Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Wiem że temat wielokrotnie poruszany ale jest trochę nie typowo
I tak odmy grube wymienione w grudniu,cienkie przeczyszczone ale i tak olej wywaliło.Kapsle na miejscu,bagnetem raczej nie bo nie ma śladu oleju na masce.Mechanik wymył silnik zrobił pełną wymianę oleju (bo zostało tylko ok.1l.) z filtrami i mówi że nigdzie nie ma wycieku.
I moje pytanie jest takie czy jest jakiś zawór bezpieczeństwa przez który przy zbyt wielkim ciśnieniu wywala olej,bo jakoś ciężko mi zrozumieć że np.wywaliło przez uszczelniacz i z powrotem się uszczelniło
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Lut 18, 2012 16:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 08, 2012 12:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
U mnie uszczelniacz był lekko uszkodzony śrubokrętem dlatego przy zatkanych odmach trochę się przez niego ślimaczyło. Jak zamarzły to wywaliło korek całkowicie.
Zazwyczaj ucieka przez korek albo bagnet (chociaż ostatnio koledze rozwaliło z mrozu puszkę w której siedzi filtr oleju)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lut 08, 2012 14:08
bys napisał/a:
I moje pytanie jest takie czy jest jakiś zawór bezpieczeństwa przez który przy zbyt wielkim ciśnieniu wywala olej
w pompie jest zawór ciśnieniowy , który zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia oleju w układzie (4.1 bar).Olej jest kierowany przelewem do miski. Jak zawór padnie , to jest możliwość wywalenia oleju w najsłabszym punkcie układu. Natomiast jak jest zatkane odpowietrzenie ( odma ), to wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i wywala olej przez kapsle wałków albo miarkę.
[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 13:38 ]
Dla skrzyni korbowej nie ma żadnego zaworu bezpieczeństwa. Wyczyszczenie tylko przewodów może być nie wystarczające , bo mogą być jeszcze zatkane otwory w głowicach wałków rozrządu w miejscach osadzenia przewodów. Tak, że trzeba sprawdzić zawór ( zmierzyć ciśnienie w układzie ) i otwory czy nie są zatkane.
no to jeśli kapsle są i suche przez miarkę raczej nie to zostaje uszczelniacz,ale trochę zastanawiające że teraz nie cieknie.Jednym słowem trzeba obserwować czy gdzieś nie będzie się pocić po przejechaniu paru km.
Dzięki
Pozdrawiam
I moje pytanie jest takie czy jest jakiś zawór bezpieczeństwa przez który przy zbyt wielkim ciśnieniu wywala olej
w pompie jest zawór ciśnieniowy , który zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia oleju w układzie (4.1 bar).Olej jest kierowany przelewem do miski. Jak zawór padnie , to jest możliwość wywalenia oleju w najsłabszym punkcie układu. Natomiast jak jest zatkane odpowietrzenie ( odma ), to wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i wywala olej przez kapsle wałków albo miarkę.
[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 13:38 ]
Dla skrzyni korbowej nie ma żadnego zaworu bezpieczeństwa. Wyczyszczenie tylko przewodów może być nie wystarczające , bo mogą być jeszcze zatkane otwory w głowicach wałków rozrządu w miejscach osadzenia przewodów. Tak, że trzeba sprawdzić zawór ( zmierzyć ciśnienie w układzie ) i otwory czy nie są zatkane.
Tak przeleciałem w szukajce sporo jest na ten temat.i powiem jeszcze że co roku przerabiam temat ale jak do tej pory wywalało kapsle nawet na wszelki wypadek mam w aucie zapasowy,ale w ubiegłym roku mechanik założył na sylikon i kapsla nie wywaliło a olej którędyś wyciek
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 14:20 ]
SeniorA napisał/a:
może oglądnąć dokładnie jeszcze przewody od chłodniczki oleju
z tego co mówił wszystko sprawdził
po prostu będę jeździł i się przyglądał
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum