Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0 ITD 05r] Miękki pedał hamulca po odpowietrzeniu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0 ITD 05r] Miękki pedał hamulca po odpowietrzeniu.
Autor Wiadomość
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 17:00   [R45 2.0 ITD 05r] Miękki pedał hamulca po odpowietrzeniu.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Cześc.
Znów mam problem z autem. Okazało się iż nam zatarte tłoczki w tylnych zaciskach. Zregnerowałe je i przy okazji przednie. Niestety pomimo odpowietrzenia układu pedał sał się miekki. Przed regeneracją pedał był twardy i reagował natychmiast na naciśnięcie. Teraz gdy na zgaszonym silniku go podpompuję to twardieje, lecz gdy go puszczę do znów muszę kilka razy pompować. Na pracującym silniku jest podobnie, tylko że trzeba pompować dłużej i nie staje się tak twardy. Do tego gdy silnik pracuje to nawet gdy pedał stwardnieje, po chwili czuć jak powoli wpada. Odpowietrzałem dwa razy. Powietrze nie leci a mimo to pedał z gumy. MIałem podobnie w R620, ale tam pomogło odkręcenie odpowietrznika na pompie abs(pompa starego typu z własnym zbiornikiem płynu). W tym aucie pompa nie posiada ani zbiornika ani odpowietrznika.
Co robić? Jak odpowietrzyć? Dodam że sopowietrzałem gdy całe auto było podniesione i w kolejności LP-PT PP-LT. Może jakoś inaczej?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 10, 2012 17:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 10, 2012 19:40   Re: [R45 2.0 ITD 05r] Miękki pedał hamulca po odpowietrzeniu

Kobi84 napisał/a:
Cześc.
Znów mam problem z autem. Okazało się iż nam zatarte tłoczki w tylnych zaciskach. Zregnerowałe je i przy okazji przednie. Niestety pomimo odpowietrzenia układu pedał sał się miekki. Przed regeneracją pedał był twardy i reagował natychmiast na naciśnięcie. Teraz gdy na zgaszonym silniku go podpompuję to twardieje, lecz gdy go puszczę do znów muszę kilka razy pompować. Na pracującym silniku jest podobnie, tylko że trzeba pompować dłużej i nie staje się tak twardy. Do tego gdy silnik pracuje to nawet gdy pedał stwardnieje, po chwili czuć jak powoli wpada. Odpowietrzałem dwa razy. Powietrze nie leci a mimo to pedał z gumy. MIałem podobnie w R620, ale tam pomogło odkręcenie odpowietrznika na pompie abs(pompa starego typu z własnym zbiornikiem płynu). W tym aucie pompa nie posiada ani zbiornika ani odpowietrznika.
Co robić? Jak odpowietrzyć? Dodam że sopowietrzałem gdy całe auto było podniesione i w kolejności LP-PT PP-LT. Może jakoś inaczej?


pierw tyl a potem przod i powinno byc dobrze mialem to samo przy regeneracji zaciskow z tylu
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 19:51   

Tył obojętne od którego koła? Auto podniesione czy na kołach?
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 10, 2012 20:03   

Kobi84 napisał/a:
Tył obojętne od którego koła? Auto podniesione czy na kołach?


obojetnie i nie ma znaczenia czy podniesiony czy na kolach ale od tylu zacznij a potem przod i bedzie dobrze
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Mar 10, 2012 20:13   

z tego co wiem to powinno sie zaczynać od najdalszego koła czyli PT i kolejno do najbliższego
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 14:27   

Dzięki za porady. Jutro ponownie odpowietrzę.

[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 14:27 ]
Odpowietrzyłem :) Zdejmowałem zacisk i popmpwałem hamulcem aż tłoczek wysunął się dosyć mocno. Następnie zaciskałem przewód dochodzący do tego zacisku, odkręcałem odpowietrznik i wciskałem lub wkręcałem tłoczek. Dla każdego zacisku po 5 razy taka operacja. Wyleciała masa bąbelków. Teraz pedał jest jak skała. I tu pojawia się kolejny mały problem. Hamulec reaguje przy naciśnięciu nawet 5mm. Jest bardzo mały skok i do tego światła stopu potrafią nie gasnąć. Co kilka hamowań światła zostają włączone i gasną gdy ponownie ruszę pedałem hamulca. Dziś na mieście inny kierowca zwrócił mi na to uwagę, a i sam zauważyłem że gdy zostawiłem auto na postoju to paliły się światła stopu. Rozumiem gdyby tak się działo gdy pedał jest ciągle wciśnięty, ale nie gdy jest bardzo wysoko. Jakieś pomysły co z tym zrobić?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 15:37   

Sprawdż wyłącznik świateł hamowania,zobacz ,czy popychacz ma regulowaną długość (niestety w tej chwili nie pamiętam)Być może można ustawić jałowy skok pedału hamulca.
_________________
rom
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 10:19   

Popychacz jest gwintwany i w miejscu gdzie wchodzi do serwa znajduje się nakrętka z kontrą Możliwe że tam się reguluje? Wolę mieć pewnośc by nie namieszać przy serwie.

Na tym schemacie widać że popychacz ma regulacje przy pedale. Postaram się tam dostać.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003108

Chcę też wyjąc i sprawdzićwłącznik świateł stop który u mnie wygląda tak:
http://www.motoneo.pl/t/z1/EPS1.810.175

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-XKB000070

Jak jest on mocowany?
Nie ma tam żadnej nakrętki, a dostęp jest tragiczny.

[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 10:19 ]
Dostałem się do włącznika. Jest on mocowany na zasadzie: wciśnij i przekręć. Nie posiada żadnej reulacji. Co od regulacji pedału to na popychaczu można regulować tylko jego wysokośc tak by wciskał ten włącznik świateł. Nie mam regulacji skoku jałowego. Wygląda na to że sam pedał nie posiada ograniczenia króre blokuje jego ruch w górę. Ogranicza go tylko trzymający popychacz, który jest zatrzymywany gdy serwo całkowicie się cofnie. Dlatgo nie udało mi się ustawić ruchy jałowego ponieważ jego opuszczenie odsunęło go tylko od włącznika. Udało się za to sprawić by bardziej wciskał włącznik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414] Miękki pedał sprzęgła
kri2304 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Sie 13, 2008 21:38
kri2304
Brak nowych postów [R45] miękki pedał sprzegła po wymianie wysprzęglika
reeadon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Maj 15, 2019 09:39
reeadon
Brak nowych postów [R400] Miękki pedał sprzęgła. Wysprzęglik czy pompa sprzęgła
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Paź 26, 2016 22:24
fredii
Brak nowych postów [R416] Pedał hamulca.
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Kwi 06, 2007 12:43
AndrewS
Brak nowych postów [ R 400 ] pedał gazu na 3/4
6harry6 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Gru 14, 2013 06:58
6harry6



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink