Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Mam kłopot...mimo odpowiedniego poziomu oleju w silniku kontrolka oleju po uruchomieniu auta nie gaśnie lub gaśnie po bardzo długiej chwili(oczywiście nie zawsze ale zdarza się to dość często). Po wkręceniu auta na obroty dopiero gaśnie. Co może być przyczyną takiego zachowania.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 17:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kontrolka informuje o właściwym ciśnieniu oleju, poziom oleju o ile tylko smok jest zanurzony w oleju nie ma na kontrolkę wpływu.
Możliwe że sam czujnik jest uszkodzony, że olej jest niewłaściwy, panewki zużyte ( wtedy świeci na wolnych obrotach) lub pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia.
Jak kontrolka zachowuje się po zagrzaniu silnika?
Po zagrzaniu silnika raczej nie ma tego problemu. Zazwyczaj ten problem jest przy rozruchu. Wydaje mi się, że jest to także uzaleznione od "pozycji" samochodu. Jak wspomniałem poziom oleju jest ok, sam olej to Mobil 2000. Jak było bardzo zimno to kontrolka świeciła dosyć długo po rozruchu, dopiero jak zwiększyłem obroty zgasła (i to tez nie odrazu). Mam nadzieję, że nie są to panewki bo nie uśmiecha mi się rozbebeszać silnika.
Jeśli kontrola nie świeci po zagrzaniu silnika na wolnych obrotach to mozna założyć ,że wszysto jest w porządku.
Przy niskich temperaturach ciśnienie oleju dochodzi do właściwego na wolnych obrotach nawet do 30-40 sekund.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum