Forum Klubu ROVERki.pl :: [r416] kompresja na jednym cylindrze 50%. Rozrząd?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r416] kompresja na jednym cylindrze 50%. Rozrząd?
Autor Wiadomość
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



  Wysłany: Pią Mar 02, 2012 00:18   [r416] kompresja na jednym cylindrze 50%. Rozrząd?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam.

Silnik mi zaczął dziwnie pracować. Od wymiany rozrządu problem narasta. Silnik trzęsie się na ssaniu a jak nagrzeje się pracuje w stylu "bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu"./ Stojąc przy rurze wydechowej mam wrażenie jakby nie chodził na któryś gar.
Mechanik stwierdził ze kompresja na jednym cylindrze jest o połowę mniejsza niż na pozostałych.
Teraz tak: żadnych objawów HGF. Wymieniłem uszczelkę kolektora ssącego., świece, kable, przeczyściłem kopułkę i palec - są jak nowe.

Czy przyczyną może być przestawiony rozrząd?

Mechanik chce zrzucać jutro głowicę. Ale ja mam wątpliwości.
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 02, 2012 00:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 00:25   

a wymiana rozrządu była robiona w normalnych warunkach? tzn nie po urwaniu paska? nie przestawił sie rozrząd w międzyczasie?
i drugie ważne pytanie, kto Ci to robił? ten sam mechanik, który teraz chce zrzucać głowicę?
Jeśli tak, a przed wymianą było wszystko ok to możesz go przygotować psychicznie na poniesienie kosztów naprawy, bo najprawdopodobniej pogiął Ci zawory podczas wymiany :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 09:24   

Powinno się zrobić próbę olejową i jeśli ciśnienie nie wzrośnie to wina głowicy. Jeśli jakiś zawór okazałby się zgięty to można doszukiwać się błędów w ustawieniu rozrządu. Jeśli ktoś próbował odpalić silnik na źle ustawionym rozrządzie to może być tak jak pisze sTERYD. Teraz rozrząd masz ustawiony raczej dobrze skoro silnik da się uruchomić i jakoś pracuje.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 09:53   

wystarczy spróbować obrócić wałem na siłę przy zdjętym pasku :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Mar 03, 2012 09:16   

no i poleciał pierścień. wszystkiego się spodziewałem... HGF, rozrząd.. ale że tuleje bede wymieniał.. to nie. Ale dzięki za porady!
Zauroczony serią L zaufałem serii K i się zawiodłem... Chyba będzie giełda...
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 03, 2012 10:24   

brand napisał/a:
no i poleciał pierścień. wszystkiego się spodziewałem... HGF, rozrząd.. ale że tuleje bede wymieniał.. to nie. Ale dzięki za porady!
Zauroczony serią L zaufałem serii K i się zawiodłem... Chyba będzie giełda...

jak się kupuje szrota to tak jest. niektórzy kupują mercedesy i BMW i są bardzo niezadowoleni, bo sprzedawca zapewniał że auto po przebiegu 150tys km, a prawda okazuje się całkiem inna.
 
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Mar 03, 2012 20:25   

heh.. a Ty masz magiczną kulę i wróżysz zanim kupisz auto? Przejrzałem auto na wylot i widziałem co biorę - włącznie z pomiarem ciśnienia na cylindrach i było ok. Natomiast nie spodziewałem się że kobita wlała "doktorka" do silnika". Remoncik już się robi. Będzie malinka. Głowica wygląda bardzo dobrze jak na ten wiek (bo przebieg 185tys to raczej nierealny). Reszta gratów ok! Dostanie tuleje z tłokiem, szlif i nowe uszczeleczki i git.
A wracając do doktorka... świetny preparat. Silnik jeszcze wytrzymał miesiąc od wymiany oleju i dopiero zaczął pokazywać co go boli. Złota rzecz dla handlarzy na nieszczęście dla kupujących. Zawiodłem się bardziej na sprzedawczyni niż na aucie, bo to ona go tak załatwiła.
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Mar 05, 2012 17:45   

Otóż to, to nie wina auta. Nie ma co się zrażać do K.
A sprzedawczyni oszustka jak większość Polaków niestety.
Mam nadzieje ze sama trafiła na jeszcze więĸszego trupa.
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Mar 07, 2012 20:59   

Auto już po naprawie. Dzisiaj odebrałem. Silnik pracuje równo jak zegareczek. Dostał drugie życie. hurrraaa!
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Nie pali na jednym cylindrze.
mixer22 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Cze 20, 2016 21:13
mixer22
Brak nowych postów [R45] Gaśnie na jednym cylindrze.
kamil95 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Sty 27, 2015 21:13
Dr.Stein
Brak nowych postów [R416] Czy to wysoka kompresja
Marszi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Paź 27, 2011 09:17
szoso
Brak nowych postów [R416] Kompresja 12 barow na garze?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Kwi 18, 2012 05:54
dawidd
Brak nowych postów [ R416 ] Płyn chłodzący na 2 cylindrze
Konrad_T Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Pią Lis 30, 2012 19:04
Konrad_T



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink