Wysłany: Pon Lut 06, 2012 21:28 Co wybrac? MG ZR 160Km czy MG ZR 2.0 idt 113kM?
Witam.
Mam pytanie jak w temacie, co będzie lepszym wyborem. Po ostatnich bojach z moim roverkiem 220sd z 98r przyszedł czas na zmiany. Jutro wybieram się do dobrego znajomego co ściąga samochody ze szwajcari z zamówieniem na MG. Bardzo bym prosił o jakieś rady, opnie itp.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 06, 2012 21:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
MG ZR 160 Zdecydowanie.
A pozatym ze szwajcari, to ze spotkaniem z przystankiem czy cos w tym stylu.
Tam calego nie kupi tanio. Tu przyklad 2002 ok 35 tys zl jak caly:
http://www.ooyyo.pl/car-d...Uebersicht.html
Wiesz mi się nie spieszy i ściągnie coś, jak coś dobrego będzie np z 3 mce temu ściagnął 25tke z 03r 1,6 mojej dziewczynie i powiem że trafiła jej się laleczka 110tys przebiegu wszystko udokumentowane itp i wyszło ją 10tyś, więc facet pewniak.
A jak się spisuje 160tka? czy nie lepsza opcja był by 2.0 idt i dołożć jakiegoś chipa?
25 za 10 to zr trzeba liczyc x2. Ale jak sie chce dobre to trzeba zaplacic.
Jak chcesz na osiagi to diesla nie szkoda chipowac poto zeby sie rozlecial? A i tak nie bedzie jezdzil jak benzyna vvc.
Co do rzeczy ktore sie psuja to jak kazdy na tym forum wie uszczelka pod glowica. Czy do sprawdzenia czy plyn czysty i odwrotnie olej. Reszta wszytsko bardzo tanie.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:59
Diesel sie po chipie nie rozleci, bardzo małym kosztem możesz go przerobić na około 150km i 350nm. Wystarczy kupić mapy mafless i wtryski od sdi. Diesel napewno będzie przyjemniejszy w użytkowaniu na codzień bo nie musisz go wkręcać na wysokie obroty żeby dynamicznie jeździć. Od 2 tys obrotów w dieslu masz dobrego kopa, a w benzynie od ilu?
I przy 4200 sie konczy, a benzyna dopiero zaczyna sie rozkrecac. Przelozenie i obroty diesla nawet przy 350nm beda chwilowe. Ale jesli faktycznie tyle ktos zrobi to uczucie w tym przedzaile momentu napewno duze. Masz gdzies jakis wykres z hamowni takiego zrobionego mg?
też od 2 tys, tylko że pole się kończy na 7 a nie 4tys... Mam jeszcze golfa V TDI i mimo że auto w super stanie, ciche, bezpieczne, wygodne, ma niezłe kopyto i mało pali to po prostu jazda klekotem do jazdy VVC się ma jak onanizm do sexu
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lut 07, 2012 00:14
Gruby530d, np. http://i1080.photobucket....2045/3MG115.jpg (test 2) (wykres Remigiusza), poza tym w wątku "[L-series po 00'] Remap bez przepływki & Dual mapping" w dziale tuning mechaniczny jest kilka wykresów aut forumowiczów. Ja robiłem u siebie jedynie chip bez wtrysków i jeździ sie i tak bardzo przyjemnie, na mokrym asfalcie jak jade na 2 biegu i dam gaz w podłoge to przy 2 tyś obrotów koła zrywają przyczepność
heh widze że muszę sie przejechać takim i takim. Moj r220 ma 86kM i jedynie zwiększone ciśnienie dołądowania i dawka paliwa a idzie o wiele lepiej niż laski 25tka która ma chyba 25 kM więcej no ale w MG jest 160kM a ktoś w okolicy sprzedaje to może się przejade. Czy w przy swoich MG 160 cos dłubaliście żeby jeszcze zwiększyć moc, momęt?? Szukałem jakiś info na stronie ale na nic nie trafiłem...
ja jeździłem takim i takim Remigiusz ma takiego 350niuta i powiem tak, jak ktoś chce się powściekać to VVC a jeśli jeździsz głównie trasy i jeździsz płynnie to diesla
wbrew pozorom to w dieslu trzeba się wajchą namachać bo co zaczyna ładnie ciągnąć to trzeba już bieg zmieniać, ja u siebie w vvc mam prawie 140Nm przy 2000obr/min i do 7000nie spada poniżej, czyli zakres głównego momentu mam dużo dłużej.
[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 08:55 ]
w trasie jak jeżdżę i wyprzedzam to bardzo rzadko dobijam do 5000obr/min bo wystarczy zredukować na 3000obr/min żeby wyprzedzić jakiegoś zadziornego kierowcę, a jak zadziorny kierowca ma mocne auto to redukuje się na 4tysie dobija do 7 i zadziorny kierowca jest z tyłu
nie powiem miałem parę starć z dieslami ale żeby mocnego diesla "zjeść" to trzeba się trochę napocić jak jest bardzo mocny diesel i zadziorny zmieniacz biegów to niestety jest problem
Moim zdaniem w ogóle nie ma co porównywać VVC do diesla.
Jak ktos chce jeździć spokojnie i ekonomicznie to diesel.
Jak szybko i ekonomicznie to VVC z sekwencją .
Silnik VVC ma bardzo ładny przebieg momentu od początku do końca (co widać u Kozika), nawet moje 1.6 całkiem normalnie jeździ poniżej 3k rpm. Także skąd te mity o konieczności wkręcania benzyny na obroty - nie wiem.
Jasne jak ktoś chce żeby go non stop wciskało w fotel na niskich obrotach, to diesel jest w tym lepszy, ale i tak posiadacz VVC będzie oglądać go w lusterku, bo 100km/h będzie miał na dwójce.
Poza tym 1.8 VVC to silnik ZNACZNIE lżejszy. Szybko sie nagrzewa i pali w mrozy na dotyk.
Gruby530d, np. http://i1080.photobucket....2045/3MG115.jpg (test 2) (wykres Remigiusza), poza tym w wątku "[L-series po 00'] Remap bez przepływki & Dual mapping" w dziale tuning mechaniczny jest kilka wykresów aut forumowiczów. Ja robiłem u siebie jedynie chip bez wtrysków i jeździ sie i tak bardzo przyjemnie, na mokrym asfalcie jak jade na 2 biegu i dam gaz w podłoge to przy 2 tyś obrotów koła zrywają przyczepność
I mamy dwa wykresy, wiec tak najlepiej porownac. Ten diesla to widac jakis hardkorowiec robil. Pisales ze zrobienie malym kosztem. A powiedz mi jak ma taka gorke praktycznie 200nm roznicy w przedziale neicalego tys obrotow to sprzeglo seryjne to pociagnie? Skrzynia ktora serie ledwo znosi wytrzyma? O tym ze korba zaraz bokiem poleci tez nie mozna zapomniec bo przy takim skoku duze prawdopodobienstwo, turbina tez tego nie lubi. Wiec z malych kosztow moga sie zrobic koszty wartosci samochodu. Tym dieslem juz spokojnie sie nie jedzie bo chwilowo nei ma momentu, nagle strzal i znowu spada. Taki program robi sie dla satysfakcji klienta zeby max momentu i max mocy. A jakby zrobil zeby stopniowo wstawala turbina i ten moment byl mniejszy a trzymal caly zakres obrotw to wtedy by sie jezdizlo przyjemnie. Ale to juz nie takie proste. A tu jak piszesz jedziesz na dwojce nic, dodasz gazu pali gume i koneic obrotow. A benyzna bedzie ciagla rowno od dolu do ponad 7 tys i obrotami od 0 takiego diesla zostawi strasznie.
Dlatego jak robic diesla to te modyfikacje co pisales + sprzeglo + skrzynia + zmocnienei dolu silnika to zato wsadzam kompresor do zr 160 z 0.5 bara doaldowniem i masakruje
W dieslu z moich odczuć sprawa wygląda tak: nic nic nic, nagle jebudu wstaje turbo i łąmie kark i znowu nic. Fakt, odczucia są takie, jakbyś leciał odrzutowcem. Niestety, doznania i odczucia to jedno, a to jak auto jedzie to drugie. NIe raz zdazyło mi się poganiać z np TDI 140KM 3xx Nm (nie pamietam dokladnie ile) no i co z tego, ze Niuta w cholere (ponad 100 wiecej niz u mnie) jak na drodze dostał od mojego ZS okrutne lanie? od 0 do mniej wiecej 170km/h... Wiem, ze diesle są trendi i w ogole naj, bo tak pisze w gazetach, tak szprechaja w tv, tylko szkoda, ze na drodze tego jakos nie widac
wykres mojego ZS:
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
I ten IDT bez problemu wyciągał 215 a wcale nie był Spokojny do jazdy a za to ekonomiczny.
Dodatkowo Przy tuningu jaki zrobił Remigiusz to nie potrzebne VVC aby mieć niezapomniane wrażenia z jazdy i przy tym ekonomicznie a gazować VVC to lekka profanacja.
[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 11:19 ]
Markzo napisał/a:
jak na drodze dostał od mojego ZS okrutne lanie? ]
Markzo ale Ty masz V6 VVC też by dostał lanie od V6
Jezdziłem Kozikowym VVC i daje rade to maleństwo dziarsko jedzie, jechałem też ZR160 i też to dość pociska Dałem swój przykład, bo dziś w zasadzie każdy sie jara tymi Niutami, jakby to było najwazniejsze
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No i byłem, jeżdziłem zr 160 no i uczucia mieszane... Fakt auto bardzo zaniedbane, coś dłubane mimo tego jeździło się fajnie ale spodziewałem się czegoś więcej po tych 160kM. Może jego stan wpływał na takie odczucia No ale jednak do diesla nie ma co porównywac jednak benzynka będzie aby ładną sprowadzić
alexkret ZR 160 jak chodzi o wrażenie przyśpieszenia to jest słabo. Jako ciekawostka - akcelerometr pokazuje w ZR 0,46G Max a w około 115-120KM Golfie V 0,58G. I tam czuć faktycznie dupnięcie, którego w MG brak. Tylko co z tego, skoro ZR objeżdża Golfa jak wóz z wynglem Plusy takiego płynnego rozłożenia mocy widać przy szybszej jeździe - nie ma durnych niespodzianek na szybkich łukach i zawsze wiesz mniej więcej ile masz gazu pod nogą - w dieslu masz zero-jedynkowo. Albo mu braknie, albo Ci zmieli koło i wylecisz...
marcinmarcin, no ja doskonale to wiem a jeździłem samochodami od malucha zaczynając po q7 4,2d kończąc... Ja osobiście lubie jak mnie wgniata w fotel ale przykładowo mój 220sd zaczyna iść a tu już muszę wajchować aż czsem mi sie nie chce redukować i go tak cisne poniżej 2tyś... Ekonomia u mnie to drugi plan no ale nie powiem zawsze to lepiej wygląda 6l ON niż 10Pb ale po zimowych przygodach tego rocznych jak musiałem o 5 rano dymać z opalarką żeby rozgrzać filtr paliwa powiedziałem dieslowy raczej NIE... Od razu zapytam ile wam palą zr160??????
min.7-max.12,5 - ale nogi lekkiej nie mam. Te 7 to było raz, jadąc w 2 osoby dłuższą trasę, bez pośpiechu z nastawieniem na ecodriving. 12,5 mi wyszło kiedyś przy mocnym upalaniu. Średnio gdzieś zawsze mi wychodziło 9-10. Teraz nieweryfikowalne, bo mniej jeżdżę tym autem, ale często chodzę go zapalić, nagrzać, przejechać się kawałek, więc może wyjść totalny kosmos
Tak a propos - nie miałem ani raz problemu z zapaleniem Golfa - z tym że tankuje Vpowera na Shellu (bez żadnych dodatków) i mam w miare nową Centrę.
u mnie r200 vvc pali od 7,5L - 11L gazu jeżdżę umiarkowanie, jak jechałem bardzo mocno dynamicznie w trasie to spalił mi coś 9,5L gazu, zwykle w trasie mieszczę się poniżej 8,8L gazu,
Tomi_114 napisał/a:
a gazować VVC to lekka profanacja.
też o tym słyszałem ale skoro ja do wyprzedzania nie przełączam na benzynę to chyba nie jest tak źle no nie?
jak gazować to tylko u dobrych gazowników, ja mam włożoną instalkę jaką się montuje do 250KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum