Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zaślepka uszczelniacza wałka rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zaślepka uszczelniacza wałka rozrządu
Autor Wiadomość
tranza 



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Wieluń obecnie oslo



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 15:18   [R75] Zaślepka uszczelniacza wałka rozrządu
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Pomocy! Mam problem z uszczelniaczem wałka rozrządu zaślepka. To taka mała rzecz a wkurza mnie juz kakretnie.
Mam rover75 2.0 benzyna, 150k automat. Wylał mi sie juz olej dwukrotnie.
Jaki jest [powod jej wypadania? Włozylem nowe.
Ratujcie mnie jade niedlugo do Polski i niechce zeby sie to stalo ponowmnie
pozdrawiam tranza
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 00:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 13, 2010 15:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 15:24   

Powód prosty.
Zapchane przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej. :wink:

http://forum.roverki.eu/v...highlight=owcze
 
 
tranza 



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Wieluń obecnie oslo



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 16:03   

Sprawdzilem przewody tzn nie widac aby były zapchane. Jednego nie ruszalem bo to niemozliwe. Wychodzi on z trujnika i idzie na dół pod silnik pytanie gdzie? i jak go sprawdzic.
A co najgorsze niemam nowego korka tzn zaslepki.
wiec wkladam stara.Mam przechlapane jednym slowem.
pozdrawiam
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 17:43   

tranza napisał/a:
Jednego nie ruszalem bo to niemozliwe. Wychodzi on z trujnika i idzie na dół pod silnik pytanie gdzie? i jak go sprawdzic.
idzie do scianki bocznej, tylnej głowicy , gniazdo wejściowe ma pod kolektorem dolotowym. W celu przetkania otworu gniazda,można dojść do niego tylko po ściągnięciu kolektora . Sprawdzić można po wypięciu przewodu z trójnika i dmuchania powietrza w przewód.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 14, 2010 19:51   

podzielam opinie kolegow, w/w przypadek najprawdopodobniej jest spowodowany zapchaniem sie odmy
tym bardziej ze w P/W mi napisales, ze u Was sa duze mrozy w dzien jak i w nocy

niestety z V6 nie mam stycznosci i nie wiem co jak tam leci (rurki)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
tranza 



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Wieluń obecnie oslo



Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 21:46   

Witam ponownie.
Długo sie nie nacieszyłem(chyba mam klatwe) na tym samochodzie.
Byłem u mechanika wyczyscił mi odme (nowe uszczeli widze załozone pod pokrywa) w przodzie i w tyle silnika odpowietrzył te wezyki , wyczyscil i umyl filtry jakies w odmie-chyba mowi ze sa jak sitko druciane tak wygladaja. Ale je umyl tez .
po miesiacu uzytkowania w cieplych warunkach wystzelil drugi uszczelniacz wałka rozrzadu ten polozony blizej kierowcy( ten co wczesniej walnaol 2 razy jest dobry-on jest na poczatku silnika , blisko chlodnicy) i co wy nato dlaczego to wystrzeliwuje i olej wieje? Zna ktos odpowiedz nato? Jeszcze jedno ta plastykowa rurka co jest odpowietrzanie z trujnikiem jest umnie peknieta i sklejona stalowa tasma , dzisiaj widzialem jak sie zagiela i jest mokra ta tasma ale nie puscila.
ratujcie mnie
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 09:32   

tranza, trzeba sprawdzić ciśnienie oleju w magistrali olejowej.W obudowie pompy oleju jest zawór ciśnienia oleju (dostępny po odkręceniu filtra oleju )), ograniczający ciśnienie dawane przez pompę.Może jest coś nie tak z zaworem , zablokował się ?.
"Długo sie nie nacieszyłem(chyba mam klatwe) na tym samochodzie."
To nie tak , po prostu robiłeś z czymś co nie było powodem wywalenia oleju przez zaślepki. Odpowietrzenie skrzyni korbowej to 4 otwory i przewody które musiały by się wszystkie zatkać, a układ odpowietrzania dodatkowo pracuje przemiennie przewodami w dwu kierunkach.Kiedyś komuś się tak może zdarzyło i olej wyrzuciło rurką bagnetu pomiaru poziomu a teraz zawsze winę zwala się na zatkane odpowietrzanie.Przeczyszczenie układu na pewno poprawi pracę silnika .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tranza 



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Wieluń obecnie oslo



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 09:42   

a jesli podłaczy sie komputer pod niego czy wtedy mozna zobaczyc jake jest cisnienie, w tej magistrali olejowej? a jakie powino byc prawidłowe cisnienie? miałem juz wymieniany filtr oleju po pierwszym wystrzeleniu korka . Lubie ten samochod ale koszty naprawy w norwegii sa potezne!!!!
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 11:13   

tranza napisał/a:
jakie powino byc prawidłowe cisnienie?
1 bar na b. jałowym , 3 bary przy 3000 obr/min i zawór powinien się otworzyć przy 4.1 bara.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Warlike 




Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Brzeg

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 12:07   

u mnie też te zaślepki wywalało i okazało się że to pompa a dokładnie zawór bezpieczeństwa.
SeniorA napisał/a:
1 bar na b. jałowym , 3 bary przy 3000 obr/min i zawór powinien się otworzyć przy 4.1 bara.


u mnie na wysokich obrotach nawet do 6barów dochodziło ciśnienie, na szczęście wszystko teraz ok
_________________
Zadowolony ze swojego R...sama radość prowadzenia :D
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 21:19   

Warlike napisał/a:
u mnie na wysokich obrotach nawet do 6barów dochodziło ciśnienie


w serii K na zimnym to norma, nawet na niskich obrotach
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
slawx12 




Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Legnica

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 03, 2012 18:26   

temat jest już dosyć dokładnie omówiony, ale chciałbym jeszcze do niego wrócić, ponieważ mam jeszcze jedną hipotezę co do przyczyny wyrzucania zaślepki walka rozrządu. Właśnie wyrwało mi ją dwa razy pod rząd. Sprawdziłem przewody odpowietrzające i ciśnienie oleju po pierwszym razie i wszystko było ok, a na następny dzień znowu wyrwało. Okazało się że rura którą jest doprowadzane powietrze do filtra jest urwana i lata sobie luzem w nadkolu. Dodam jeszcze ,że panują teraz mrozy dochodzące do -20 stopni. Sądzę, że mroźne powietrze zasysane do kolektora powodowało oblodzenie wlotu przewodu odmy do obudowy przepustnicy i w końcu doprowadzało do jego całkowitej niedrożności, a przy okazji dochodziło do blokowania się samej przepustnicy po przejechaniu kilkunastu kilometrów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Rozmiar uszczelniacza wałka rozrządu
AdaskoC Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lis 01, 2014 19:19
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Czujnik wałka rozrządu
krzycho124 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Lip 13, 2010 15:36
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Czujnik wałka rozrządu
adamlaziska Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Kwi 28, 2010 11:16
adamlaziska
Brak nowych postów [R75] Ile zaślepek wałka rozrządu?
Gość Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Sty 15, 2009 02:50
Zukowaty
Brak nowych postów [R75 1.8T] Niedosmarowane panewki wałka rozrządu?
Marcin84 Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Sie 21, 2020 19:42
Marcin84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink