnie , to jest możliwość wywalenia oleju w najsłabszym punkcie układu. Natomiast jak jest zatkane odpowietrzenie ( odma ), to wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i wywala olej przez kapsle wałków albo miarkę.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 13:38 ]
Dla skrzyni korbowej nie ma żadnego zaworu bezpieczeństwa. Wyczyszczenie tylko przewodów może być nie wystarczające , bo mogą być jeszcze zatkane otwory w głowicach wałków rozrządu w miejscach osadzenia przewodów. Tak, że trzeba sprawdzić zawór ( zmierzyć ciśnienie w układzie ) i otwory czy nie są zatkane.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 13:50 ]
czy to czytałeś :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51635


Tak przeleciałem w szukajce sporo jest na ten temat.i powiem jeszcze że co roku przerabiam temat ale jak do tej pory wywalało kapsle nawet na wszelki wypadek mam w aucie zapasowy,ale w ubiegłym roku mechanik założył na sylikon i kapsla nie wywaliło a olej którędyś wyciek
Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 14:20 ]
SeniorA napisał/a:
może oglądnąć dokładnie jeszcze przewody od chłodniczki oleju


z tego co mówił wszystko sprawdził
po prostu będę jeździł i się przyglądał
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]płyn w oleju i wyciek na chłodnicy oleju
sknerko Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 21, 2018 09:37
sknerko
Brak nowych postów [R75] Wyciek Oleju
pita2323 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Gru 02, 2010 18:50
apples
Brak nowych postów [R75] Wyciek oleju
scrawl666 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Kwi 30, 2008 16:43
scrawl666
Brak nowych postów [R75] Wyciek oleju
peroomen Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Paź 16, 2010 22:41
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Wyciek oleju
ko2dead Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Maj 17, 2011 21:36
krist



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink