Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Cześć,
To mój pierwszy post i niestety dotyczący problemów z moim Roverkiem.
Parę miesięcy temu sprowadziłem go z Niemiec z przebiegiem 182 tys. (obecnie 186 tys.) zaraz po tym wymieniłem:
Rozrząd
Sprzęgło
Filtry oleju, paliwa, powietrza
Olej
Pompę wody
Tarcze i klocki
I był w miarę spokojnie po za szarpaniem przy ruszaniu i zmianie biegów (ale to być może kwestia obsługi sprzęgła do której trochę się przyzwyczajałem)
Przyszły niższe temperatury, a razem z nimi:
- Dziwne szarpania przy dodawaniu gazu (dłuższą chwilę po przełożeniu biegu, ale także przy hamowaniu silnikiem i późniejszym dodawaniu gazu). Na początku przy 1 i 2 biegu z czasem jednak dotyczyło to już każdego. Trwa to kilka sekund, tak jakby na chwilę coś się zatykało.
Postawiłem auto do mechanika. Na podstawie odczytu z kompa został zdiagnozowany problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Wszystko fajnie pojechałem i wymieniłem, przez chwilę była odczuwalna poprawa w dynamice choć szarpanie nie ustało.
I pytanie czy wizyta u mechanika i usunięcie błędu coś zmieni? A może to przewody, filtr paliwa/powietrza, przepustnica?
- Dynamika jazdy
Nie bardzo wiem, przy jakich obrotach i biegu na liczniku powinienem uzyskać określoną prędkość. Ale zdecydowanie czuć, że nie ciągnie do przodu jak na samym początku użytkowania.
Parę dni temu na trasie (przejechałem ok. 50 km) na 5 biegu przy dodawaniu gazu znowu zaczęło szarpać, ale tym razem zaczęła mrygać pomarańczowa lampka od silnika. Zatrzymałem się odczekałem kilka minut i ruszyłem dalej. Od tego momentu zrobiłem ok. 100 km i więcej już lampka nie mrygała
Nie mam niestety umiejętności mechanicznych na tyle, żeby to wszystko rozwikłać i sprawdzić sam więc chciałem się poradzić Was. Co jeszcze brać pod uwagę, jakie mogą być przyczyny?
Dzięki za każdą odpowiedź
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Sty 08, 2014 08:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 08, 2014 00:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Aby auto jechało dynamicznie i płynnie, poza sprawnością wszelkich czujników muszą być spełnione warunki:
1. Czysta przepustnica i niezacinająca się linka gazu;
2. Świece zapłonowe w dobrym stanie;
3. Filtr powietrza w dobrym stanie;
4. Poduszki silnika w dobrym stanie;
5. Sprzęgło w dobrym stanie;
6. Układ wydechowy w dobrym stanie - wbrew pozorom przytkany lub nieszczelny układ wydechowy może bardzo zmienić charakterystykę pracy silnika.
Zacznij od sprawdzenia rzeczy najprostszych i najtańszych. Przykładowo, sprzęgło sprawdzisz poprzez test ruszenia z 3 biegu - jeśli się powiedzie, znaczy to, że sprzęgło jest w końcowej fazie żywotności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum